Remont linii kolejowej w Góry Sowie wreszcie na finiszu. "Drugiego takiego odcinka w Polsce nie znajdziecie" [WIDEO]

Ostatni pociąg jeździł na tej malowniczej trasie ze Świdnicy do Jedliny Zdrój ponad 30 lat temu. 10 czerwca wreszcie ma ruszyć wyczekiwany pociąg. A jest czego wypatrywać, bo trasa linii kolejowej w Góry Sowie to uczta dla zmysłów.

Remont linii kolejowej w Góry Sowie wreszcie jest na finiszu. Najpierw prace remontowe miały być zakończone w 2021 roku, później mówiono o grudniu 2022 roku. Kolejną datą uruchomienia połączeń był marzec tego roku. Po raz kolejny oddanie inwestycji do użytku zostało odłożone w czasie. PKP PLK podało, że pierwszy pociąg ze Świdnicy do Jedliny Zdrój ruszy 10 czerwca tego roku.

Zobacz wideo Wjechał autobusem na przejazd kolejowy, gdy zamykały się rogatki. 59-latek był pod wpływem narkotyków

"Przejazd tą linią to będzie atrakcja sama w siebie. Drugiego takiego odcinka w Polsce nie znajdziecie" - pisze "Gazeta Wrocławska". YouTuber prowadzący kanał "Kolejowy raj" postanowił sprawdzić, na jakim etapie jest budowa linii kolejowej i na jakie widoki mamy się nastawiać. Popatrzcie sami. Bajka!

Aresztowali kolejnego Rosjanina. To nie pierwsza taka sytuacja Aresztowali kolejnego Rosjanina. Uciekli przed mobilizacją Putina

Perełka dolnośląskiej techniki 

Linia kolejowa wybudowana wzdłuż doliny rzeki Bystrzycy uchodzi za jedną z perełek dolnośląskiej techniki. "Jej budowa była dla niemieckich inżynierów nie lada wyzwaniem. 24-kilometrowa linia powstała w górskim terenie, co wymagało wzniesienia ośmiu pokaźnych mostów i wiaduktów. Najdłuższy z nich, Rabenstein Brücke, mierzy blisko 144 metry. Z uwagi na coraz gorszy stan infrastruktury, w roku 1989 przystąpiono do prac remontowych, w związku z którymi ruch pociągów na linii został wstrzymany. Składy pasażerskie już tam więcej nie wróciły. Zamknięcie odcinka Świdnica – Jedlina nastąpiło w maju 1992 roku" - czytamy na portalu swidnica24.pl.

 

Dąb Fabrykant zdobył tytuł Europejskiego Drzewa Roku 2023. Duży sukces Polski. Drugi rok z rzędu zdobyliśmy ten prestiżowy tytuł

I tak jak wyzwaniem były prace dla niemieckich inżynierów, tak wyzwaniem pozostają dla polskich budowniczych. "Na tej trasie na 22 km jednotorowej górskiej linii teren wznosi się o ponad 200 m. Są liczne łuki i teren wymagający przepraw, m.in. wiaduktów, mostów. Prace na trasie objęły wszystkie 113 obiektów: mosty, wiadukty i mury oporowe. Po przeglądzie i przygotowaniu obiektów zabudowywane są mostownice i montowane tory" – powiedział portalowi rynekkolejowy.pl rzecznik PKP PLK, Mirosław Siemieniec.

Koszt inwestycji to 120 mln złotych.

Źródła: "Gazeta Wrocławska" / rynekkolejowy.pl / swidnica24.pl 

Więcej o: