1 lutego 2023 roku poinformowaliśmy o zdarzeniu, jakie miało miejsce w Marrakeszu. Z relacji pasażerów wynikało, że nie wiedzą, kiedy wrócą do Polski. Wszystko za sprawą problemów technicznych jednego z Airbusów linii lotniczej Wizz Air. Zwróciliśmy się o komentarz w tej sprawie do przewoźnika oraz innych instytucji.
Z poprzednich informacji wynikało, iż pasażerowie mieli duży problem w pozyskaniu wiedzy na temat dalszego losu planowanej podróży. Choć zostali przewiezieni na lotnisko 31 stycznia, a z początkowych komunikatów wynikało, że lot ma obyć się tegoż dnia o godzinie 13:00 to jednak kiedy zjawili się na miejscu, nie polecieli do Polski. Nikt nie dokonał odprawy, a obsługa lotniska odsyłała pasażerów do linii lotniczych.
Do akcji miał wkroczyć tamtejszy konsulat. W związku z tym skontaktowaliśmy się z Ambasadą RP w Rabacie, po czym uzyskaliśmy informację, że zdarzeniem zajmuje się Ministerstwo Spraw Zagranicznych. A zatem przesłaliśmy pisemną prośbę do MSZ o zajęcie stanowiska w tej kwestii. Dziś otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
Polskiemu Ministerstwu Spraw Zagranicznych znana jest sprawa polskich turystów w Marrakeszu. Konsul podjął kontakt z przedstawicielem linii Wizzair. Był również w stałym kontakcie z pasażerami, którzy na czas usuwania usterki w samolocie zostali zakwaterowani w hotelu. Samolot z polskimi turystami na pokładzie wyleciał z lotniska w Marrakeszu 1 lutego br. o godz. 13.52.
- poinformował Rzecznik Biura Prasowego MSZ.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Dodatkowo udało się nam także skontaktować z przewoźnikiem, aby mógł zająć stanowisko wobec wyżej wymienionej sprawy. W odpowiedzi otrzymaliśmy oświadczenie Wizz Air, które jasno określa co działo się zanim pasażerowie wrócili do kraju.
Wizz Air potwierdza, że lot numer W6 1598 z Marrakeszu do Warszawy na Lotnisko Chopina, zaplanowany na 30 stycznia, z przyczyn technicznych został odwołany. W związku z wystąpieniem nieprawidłowości, niezbędna była naprawa i przegląd maszyny w Marrakeszu. Zgodnie z rozporządzeniem UE i polityką Wizz Air, wszyscy pasażerowie otrzymali bony na posiłki oraz zakwaterowanie w hotelu. Wizz Air przeprasza za wszelkie niedogodności, ale bezpieczeństwo naszych pasażerów, załogi oraz samolotu jest priorytetem linii
- informuje przewoźnik.