Podróżowanie z rodziną może być równie przyjemne co wymagające, zarówno dla kierowcy, jak i dla samochodu. W autach rodzinnych nie ma czegoś takiego, jak "zbyt duży bagażnik", czy "za dużo schowków". Na szczęście, w gamie modelowej Toyoty można wskazać kilka modeli, które zachwycają praktycznością, ale mają również szereg innych zalet, które docenią kierowcy podróżujący z rodziną.
Za przykład weźmy Toyotę Corollę Cross. Kompaktowa, hybrydowa Toyota znana na całym świecie przybrała formę crossovera i stała się jeszcze bardziej rodzinna. Jej kluczowe zalety? Przestronne wnętrze jest pełne schowków i uchwytów na kubki, a bagażnik pomieści walizki nawet na dłuższy wyjazd. Pod maską pracuje oszczędna hybryda piątej generacji - napęd przyjazny dla portfela, a przy okazji gwarantujący nienaganną dynamikę i elastyczność, która zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy w trasie. A jeśli jesteśmy już przy bezpieczeństwie, to Corolla Cross proponuje również solidny pakiet systemów wsparcia kierowcy, które monitorują sytuację na drodze, by w razie potrzeby ostrzegać, a nawet hamować w celu uniknięcia kolizji.
Na szczególną uwagę zasługuje również Toyota Highlander. To prawdziwa gwiazda w ofercie aut rodzinnych Toyoty, bo już w standardzie występuje w wersji 7-osobowej. Trzy rzędy siedzeń pozwalają podróżować w komplecie nawet większym rodzinom, a niespełna 5-metrowe nadwozie pomieści nie tylko pasażerów, ale i bagaże. Duży i przestronny SUV nie musi być paliwożerny, a dzięki 248-konnej hybrydzie pod maską, Highlander jest wręcz szokująco oszczędny. Układ napędowy zużywa zaledwie od 6,6 l/100 km, a za swój umiarkowany apetyt nie każe płacić osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa bowiem tylko 8,3 s.
samochody-toyoty-rozne-modele
W miejskich warunkach, małe samochody sprawdzają się najlepiej. Szczególnie, gdy luka między dwoma samochodami, jak na złość, nie pomieści dużego SUV-a, a miejsce do parkowania pod blokiem premiuje mniejsze, węższe auta. Modele Toyoty udowadniają, że możemy wybrać samochód klasy A lub B i wciąż cieszyć się nowymi technologiami i bogatym wyposażeniem.
Najlepiej pokazać to na przykładzie Toyoty Aygo X, czyli auta, które otwiera gamę modelową. Najmniejsza Toyota przybrała formę crossovera, ale została dopasowana do miejskich wymagań. Małe, mierzące 3,7 m nadwozie to obietnica łatwiejszego parkowania, a wolnossący, 72-konny silnik benzynowy pod maską oznacza, że układ napędowy jest niezawodny i oszczędny. W Aygo X dostępna jest również automatyczna skrzynia biegów Multidrive S, która zdejmuje z kierowcy obowiązek zmieniania biegów. Kto często stoi w korkach ten wie, że pozornie prosta czynność potrafi z czasem dać się we znaki. Już w podstawowej wersji wyposażenia Active możemy liczyć na klimatyzację, adaptacyjny tempomat i system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym, a niewiele droższa wersja Comfort oferuje w standardzie kamerę cofania, kierownicę obszytą skórą i dodatkowe elementy wygłuszające kabinę.
Kierowcy, którzy poruszają się głównie po mieście, ale potrzebują auta o klasę większego, powinni zwrócić uwagę na Toyotę Yaris. Ten model stał się ikoną swojego segmentu już pod koniec lat 90. - wszystko z uwagi na bezkompromisowe podejście do bezpieczeństwa, wygodne, sprytnie zaprojektowane wnętrze i, jak się później okazało, wręcz legendarną trwałość. Nowy model to sukcesor w najlepszym tego słowa znaczeniu. Kontynuuje on bowiem chlubne tradycje, a oprócz tego jest wygodniejszy i oszczędniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Pod maską może pracować bowiem hybryda 1.5 Hybrid Dynamic Force. 116-konny układ napędowy zadowala się zaledwie 3,8 l paliwa na każde 100 km.
Sprawdź samochody miejskie od Toyoty: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/miejskie
Hybrydowa Toyota to nie tylko oszczędność dla kierowcy i niższe koszty eksploatacji. Zmniejszenie emisji szkodliwych substancji to również korzyść dla klimatu i środowiska. Kierowcy, którym zależy na ekologii, coraz częściej decydują się na hybrydowe modele japońskiej marki. Udowadniają one przy okazji, że jazda przyjaznym dla środowiska autem nie wiąże się z wyrzeczeniami, a wręcz przeciwnie - korzyści nie ograniczają się jedynie do niższego poziomu emisji.
Toyota jest liderem, jeśli chodzi o technologię hybrydową, a autorskie, dopracowywane od lat rozwiązanie sprawdziło się już w praktyce na całym świecie. Toyota Prius, która została zaprezentowana w połowie lat 90. wyznaczyła kierunek rozwoju nie tylko dla marki, ale i dla całego przemysłu - elektryfikacja jest dziś dominującym trendem i hybrydy obecne są w ofercie każdego liczącego się producenta.
Rozwiązanie Toyoty gwarantuje najwięcej korzyści dla kierowcy. Hybrydowe Toyoty są dziś dostępne praktycznie w każdym segmencie - od aut miejskich, przez kompakty, SUV-y, aż po limuzyny. Oprócz niskiego zużycia paliwa, kierowca może liczyć na świetne osiągi, cichą pracę i płynną jazdę. Warto przy tym podkreślić, że nie jest to jeszcze ostatnie słowo inżynierów. Zwiastunem przyszłości jest tu nowa Toyota Prius. Piąta generacja modelu, która od niedawna jest dostępna na rynku, to hybryda plug-in, czyli taka, którą możemy ładować z gniazdka i na co dzień poruszać się nią zupełnie jak autem elektrycznym. Umieszczone na dachu panele fotowoltaiczne dodatkowo zwiększają zasięg i generują energię, która trafia do akumulatorów, a nawet jeśli nie ładujemy samochodu z gniazdka lub z miejskich stacji ładowania, nowym Priusem możemy jeździć tak, jak zwykłą hybrydą Toyoty - oszczędnie, płynnie i ekologicznie.
Wśród najbardziej oszczędnych i przyjaznych dla środowiska hybrydowych modeli Toyoty możemy wymienić Toyotę Yaris Hybrid (zużycie paliwa od 3,8 l/100 km), Toyotę Yaris Cross Hybrid (od 4,4 l/100 km) czy Toyotę Corollę Hybrid (od 4,4 l/100 km).
samochody-toyoty-rozne-modele
Toyotę można spotkać na drogach praktycznie w każdym zakątku świata, choć w niektórych miejscach trafniejsze byłoby określenie "bezdroża". Doświadczenie Toyoty pozwala oferować auta, które zachwycają terenowymi właściwościami i pozwalają mierzyć się z najtrudniejszymi wyzwaniami.
Terenowa Toyota - dla wielu to hasło może oznaczać tylko jeden model. Toyota Land Cruiser to prawdziwa legenda i auto, które od lat pozostaje synonimem rasowej, niezawodnej ale i bardzo prestiżowej terenówki. Nie jest to typowy SUV, bo zamiast nadwozia o samonośnej konstrukcji, Land Cruiser korzysta z ramy. To rozwiązanie to gwarancja najlepszych zdolności terenowych, a dla prawdziwych zapaleńców - najszerszych możliwości modyfikacji i dalszego zwiększania osiągów w kwestii jazdy terenowej. Już seryjnie możemy wybrać jednak wersję z blokadą mechanizmu różnicowego, a reduktor i napęd 4x4 to standard w każdym wariancie. Toyota terenowa nie oznacza Toyoty spartańskiej - w Land Cruiserze możemy liczyć na skórzaną tapicerkę, system multimedialny z Apple CarPlay, system audio JBL, system kamer monitorujących obszar dookoła samochodu czy podgrzewane i wentylowane fotele przednie.
A jeśli ramowa konstrukcja i blokady dyferencjału nie są kluczowe? Kierowcy, którzy okazyjnie zjeżdżają z asfaltu i potrzebują auta, które poradzi sobie w lżejszym terenie powinni zwrócić uwagę na Toyotę RAV4. To wyjątkowo wszechstronny model, który łączy cechy Toyoty terenowej, Toyoty hybrydowej i Toyoty rodzinnej. Złoty środek? Biorąc pod uwagę zalety SUV-a, jest to całkiem trafne określenie.
Toyota RAV4 występuje z napędem na 4 koła, a w wersji wyposażenia Adventure proponuje szereg dodatków, które przypadną do gustu kierowcom, którym zdarza się zjechać z utartego szlaku. 19-calowe felgi aluminiowe zostały ukształtowane tak, by ułatwiać czyszczenie z piasku i błota. Plastikowe osłony zderzaków dodają terenowego klimatu, a skórzana tapicerka z pomarańczowymi przeszyciami jest łatwa do utrzymania w czystości. Warto podkreślić również, że RAV4 zapewnia świetne właściwości jezdne tak na asfalcie, jak i poza nim, a wnętrze pomieści w komfortowych warunkach całą rodzinę. To prawdziwe auto na każdą okazję.
Rynek aut dostawczych rządzi się swoimi prawami. Klient jest wymagający, świadomy, a przede wszystkim do zakupu najczęściej podchodzi bez emocji. W tym segmencie liczy się chłodna kalkulacja, dlatego dostawcza Toyota jest tak dobrym wyborem dla kierowców i właścicieli firm, którzy wykorzystują samochód do najcięższych służbowych zadań.
Gama Toyota Professional jest na tyle szeroka, że samochód skrojony pod konkretne potrzeby znajdą w niej przedstawiciele różnych branż i biznesów. Szyty na miarę to określenie, które pasuje tu idealnie, bo oprócz samochodów, u dealerów można wybierać spośród wielu fabrycznych opcji zabudowy. Wszystko po to, by dopasować firmowe auto do precyzyjnych wymagań. Od kompaktowej, miejskiej Toyoty PROACE City, przez nieco większą Toyotę PROACE w wielu wersjach nadwozia aż po Toyotę Hilux, która będzie doskonałym kompanem najcięższych zadań w trudnym terenie. Dostawcza Toyota to opłacalny wybór dla tych, którzy potrzebują solidnego narzędzia w swoim biznesie.
Wśród dostawczych modeli marki znalazły się również auta takie, jak PROACE Verso czy PROACE CITY Verso. Toyota dostawcza może być jednocześnie rodzinna, a modele w wersjach osobowych to "całodobowe" auta. Ich wszechstronność bierze się z możliwości aranżacji przestrzeni we wnętrzu. Wyjmowane fotele i przesuwane kanapy sprawiają, że np. Toyota PROACE Verso może pełnić rolę auta rodzinnego, samochodu dostawczego a nawet... kampera. To zasługa zabudowy, która zamienia wnętrze auta w niewielką, ale maksymalnie praktyczną przestrzeń do spania, odpoczynku czy gotowania.
Poznaj więcej samochodów dostawczych od Toyoty: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/dostawcze