"Nie spodziewajmy się obniżek cen biletów na kilka lub kilkanaście dni przed lotem" – radzi Deniz Rymkiewicz, rzecznik eSky Group, w programie Money.pl i ujawnia, kiedy najlepiej rezerwować bilety. – "Zdradzam mały sekret. Bilety w obrębie Unii Europejskiej najlepiej rezerwować we wtorki i środy po godzinie 23:00. Wtedy linie lotnicze analizują, jaki jest popyt i jakie jest wypełnienie samolotów i w zależności od tego, czy jest niższe czy wyższe wypełnienie, pozwalają zaoferować bilety w niższej cenie".
Ekspert zwrócił uwagę, żeby nie czekać na ostatnią chwilę na zakup biletów. - "Zeszły rok pokazał, że oferty last minute odchodzą w zapomnienie, dlatego rekomenduję, by podróże planować z dwu-, trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Wtedy jesteśmy w stanie zaoszczędzić do 30 proc." - dodał Rymkiewicz.
Przedstawiciel eSky Group wyjaśnił, że dla linii lotniczej ważne jest wypełnienie, które pozwala na rentowność danego lotu. - "W związku z tym cena ostatnich biletów wcale nie musi być niższa, wręcz odwrotnie. Ostatnie bilety linie lotnicze będą sprzedawać w znacznie wyższej cenie".
Czasem zdarza nam się upolować bilety w bardzo atrakcyjnej cenie i na przykład w cenie klasy ekonomicznej lecieć w klasie biznes. To jednak nie efekt zamierzonej promocji czy obniżki, a błędu systemu. Ekspert wyjaśnia, że do takich sytuacji dochodzi bardzo rzadko.
"Błędy taryfowe to zjawisko marginalne. W Europie dochodzi do ok. 4-5 proc. takich przypadków, jeśli chodzi o połączenia wykonywane regularnie przez linie lotnicze. Faktycznie zdarzają się takie sytuacje, gdy w wyniku błędu systemu np. klasa biznes jest w cenie ekonomicznej. Do takich sytuacji dochodzi bardzo rzadko, ponieważ systemy informatyczne są na tyle zaawansowane, że szybko aktualizują cenę" - tłumaczy rzecznik.
Czy linie lotnicze mogą zakwestionować ważność takiego biletu, gdy akurat przydarzy nam się podobna sytuacja? Rzecznik prasowy wyjaśnia, że jeśli transakcja została sfinalizowana i dokonaliśmy już płatności, to linie lotnicze nie mogą nie uznać nam takiego biletu. Inaczej, gdy jesteśmy w trakcie dokonywania rezerwacji. Wówczas, gdy system wychwyci błąd i zaktualizuje ofertę, na koniec w koszyku pojawi się realna cena.
Źródło: money.pl