Pasażerowie często popełniają te błędy na pokładzie samolotu. Stewardesy ich nienawidzą

Podróż samolotem często wiąże się z wieloma godzinami spędzonymi na pokładzie. W tym czasie załoga stara się, by wszystko przebiegało jak najsprawniej, ale ich praca bywa trudniejsza za sprawą pasażerów. Okazuje się, że możemy zirytować stewardesy i stewardów, nawet nie mając o tym pojęcia.

Czas spędzony w samolocie to dla wielu ekscytujące przeżycie, szczególnie kiedy właśnie rozpoczynamy nasz urlop. Wielu pasażerów w tym czasie nadrabia filmowe zaległości, czyta książki lub słucha muzyki, odłączając się od świata na kilka godzin. Jednak okazuje się, że pracownicy linii lotniczych nie zawsze czerpią przyjemność z rejsów, a niektóre zachowania podróżnych skutecznie psują im nastrój. 

Zobacz wideo Czy przewoźnik ma obowiązek zwrócić pieniądze za lot, który się nie odbył? Kuna: Tak

Najczęstsze błędy popełniane przez pasażerów

Paul Alpant Reavey to były steward, który obecnie działa w mediach społecznościowych pod pseudonimem "Mr Plane Guy". Niedawno na łamach serwisu megacasino.co.uk podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat zachowań, które denerwują personel pokładowy. 

Przyznał, że pasażerowie powinni przestać robić pewną rzecz, nawet jeśli myślą, że są "pomocni". Chodzi o odnoszenie oraz układanie tacek po skończonym posiłku, które wbrew pozorom oznacza więcej bałaganu i pracy dla personelu. 

Samolot Air New Zeland zawrócił w połowie drogi na lotnisko, z którego wystartował. 16-godzinny lot donikąd. Samolot zawrócił w połowie drogi

Tace należy umieścić z powrotem w wózku tak, jak wyszły, pojedynczo. Jeśli są ułożone w stosy, musimy je rozłożyć, oblewając się kurczakiem i wołowiną. Poza tym nie zabieraj swojej tacy z posiłkiem do wózka. Czy zabrałbyś swój talerz do kuchni w restauracji?

- pisał Paul. 

Na jego liście znalazło się także kilka innych przewinień, w tym nadużywanie alkoholu. Podróżni często upijają się do tego stopnia, że pracownicy odmawiają sprzedaży kolejnych drinków. Jednak oni się nie poddają, chwilę później zaczepiając inną stewardesę.

Myślisz, że nie rozmawiamy ze sobą?

- podsumował krótko mężczyzna. 

Pasażerowie kradną z samolotów. Podróżni kradną i sprzedają. "Najgorsza rzecz, jaką można zabrać z samolotu"

Rozciąganie i arogancja

To normalne, że godziny spędzone w jednym miejscu sprawiają, że mamy ochotę rozprostować kości. Jednak uprawianie jogi na środku kuchni z ograniczoną przestrzenią, jest zdecydowanie czymś, czego stewardesy nie docenią. Zwłaszcza jeśli stoicie im na drodze, kiedy próbują wykonywać swoją pracę.

Nie chcemy przygotowywać i rozdawać napojów oraz jedzenia dla 200-300 pasażerów, podczas gdy 42C robi nogi, pośladki i brzuchy

- czytamy. 

Na sam koniec Paul zachęcił czytelników do bycia miłym. Jego zdaniem ludzie potrafią często kłócić się i narzekać na najmniejsze niedogodności. 

Bądź miły, rok 2022 był okropny dla pracowników linii lotniczych, nagły wzrost popytu w połączeniu ze słabym poziomem zatrudnienia spowodował ogromne kolejki na wszystkich lotniskach i niewystarczającą liczbę załogi. Podróżowanie może być stresujące, ale nie wyżywaj się na ludziach, którzy przybyli, by zabrać cię na wakacje

- wytłumaczył Paul Alpant Reavey.

Poza tym bycie miłym może wam się opłacić. Zdarzało się, że sympatyczni pasażerowie otrzymywali w prezencie ciasto na urodziny, "stali klienci" drinki, a nowożeńcy butelkę szampana. 

Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Więcej o: