Wczoraj informowaliśmy o problemie osób, które wykupiły na najbliższy okres bilety lotnicze do Włoch. Okazuje się, że nie we wszystkich przypadkach możliwe jest ich darmowe anulowanie. Kwestia wzbudziła spore zainteresowanie po tym, gdy okazało się, że na pokładzie samolotu Wizz Air w ostatnich dniach dwukrotnie podróżował mężczyzna, u którego zdiagnozowano koronawirusa. Węgierski przewoźnik poinformował wówczas, że nie zawiesza połączeń z włoskimi lotniskami, ponieważ we Włoszech nie obowiązuje obecnie zakaz podróży lotniczych. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule >>
Okazuje się jednak, że sytuacja w ostatnim czasie uległa zmianie. Wizz Air odwołuje niektóre połączenia z Polski do Włoch. Z systemu rezerwacyjnego przewoźnika zniknęły m.in. loty do Rzymu, Mediolanu, Bari, Neapolu czy Katanii. Rejsy do Włoch w tym czasie są już “wyprzedane” lub w ogóle zniknęły z siatki i nie ma możliwości, aby kupić bilet. Przerwa dotyczy okresu od 11 marca do 2 kwietnia 2020 roku.
Warto wspomnieć, że zawieszenie połączeń z włoskimi miastami dotyczy nie tylko Polski. Okazuje się, że takie same kroki poczyniono już w innych krajach. Informację na ten temat podał m.in. węgierski serwis BudFlyer.
Wysłaliśmy zapytanie dotyczące tej kwestii do węgierskiego przewoźnika. Oto treść komunikatu, który otrzymaliśmy:
Ze względu na malejące zainteresowanie połączeniami na włoskich trasach spowodowane wybuchem epidemii wirusa COVID-19 Wizz Air zmienił harmonogram lotów odwołując znaczną liczbę rejsów na określonych trasach do Włoch między 11 marca a 2 kwietnia 2020 r. Całkowita przepustowość na włoskich trasach w tym okresie została zmniejszona o około 60%. Dotychczasowy harmonogram częstotliwości lotów zostanie przywrócony po 2 kwietnia 2020 r.
Rezerwacje zostają automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą informowani nie później niż 14 dni przed pierwotną datą lotu. Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub w aplikacji mobilnej linii lotniczej, otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120% pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air.