Po komunikacie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w którym odradzane są podróże do 9 państw, w tym do północnych rejonów Włoch, pojawiło się pytanie, czy w przypadku tanich linii lotniczych będzie możliwe uzyskanie zwrotu pieniędzy za zakupione już bilety. Przypomnijmy, że w takich przypadkach anulowanie lotu jest zazwyczaj usługą płatną.
Jakie są procedury dotyczące wirusów w samolotach?
Okazuje się, że Wizz Air nie przewiduje teraz takiej możliwości.
Obecnie we Włoszech nie obowiązuje zakaz podróży lotniczych, więc nie oferujemy odszkodowania pasażerom, którzy chcą odwołać swoje loty
- dowiadujemy się z oświadczenia Wizz Air, które zostało przesłane do różnych redakcji po nagłośnieniu przypadku 71-letniego Włocha z koronawirusem, który dwukrotnie leciał samolotem węgierskiego przewoźnika.
Członkowie naszej załogi są regularnie informowani o sytuacji, a także zostali poinstruowani, jak rozpoznawać objawy koronawirusa. Mamy odpowiednie procedury czyszczenia samolotu w przypadku podejrzenia wystąpienia jakiejkolwiek choroby zakaźnej na pokładzie. Ponadto, zespoły obsługi technicznej Wizz Air oraz personel naziemny znają jasne wytyczne oraz procedury w zakresie obsługi potencjalnych przypadków, zalecone przez producenta naszych samolotów oraz odpowiednie organy ds. zdrowia
- czytamy dalej.
W Wizz Air, tak jak w większości innych tanich linii, anulowanie biletu jest usługą płatną. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, najpierw musimy zapłacić. I to nie mało. Przez to staje się to nieopłacalne w przypadku pasażerów, którzy podróżują na krótkich trasach. Jeśli anulujemy bilet do 14 dni przed planowanym lotem, zapłacimy 264 złote. Potem koszt usługi wzrasta do 352 złotych.
Z kolei Ryanair nie umożliwia anulowania biletów. Jedyna opcja to zmiana daty, godziny i trasy do 2,5 godzin przed planowaną podróżą. Usługa jest płatna, a jej cena zależy od długości trasy (najniższy koszt to 35 euro).
Rezygnacja z podróży będzie łatwiejsza w przypadku regularnych linii lotniczych. Przykładowo, jeśli korzystamy z usług LOT, aby odwołać rezerwację i uzyskać zwrot pieniędzy, wystarczy wypełnić specjalny formularz, który znajdziecie w zakładce "Moja rezerwacja" lub skontaktować się z LOT Contact Center.