Wypadło ci coś ważnego i nie możesz wyjechać do sanatorium? Sprawdź, czy przysługuje ci zmiana terminu

Pacjenci, którzy planują wyjazd do sanatorium, muszą czekać w kolejce od kilku miesięcy do nawet dwóch lat, a termin często poznają z ponad rocznym wyprzedzeniem. Jednak zdarza się, że w międzyczasie wypada nam ważne wydarzenie. Czy w takim wypadku można zmienić datę wyjazdu?

W życiu zdarzają się różne sytuacje losowe, a także wyjątkowe wydarzenia, które uniemożliwiają nam wyjazd do sanatorium w terminie. Wielu pacjentów zastanawia się wówczas, czy możliwa jest zmiana daty bez konieczności kolejnego, długiego oczekiwania. Jak się okazuje, s niektórych przypadkach przysługuje nam taka możliwość. 

Zobacz wideo Perły architektury, malownicze widoki i trasy rowerowe. A do tego tanio! Ta idylla leży w Polsce [TRIP WE DWOJE]

Kiedy można zmienić termin wyjazdu do sanatorium?

Barbara Nawrocka, rzeczniczka prasowa Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ przyznała w rozmowie z Gazetą Pomorską, że w wyjątkowych okolicznościach można poprosić o zmianę terminu wyjazdu do sanatorium. Należy do nich m.in. nagła choroba, śmierć bliskiej osoby czy inne losowe zdarzenia, których nie mogliśmy wcześniej przewidzieć. Z takiej możliwości możemy skorzystać również w przypadku wydarzeń okolicznościowych. 

Ślub własny lub dziecka jest przesłanką do wystąpienia z wnioskiem o zmianę terminu wyjazdu do sanatorium

- poinformowała Nawrocka cytowana przez Gazetę Pomorską.

Pacjenci często nie stawiają się w sanatorium, kiedy nie pasuje im dany termin. Rzeczniczka zaznacza, że w takich sytuacjach powinniśmy zwrócić skierowanie do NFZ, dzięki czemu w tym czasie z leczenia może skorzystać ktoś inny. Należy do niego dołączyć prośbę o zmianie daty wyjazdu, podać powód i udokumentować go np. wykupionym wcześniej wyjazdem lub zaświadczeniem o wizycie u lekarza. 

Wcześniejszy wyjazd do sanatorium

Pacjenci mogą korzystać również z tzw. zwrotów. Jeśli chcielibyśmy przyspieszyć wyjazd na leczenie uzdrowiskowe, możemy zgłosić się z prośbą do NFZ. Może się zdarzyć, że zostaniemy wówczas wysłani do innego miejsca, niż zostało wskazane w skierowaniu. Dodatkowo należy być przygotowanym na wyjazd w terminie krótszym niż 14 dni. 

Więcej na temat zwrotów można dowiedzieć się pod numerem tel.: 52 325 29 25, 52 325 29 34 oraz pod numerem infolinii 800 190 590.

Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Więcej o: