Czasami wykupiona wycieczka może nie sprostać oczekiwaniom klientów. Wówczas zamiast niezwykłych doświadczeń z podróży pozostają z nimi jedynie gorzkie wspomnienia. Warto pamiętać, że jeśli dana sytuacja wynika z niewywiązania się z umowy przez biuro podróży, przysługują nam pewne prawa.
Jak tłumaczy "Dziennik Gazeta Prawna", niezadowoleni klienci mogą m.in. wystąpić usunięcie niezgodności z umową. Co to oznacza? Jeśli dana firma np. zakwateruje nas w innym obiekcie lub anuluje umówioną wycieczkę, powinniśmy ubiegać się o realizację ustaleń jeszcze w trakcie trwania wyjazdu. W przypadku niewywiązania się z umowy w określonym terminie klient może zorganizować "niezgodność" na własną rękę, a następnie żądać zwrotu poniesionych kosztów.
Z powodu różnych losowych sytuacji bywa, że biuro podróży nie jest w stanie zapewnić nam noclegu w ustalonym hotelu. Wówczas w jego obowiązku leży zapewnienie innego zakwaterowania o podobnym standardzie. Jednak jeśli jego jakość znacznie odbiega od ustaleń, możemy ubiegać się o obniżenie ceny wycieczki.
Urlopowicze mogą domagać się także odszkodowania za nieudany urlop. Przydatna może okazać się tu Tabela Frankfurcka, która zawiera informacje na temat konkretnych niedogodności i procentowej wysokości rekompensaty. Na liście znajdują się takie problemy jak brak klimatyzacji, brak własnej łazienki, wystąpienie robaków, zanieczyszczona plaża czy hałas w obiekcie.
Oprócz tego możemy żądać także wypłaty zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Przysługuje ono za szkody niemajątkowe, które uniemożliwiają nam czerpanie przyjemności z urlopu. Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.