W Zakopanem tłumy turystów z Bliskiego Wschodu. Górska perełka jest przez nich chętnie promowana

Zdaje się, że Zakopane to prawdziwa perełka nie tylko chętnie odwiedzana przez Polaków, ale także turystów z Bliskiego Wschodu. Górska miejscowość promowana jest w ich social mediach i wychwalana m.in. za niskie ceny, niepowtarzalny klimat i bajeczne widoki. Przyjezdni cenią sobie także przyjaznych górali.

Na Krupówkach tłum, jednak wśród turystów pojawia się coraz więcej przyjezdnych z Bliskiego Wschodu. Stanowią oni w tym roku 70-80 proc. wszystkich, którzy Zakopane odwiedzają - skomentował Krzysztof Konopka, właściciel hotelu "Kasprowy Wierch" w rozmowie z podroze.onet.pl. Dlaczego ci turyści upodobali sobie Polskę? W mediach społecznościowych nie brak wzmianek o tym, że są tu piękne widoki, a poza tym jest... tanio. 

Zakopane kusi pięknem i atrakcjami turystów z Arabii i Dubaju 

Spacerując po Krupówkach szybko można zauważyć nową tendencję wśród turystów - wśród przyjezdnych znacznie przeważa język arabski. Górale cieszą się z tego powodu, a nawet specjalnie personalizują wiele ofert i przystosowują je do potrzeb nowych klientów.

Niektóre hotele w mieście przyznają, że zajmują oni już 60 procent wszystkich miejsc. To efekt promocji w social mediach, a szczególnie na TikToku, gdzie znajdziemy wiele nagrań przedstawiających piękne, górskie widoki, ładne domki i obszerne opisy dotyczące niskich cen czy przyjaznych gospodarzy. Jak komentuje szefowa Tatrzańskiej Izby Gospodarczej Agata Wojtowicz w rozmowie z rmf24.pl:

Największe znaczenie miały tu posty, które pojawiły się w arabskich mediach społecznościowych po poprzednich wizytach gości z Kuwejtu czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jesteśmy szczęśliwi, zapełnili nam tę pustkę, bo polskich turystów w tym roku jest zdecydowanie mniej. Widzimy, że świetnie się tu czują, fantastycznie się zadomowili, ze wszystkiego korzystają, cieszą się wszystkim. To dla nas też jest ogromną przyjemnością.
Zobacz wideo Uliczni grajkowie na Krupówkach w Zakopanem

Zakopane sławne na arabskim TikToku

Turyści z Bliskiego Wschodu zainteresowani są topowymi atrakcjami regionu, takimi jak wjazd na Gubałówkę, Morskie Oko, spacerowanie czy zakupy na Krupówkach. a także wizyta w Dolinie Chochołowskiej. Popularne stały się także górskie wycieczki, do których jeszcze niedawno turyści z Kuwejtu czy Dubaju mieli spory dystans. Teraz coraz śmielej korzystają z górskich szlaków i opcji z przewodnikiem. 

Górale i lokalni przedsiębiorcy wraz z rosnącym popytem wśród turystów z tego regionu zaczęli przygotowywać specjalne oferty noclegowe, restauracyjne i wycieczkowe. Wiele lokali gastronomicznych wywiesza menu w języku arabskim, serwuje specjalne menu dla gości z Bliskiego Wschodu z charakterystycznymi potrawami, a także mięsem z uboju rytualnego, a także wykluczają z menu wieprzowinę, która w kulturze arabskiej jest niedozwolona do spożycia.

Więcej o: