W październiku 2022 roku zapytano 8046 osób korzystających z platformy Which? Connect (brytyjskiej strony prowadzącej badania opinii publicznej) o ich doświadczenia związane z lataniem na krótkich dystansach. Teraz podzielono się wynikami. Chodziło o loty, które miały miejsce na przełomie ostatnich dwóch lat. Pozwoliło to na wytypowanie najniżej ocenianych linii lotniczych. Które linie sprawiały najwięcej kłopotów i zostały uznane za najgorsze?
Za najgorszą linię lotniczą w Europie uznano firmę Wizz Air. Węgierski przewoźnik zrealizował w 2022 roku tylko 56 procent lotów. 2 procent z nich całkowicie odwołał i to nierzadko tuż przed wylotem. Linie lotnicze dostały też po jednej gwiazdce za komfort siedzenia, wejście na pokład i warunki panujące w kabinie. Wskazano również, że Wizz Air znacząco opóźnia wypłatę pieniędzy za loty, które się nie odbyły czy zgubione bagaże.
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Jak podaje portal Which? Connect, drugą najgorszą linią lotniczą w tej części świata jest irlandzki Ryanair. Był nieco bardziej punktualny od Wizz Air i miał mniej odwołanych lotów w skali ostatnich lat. Jak czytamy, Ryanair został oceniony przez ankietowanych na trzy gwiazdki za obsługę klienta, a Wizz Air otrzymał tu tylko dwie.
"The Guardian" informuje, że miejsca na dole rankingu zdobył też takie linie jak Eurowings oraz British Airways.
"The Guardian" poprosił o komentarz rzeczników najgorzej ocenianych linii lotniczych. Tylko dwóch z czterech wymienionych zgodziło się udzielić odpowiedzi. Zdaniem rzecznika Wizz Air, firma dokłada wszelkich starań, by pasażerowie docierali na czas i mieli minimalne opóźnienia.
Każdy samolot jest sprzątany po locie i gruntownie czyszczony każdej nocy
- dodał rzecznik węgierskiej firmy.
Zdaniem rzecznika British Airways, wyniki ankiety nie pokazują rzeczywistości:
Nie wydaje nam się, aby ta ankieta, przeprowadzona w jednym z najtrudniejszych okresów w światowym lotnictwie, dokładnie odzwierciedlała opinie dziesiątek milionów klientów, którzy zdecydowali się latać z nami w tym samym czasie.
Ankieta wyłoniła również najlepszą linię lotniczą w Europie. Respondenci docenili przewoźnika Jet2. Otrzymał on pięć gwiazdek za obsługę klienta i cztery gwiazdki za szybkość wejścia na pokład, czystość, wygląd i wygodę kabiny oraz stosunek jakości do ceny.
W rozmowie z "The Guardian" pracownik Which? Connect Rory Boland przyznał, że ostatnie lata były dla linii lotniczych trudne, ale opóźnienia i odwołane loty nie powinny mieć miejsca.
Linie takie jak Jet2 wyróżniają się ofertą, doskonałą obsługą klienta i mało kto im dorównuje. Jeśli na twojej trasie są dostępni inni przewoźnicy - unikaj Wizz Air
- powiedział Boland.
Za jedne z lepszych linii lotniczych w Europie uznano również Turkish Airlines, Finnair, Swiss, Aurigny Air Service, Norwegian, Icelandair, czy Aer Lingus i Air Malta.