Spór o osłonę twarzy na pokładzie samolotu. Linie lotnicze: "Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem"

Pasażer linii lotniczych Spirit Airlines zamiast maseczki zasłonił twarz bandaną. Nie spodobało się to stewardowi, który poprosił podróżnego o nałożenie maseczki. Mężczyzna sytuację tę nagrał. A pod postem rozgorzała dyskusja, że pracownikowi linii lotniczych wcale nie chodziło o bezpieczeństwo.

Steward zwrócił uwagę podróżnemu, który zamiast maseczką usta i nos zasłonił apaszką. Pracownik pokładowy zauważył, że bandana, którą ma na twarzy pasażer nie spełnia zasad bezpieczeństwa, ponieważ nie ma dwóch warstw materiału. Stwierdził, że taka forma zakrycia twarzy „jest nielegalna”. Pasażer jednak upierał się, że odbył 20 lotów mając na twarzy taką właśnie maskę. Steward na taką odpowiedź mężczyzny odparł: „Mundurowi będą na ciebie czekać, kiedy wylądujemy”.

Spór pomiędzy stewardem a pasażerem został nagrany i opublikowany na Twitterze. Pod postem rozgorzała dyskusja. Ponad tysiąc użytkowników stwierdziło, że pracownikowi linii lotniczych nie spodobało się, że bandana miała wzór flagi amerykańskiej. 

Pasażer zamiast maseczki twarz zasłonił bandanąPasażer zamiast maseczki twarz zasłonił bandaną Twitter

Rzecznik linii lotniczych stanowczo temu zaprzeczył. Zapewnił, że pracownikowi Spirit Airlines chodziło tylko o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa zgodnie z procedurami BHP. Zgodnie bowiem z polityką Spirit Airlines osłona na usta i nos powinna mieć podwójną warstwę.

„Bezpieczeństwo jest priorytetem firmy Spirit. Nasza polityka wymaga, aby wszystkie osłony twarzy ściśle przylegały do nosa i ust, były zabezpieczone pod brodą i miały co najmniej dwie warstwy materiału. Rzecznik dodał: „Spirit Airlines wita na pokładzie każdego, kto chce zaprezentować swoją dumę z amerykańskiej flagi pod warunkiem, że zrobi to zgodnie z naszymi zasadami. Steward poprosił mężczyznę o podwojenie warstwy bandany, a ten odmówił. Zaproponował mu maskę, którą miał umieścić pod apaszką, również odrzucił tę opcję. Prosimy o przestrzeganie zasad obowiązujących w Spirit Airlines" - podkreślił rzecznik.  

Więcej o: