Katastrofy w przestworzach nikt z nas nie chciałby doświadczyć na własnej skórze. I choć latanie z roku na rok staje się coraz bardziej bezpieczne, to wciąż zdarzają się wypadki. Które linie lotnicze należy omijać szerokim łukiem?
"Forbes" na podstawie danych serwisu Airline Ratings przygotował zestawienie najmniej bezpiecznych linii lotniczych. Znalezienie się w tym rankingu jest ściśle związane z liczbą katastrof, do których doszło w ciągu ostatnich lat. Przewoźnicy ci nie otrzymali więcej niż dwóch gwiazdek na siedem możliwych do uzyskania. Skorzystanie z ich usług nie jest więc najlepszym pomysłem.
Jeżeli znajdziesz się w maszynie którejś z opisanych przez nas linii, musisz zaakceptować jedną z dwóch rzeczy: albo lecisz w miejsce tak niedostępne, że nie było alternatywy, albo po prostu chciałeś bardzo zaoszczędzić. Nie zmienia to faktu, że jeżeli linia lotnicza zostaje uznana za niebezpieczną i zakazuje się jej operować na terenie Unii Europejskiej albo Stanów Zjednoczonych, to nie bez powodu
- podaje "Forbes" w swoim zestawieniu najniebezpieczniejszych linii lotniczych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Jedną gwiazdkę na siedem możliwych otrzymał przewoźnik Tara Air. Nepalskie linie lotnicze obsługują odległe i górzyste lotniska oraz pasy startowe. W latach 2010-2011 przewoźnik zaliczył jednak wiele śmiertelnych katastrof, co nie powinno sprzyjać zainteresowaniu.
Kolejne niebezpieczne linie lotnicze to Nepal Airlines. Ten przewoźnik nie ma prawa działać na rynku unijnym. Podobnie jak Tara Air obsługuje loty na trudnym terenie. W ciągu 10 lat zebrał na swoim koncie wiele katastrof.
Afganistański przewoźnik Ariana Afghan Airlines stracił w katastrofach aż 19 samolotów. Siedem z nich miało skutek śmiertelny. W 2019 roku latało już tylko pięć maszyn.
Działania przewoźnika Bluewing również nie napawają optymizmem. W ciągu trzech lat doszło do trzech katastrof lotniczych. Przez to przewoźnik został objęty zakazem lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej.
Indonezyjska linia lotnicza Trigana również nie cieszy się uznaniem. Ma na swoim koncie 10 strat kadłuba i 14 wypadków samolotów. Z tego powodu przewoźnik ma zakaz wstępu w przestrzeń powietrzną UE i USA.