„Pomimo ograniczeń jesteśmy aktywni” - wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. „Aby w ciekawy i inspirujący sposób utrzymać zainteresowanie Niemcami, jako celem podróży, jesteśmy przez cały czas aktywni na ponad 30 kanałach społecznościowych. Koncentrujemy się na interesujących treściach i interaktywnych postach. Z naszych sprawdzonych narzędzi online korzystamy nie tylko podczas bezpośrednich rozmów z klientami, ale także w czasie dialogu z naszymi niemieckimi oraz międzynarodowymi partnerami z branży turystycznej”.
Ze względu na obecną sytuację DZT przełożyła planowane działania marketingowe na wszystkich rynkach, w tym kampanie „German Summer Cities“ oraz „#WanderlustGermany” na drugą połowę roku. Dotychczasowe przygotowania mają jednak taki stopień zaawansowania, że w części digitalnej wystarczy przycisnąć klawisz „enter”, by zaplanowane działania marketingowe ruszyły pełną parą.
Zgodnie z obecnym stanem przygotowania na różnych rynkach źródłowych, możemy od drugiej połowy roku uruchomić środki naprawcze, przeprowadzić przełożone kampanie i szybko wdrożyć ich treści zgodnie z wymogami danego rynku.
Uzupełnienie: W związku z pandemią koronawirusa turystyka przyjazdowa do Niemiec została w ciągu kilku tygodni praktycznie zatrzymana. Ograniczenia w podróżowaniu dotyczą zarówno wjazdu do Niemiec, jak i wyjazdów z głównych rynków źródłowych. Złagodzenie sytuacji jest możliwe dopiero wtedy, gdy środki administracyjne zarówno po stronie rynku docelowego, jak i rynków źródłowych umożliwią ponowne rozpoczęcie działalności turystycznej.
O DZT
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 31 przedstawicielstw zagranicznych na całym świecie. Bliższe informacje można znaleźć w naszym internetowym centrum prasowym na stronie www.germany.travel/presse.