Najmniej bezpieczne linie lotnicze. To oni mieli najwięcej katastrof! Uważaj na tych przewoźników

Najmniej bezpieczne linie lotnicze na świecie budzą niepokój. Turyści, którzy obawiają się latania, na wszelki wypadek omijają je szerokim łukiem. Które linie lotnicze zaliczyły najwięcej katastrof? Odpowiadamy.

Dzięki rozwojowi technologicznemu latanie z roku na rok staje się coraz bezpieczniejsze. Niestety, wciąż zdarzają się katastrofy lotnicze, w których giną ludzie. Nierzadko słyszymy też o licznych awariach samolotów. Zestawienie najmniej bezpiecznych linii lotniczych mają pomóc w wyborze zaufanego i bezawaryjnego przewoźnika. Jak przedstawia się ten ranking?

Zobacz wideo Kiedy przysługuje nam zwrot kosztów, a kiedy odszkodowanie od przewoźnika? Ekspertka wyjaśnia

Najmniej bezpieczne linie lotnicze. Co ma wpływ na taką ocenę?

"Forbes" na podstawie danych serwisu Airline Ratings przygotował ranking najmniej bezpiecznych linii lotniczych. Ci przewoźnicy nie dostali więcej niż dwie gwiazdki na siedem możliwych. Ocena jest ściśle związania z liczbą katastrof z ostatnich lat, liczba zakazów latania na terytorium danych krajów, a także posiadane certyfikaty audytu bezpieczeństwa operacyjnego IATA (IOSA).

Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Jeżeli znajdziesz się w maszynie którejś z opisanych przez nas linii, musisz zaakceptować jedną z dwóch rzeczy: albo lecisz w miejsce tak niedostępne, że nie było alternatywy, albo po prostu chciałeś bardzo zaoszczędzić. Nie zmienia to faktu, że jeżeli linia lotnicza zostaje uznana za niebezpieczną  i zakazuje się jej operować na terenie Unii Europejskiej albo Stanów Zjednoczonych, to nie bez powodu

- podaje "Forbes" w swoim zestawieniu najniebezpieczniejszych linii lotniczych.

Najmniej bezpieczne linie lotnicze. Tych warto unikać

Tara Air z jedną gwiazdką na siedem to nepalski przewoźnik, który obsługuje odległe i górzyste lotniska oraz pasy startowe. Ma jednak na koncie liczne wypadki śmiertelne w latach 2010-2011, czym nie zaskarbił sobie zaufania.

Nisko oceniony został również przewoźnik Nepal Airlines, który nie ma prawa działać na rynku unijnym. Choć obsługuje loty na trudnym terenie, nie usprawiedliwia to kilku katastrof, do których doszło w ciągu ostatnich 10 lat.

Afganistański przewoźnik Ariana Afghan Airlines, jak podawał "Forbes", w 2019 roku dysponował już tylko pięcioma samolotami. W historii linii lotniczych aż 17 maszyn spisano na straty. Aż siedem razy doszło do katastrof ze skutkiem śmiertelnym.

Więcej o: