Remont linii kolejowej w Góry Sowie wreszcie na finiszu. "Drugiego takiego odcinka w Polsce nie znajdziecie" [WIDEO]

Ostatni pociąg jeździł na tej malowniczej trasie ze Świdnicy do Jedliny Zdrój ponad 30 lat temu. 10 czerwca wreszcie ma ruszyć wyczekiwany pociąg. A jest czego wypatrywać, bo trasa linii kolejowej w Góry Sowie to uczta dla zmysłów.

Remont linii kolejowej w Góry Sowie wreszcie jest na finiszu. Najpierw prace remontowe miały być zakończone w 2021 roku, później mówiono o grudniu 2022 roku. Kolejną datą uruchomienia połączeń był marzec tego roku. Po raz kolejny oddanie inwestycji do użytku zostało odłożone w czasie. PKP PLK podało, że pierwszy pociąg ze Świdnicy do Jedliny Zdrój ruszy 10 czerwca tego roku.

Zobacz wideo Wjechał autobusem na przejazd kolejowy, gdy zamykały się rogatki. 59-latek był pod wpływem narkotyków

"Przejazd tą linią to będzie atrakcja sama w siebie. Drugiego takiego odcinka w Polsce nie znajdziecie" - pisze "Gazeta Wrocławska". YouTuber prowadzący kanał "Kolejowy raj" postanowił sprawdzić, na jakim etapie jest budowa linii kolejowej i na jakie widoki mamy się nastawiać. Popatrzcie sami. Bajka!

Perełka dolnośląskiej techniki 

Linia kolejowa wybudowana wzdłuż doliny rzeki Bystrzycy uchodzi za jedną z perełek dolnośląskiej techniki. "Jej budowa była dla niemieckich inżynierów nie lada wyzwaniem. 24-kilometrowa linia powstała w górskim terenie, co wymagało wzniesienia ośmiu pokaźnych mostów i wiaduktów. Najdłuższy z nich, Rabenstein Brücke, mierzy blisko 144 metry. Z uwagi na coraz gorszy stan infrastruktury, w roku 1989 przystąpiono do prac remontowych, w związku z którymi ruch pociągów na linii został wstrzymany. Składy pasażerskie już tam więcej nie wróciły. Zamknięcie odcinka Świdnica – Jedlina nastąpiło w maju 1992 roku" - czytamy na portalu swidnica24.pl.

 

I tak jak wyzwaniem były prace dla niemieckich inżynierów, tak wyzwaniem pozostają dla polskich budowniczych. "Na tej trasie na 22 km jednotorowej górskiej linii teren wznosi się o ponad 200 m. Są liczne łuki i teren wymagający przepraw, m.in. wiaduktów, mostów. Prace na trasie objęły wszystkie 113 obiektów: mosty, wiadukty i mury oporowe. Po przeglądzie i przygotowaniu obiektów zabudowywane są mostownice i montowane tory" – powiedział portalowi rynekkolejowy.pl rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.

Koszt inwestycji to 120 mln złotych.

Źródła: "Gazeta Wrocławska" / rynekkolejowy.pl / swidnica24.pl 

Więcej o: