Biura podróży w Polsce odwołują wycieczki. "Pracujemy nad powrotem klientów z wyjazdów"

W związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce biura podróży podjęły decyzję o odwołaniu organizowanych przez siebie wyjazdów. Komunikaty o zawieszeniu wycieczek podały m.in. Rainbow, Itaka i TUI.

Polski rząd wprowadził stan zagrożenia epidemicznego, co wiąże się ze znacznymi ograniczeniami w ruchu, m.in. zawieszeniem międzynarodowych połączeń lotniczych. Ministerstwo Spraw Zagranicznych apeluje też o unikanie podróży zagranicznych. 

W związku z faktem, że na obecnym etapie rozwoju epidemii koronawirusa żadne miejsce na świecie nie jest wolne od ryzyka zakażenia się nim, a w niektórych regionach świata sytuacja zmienia się niezwykle dynamicznie, Ministerstwo Spraw Zagranicznych apeluje o unikanie wszelkich podróży zagranicznych, które nie są konieczne.

W związku z tym również biura podróży w Polsce podjęły stosowne kroki. Na ich stronach pojawiły się komunikaty, w których informują klientów o tymczasowym zawieszeniu organizowanych przez siebie wycieczek. Oświadczenia zamieściły m.in. Rainbow, Itaka i TUI.

Zobacz wideo Premier zapowiada państwową pomoc w powrocie do Polski

Rainbow odwołuje wycieczki do 28 marca

Biuro precyzuje, że dotyczy to zarówno wylotów, jak i wycieczek autokarowych. "Zgodnie z ogłoszonymi regulacjami będziemy zmieniać wszystkie zaplanowane w najbliższym czasie loty oraz wyjazdy, stosując się do obowiązujących i ogłoszonych w tym zakresie procedur. W pierwszej kolejności będziemy kontaktować się z Klientami, których wylot miał się odbyć w najbliższych terminach" - czytamy w komunikacie.

Rainbow zapewnia, że osoby, które obecnie przebywają za granicą na wyjazdach realizowanych lotami czarterowymi, wrócą do kraju planowanymi lotami. Biuro pracuje natomiast nad powrotem do domu tych turystów, którzy są na wyjazdach organizowanych lotami rejsowymi. W komunikacie podkreślono także, że wszyscy klienci powracający z zagranicy zostaną skierowani na 14-dniową kwarantannę.

Kontakt z Rainbow jest możliwy na bieżąco poprzez call center oraz kanał mailowy callcenter@r.pl. Pełen komunikat biura można przeczytać w tym miejscu.

Itaka zawiesza wszystkie wyjazdy do 15 kwietnia

Biuro informuje, że klienci, którzy mieli w tym okresie wykupione wyjazdy, zostaną poinformowani o ich zawieszeniu (mailem, esemesem lub przez pracowników infolinii bądź punktów sprzedaży). Itaka podkreśla, że priorytetem są osoby, których wycieczki miały odbyć się w najbliższych terminach.

W komunikacie firma apeluje do klientów, aby w celu dopełnienia niezbędnych formalności i ewentualnej konsultacji w sprawie zmiany terminu wyjazdu lub kierunku kontaktować się z punktami sprzedaży. Itaka zapewnia, że turystom, którzy teraz przebywają za granicą, biuro zapewni powrót do kraju zgodnie z obowiązującymi przepisami. Po powrocie wszyscy klienci zostaną skierowani na 14-dniową kwarantannę.

Oświadczenie wyjaśnia też, jak wygląda kwestia zmiany rezerwacji:

  • zmiany rezerwacji możliwe są bez zmiany ceny w obrębie tej samej imprezy np. na późniejszy termin, również z oferty Lato 2020, Zima 2020/2021 - za wyjątkiem świąt/ferii/sylwestra;
  • zmiany na inną imprezę, np. inny hotel/kierunek, możliwe są również bez zmiany ceny, jeśli różnica wyniesie do 10 proc. wartości anulowanej imprezy;
  • w pierwszej kolejności będą rozpatrywane sprawy dotyczące zmian rezerwacji;
  • sprawy dotyczące rezygnacji i zwrotów wynikające z art. 47. ust. 5. pkt. 2. oraz ust 6. będą realizowane w późniejszym czasie w związku z tym, że oczekujemy na uregulowania formalno-prawne w tym zakresie.

Kontakt z Itaką jest możliwy przez Centrum Obsługi Klienta (COK) pod numerem telefonu 77 5412269 oraz e-mail: cok@itaka.pl.

Pełen komunikat Itaki można przeczytać tutaj.

TUI odwołuje wyjazdy do 31 marca

Biuro, powołując się na rekomendacje MSZ, zawiesiło wszystkie swoje wycieczki do końca marca. TUI zapewnia, że z klientami, których dotyczy komunikat, skontaktuje się telefonicznie, mailowo lub smsowo. 

EximTours rezygnuje z wycieczek do 25 marca

Komunikat pojawił się też na stronie EximTours. 

Możliwa jest zmiana rezerwacji na dowolny termin z oferty Lato 2020 lub przeniesienie rezerwacji na ofertę Zima 2020/2021, która wkrótce pojawi się w sprzedaży. W najbliższych dniach należy spodziewać się kolejnych komunikatów lub kontaktu z naszej strony. Aktualnie nie jest możliwy kontakt z nami ze względu na przeciążenie linii. Klienci posiadający same bilety lotnicze otrzymają dodatkowy komunikat wkrótce. Jeżeli lot będzie się odbywał, to będą mogli lecieć.

Biuro apeluje do klientów, aby wstrzymać się z pytaniami dotyczącymi późniejszych dat. EximTours zapewnia, że pracuje nad powrotem swoich klientów do kraju. "Jeżeli Klient nie otrzymał informacji o anulacji lotu, należy uznać, że lot się odbędzie. (...) Klienci z anulowanych lotów, gdzie nie ma możliwości zapewnienia jakiegokolwiek innego połączenia, zostali przekazani do odpowiednich Ambasad oraz MSZ, który pracuje nad sprowadzeniem Polaków do kraju. Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Mamy sygnały, że część hoteli oczekuje pieniędzy za przedłużone pobyty - wszystkim wystawiamy gwarancję płatności, jednak nie wszędzie hotele to akceptują" - czytamy w oświadczeniu. 

Pełen komunikat biura podróży EximTours znajduje się tutaj.

Coral Travel zawiesza wyjazdy do 31 marca

Biuro zapewnia, że wszyscy klienci zostali poinformowani o odwołaniu lotów i otrzymają zwrot wpłaconych środków lub mają możliwość zmiany terminu rezerwacji. Aktualnie priorytetem biura jest sprowadzenie turystów do Polski. 

Wszyscy Klienci mają możliwość zmiany rezerwacji lub rezygnacji z imprezy turystycznej zgodnie z Warunkami Imprez Turystycznych. Nasze salony sprzedaży są zamknięte. Wszelkie pytania dotyczące Państwa rezerwacji prosimy kierować na adres rezerwacjeindywidualne@coraltravel.pl lub tel 801 44 44 00.

Pełen komunikat Coral Travel Poland można przeczytać tutaj.

To tylko niektóre z biur podróży działających w Polsce. Jeżeli wykupiliście wycieczki u innych organizatorów, warto sprawdzić ich strony internetowe w poszukiwaniu bieżących komunikatów.

Komentarze (18)
Biura podróży w Polsce odwołują wycieczki. "Pracujemy nad powrotem klientów z wyjazdów"
Zaloguj się
  • beton44

    Oceniono 1 raz -1

    Hmmm - statystyczny Polak /nie dotyczy oczywiście kasty urzędniczo-sądowo-biznesowej/ - zamiast myśleć o wczasach za morzami - powinien się raczej zastanawiać za co żyć za kilka miesięcy /nieuchronny kryzys po epidemii/...

  • starykawaler35

    0

    Proponuję urealnić ceny bo przez 500 + trochę biura podróży oderwały się od rzeczywistości....

  • koenzymq10

    Oceniono 2 razy 2

    PiSdencja uradowana. Tyle pieniedzy teraz bedzie przepływać przez ich lepkie rąsie na tzw. pomoc dla firm i instytucji. a ile sie po drodze przyklei do rąsi dobrej zmiany. Sakiewicz portal ekologiczny już w biuro podróży przekształca.

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 3 razy 3

    Z 300 tysięcy ludzi z branży turystycznej pewnie połowa wyląduje na bezrobociu. I drugie tyle z firm obsługujących branżę turystyczną.

    Mniejsze wpływy z podatków, mniej na 500+, mniej w ZUS i NFZ. Co z tym zamierza zrobić Kaczyński i Morawiecki???

    Jaką receptę ma Ziobro??? Co mądrego powie Błaszczak???

  • barbara333-4

    Oceniono 2 razy 2

    po jakie licho wysłaliscie ich w czasie zarazy, bezmózgowcy

  • rycerz_mowiacy_ni_ni

    Oceniono 3 razy 3

    TUI, gdy pytałem o rezygnację z wylotu 21.03. gdy rząd już w Polsce zamykał szkoły, gdy apelowano o rezygnację z niepotrzebnych podróży,a w miejscu gdzie mieliśmy lecieć gwałtownie wzrosła liczba zachorowań na koronowirusa, na infolinii TUI powiedziano mi, że nic takiego się nie dzieje, i potrącą mi 80%.Zadzwoniłem do MRzPK ,który stwierdził, że TUI na łeb upadło, i mam prawo do 100% .Po mojej drugiej rozmowie z TUI,dopiero im rura zmiekła, a na drugi dzień CUD,sami odwołali wycieczki.Naprawdę dbają o klienta. ;) :D Żenuła. Na szczęście, za wczasy jak nigdy płaciłem kredytówką...

  • logopeda9

    Oceniono 6 razy 2

    Itaka zostawiła nas samych na lotnisku w Lanzarotte 14 marca. Rezydenci się zmyli. Czekaliśmy na lotnisku na wylot od godz. 11.30 do 21.00 bez zadnej pomocy i informacji. A przepraszam. Byla pani z TUI ktora pomagala swoim klientom a nam o tyle ze otrzymywalismy jakies informacje.

  • thadde

    Oceniono 4 razy 4

    Pobożne życzenia z tymi terminami. Trzeba raczej załozyć , że do lata nie ruszamy się.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX