20-letni pasażer otrzymał "absolutnie obrzydliwe" miejsce w klasie biznes. Teraz pozywa linię lotniczą

Szczególnie wymagający pasażerowie często decydują się wybór klasy biznes, która zapewnia im zdecydowanie wyższy komfort podróży. Jednak zdaniem 20-letniego klienta linii Emirates - niekoniecznie. Sfrustrowany mężczyzna nie był zadowolony ze swojego miejsca, więc postanowił potkać się z przewoźnikiem... w sądzie.

Jak poinformowało "Daily Mail", 20-letni mieszkaniec australijskiego Perks - Brodie Chapman - lata liniami Emirates do 20 razy w roku. Aby zapewnić sobie maksymalny komfort podczas długich podróży, rezerwuje miejsca w klasie biznes. Tym razem uznał jednak, że siedzenia, jakie zaoferowano mu na pokładzie Emirates były "absolutnie obrzydliwe", a sama maszyna wyglądała na "brudną i starą". 

Zobacz wideo Kiedy przysługuje nam zwrot kosztów, a kiedy odszkodowanie od przewoźnika? Ekspertka wyjaśnia

Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

"Obrzydliwy" lot z Emirates

28 marca 2023 roku Brodie zaplanował podróż z Oslo do Dubaju, za którą zapłacił 3,2 tys. dolarów amerykańskich (około 13,6 tys. zł). Jego zdaniem przewoźnik nie spełnił podczas niej odpowiedniego standardu, co było "fałszywym przedstawieniem marki". Samolot miał "około 23 lata" i nie była na nim dostępna żadna z reklamowanych usług. 

Pomaganie z bagażem nie należy do obowiązków stewardesy. Nigdy nie wymagaj tego od stewardes. To może skończyć się dla nich urazem

"Miejsca były brudne, z boku mojego fotela wystawały skarpetki, nie rozkładał się prawidłowo, jeden z ekranów nie działał, na siedzeniu były plamy" - relacjonował na łamach "Daily Mail". 

Pasażer pozywa linię lotniczą

Niezadowolony 20-latek przyznał, że wybiera linię Emirates, ponieważ mają one oferować mu więcej komfortu i luksusu. Ostatnie doświadczenia z podróży uznał za nieuczciwe, więc postanowił pozwać przewoźnika do sądu ds. drobnych roszczeń w Wielkiej Brytanii. 

Zainspirowała go w tym również historia pewnego 57-letniego pasażera podróżującego w klasie biznes z Auckland do Londynu. Mężczyzna uznał, że nie mógł skorzystać z żadnej z opcji rozrywek reklamowanych przez Emirates. Skierował sprawę do  trybunału ds. sporów w Nowej Zelandii i ostatecznie otrzymał odszkodowanie w wysokości 12,6 tys. dolarów.

Linia lotnicza zgubiła jego protezę nogi wartą 26 tys. dolarów. Przewoźnik zgubił jego bagaż i protezę nogi. Teraz nie chce oddać pieniędzy

Co na to wszystko linia lotnicza? Po skardze 20-letniego mieszkańca Perks przewoźnik przyznał, że dostępne usługi oraz produkty mogą różnić się w zależności od tras i konfiguracji samolotu. Mogą one ulec zmianie w ostatniej chwili ze względu na różne sytuacje losowe, a wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie Emirates. 

Więcej o: