Czy osobom, które kupiły bilety do Włoch, zostaną zwrócone pieniądze? Nie zawsze jest to możliwe

Włochy są obecnie największym ogniskiem koronawirusa. Z tej przyczyny podróże do tego kraju są powszechnie odradzane. Czy w związku z tym osoby, które mają już bilety, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy od przewoźników?

Po komunikacie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w którym odradzane są podróże do 9 państw, w tym do północnych rejonów Włoch, pojawiło się pytanie, czy w przypadku tanich linii lotniczych będzie możliwe uzyskanie zwrotu pieniędzy za zakupione już bilety. Przypomnijmy, że w takich przypadkach anulowanie lotu jest zazwyczaj usługą płatną.

Jakie są procedury dotyczące wirusów w samolotach?

Zobacz wideo

"We Włoszech nie obowiązuje zakaz podróży lotniczych"

Okazuje się, że Wizz Air nie przewiduje teraz takiej możliwości. 

Obecnie we Włoszech nie obowiązuje zakaz podróży lotniczych, więc nie oferujemy odszkodowania pasażerom, którzy chcą odwołać swoje loty

- dowiadujemy się z oświadczenia Wizz Air, które zostało przesłane do różnych redakcji po nagłośnieniu przypadku 71-letniego Włocha z koronawirusem, który dwukrotnie leciał samolotem węgierskiego przewoźnika. 

Członkowie naszej załogi są regularnie informowani o sytuacji, a także zostali poinstruowani, jak rozpoznawać objawy koronawirusa. Mamy odpowiednie procedury czyszczenia samolotu w przypadku podejrzenia wystąpienia jakiejkolwiek choroby zakaźnej na pokładzie. Ponadto, zespoły obsługi technicznej Wizz Air oraz personel naziemny znają jasne wytyczne oraz procedury w zakresie obsługi potencjalnych przypadków, zalecone przez producenta naszych samolotów oraz odpowiednie organy ds. zdrowia

- czytamy dalej.

Zwrot pieniędzy za bilet - jak to działa?

W Wizz Air, tak jak w większości innych tanich linii, anulowanie biletu jest usługą płatną. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, najpierw musimy zapłacić. I to nie mało. Przez to staje się to nieopłacalne w przypadku pasażerów, którzy podróżują na krótkich trasach. Jeśli anulujemy bilet do 14 dni przed planowanym lotem, zapłacimy 264 złote. Potem koszt usługi wzrasta do 352 złotych. 

Z kolei Ryanair nie umożliwia anulowania biletów. Jedyna opcja to zmiana daty, godziny i trasy do 2,5 godzin przed planowaną podróżą. Usługa jest płatna, a jej cena zależy od długości trasy (najniższy koszt to 35 euro).

Rezygnacja z podróży będzie łatwiejsza w przypadku regularnych linii lotniczych. Przykładowo, jeśli korzystamy z usług LOT, aby odwołać rezerwację i uzyskać zwrot pieniędzy, wystarczy wypełnić specjalny formularz, który znajdziecie w zakładce "Moja rezerwacja" lub skontaktować się z LOT Contact Center.

Więcej o: