Napoje, drinki czy przekąski w samolocie to gratisy nie dla każdego. Co robić, by zwiększyć szanse na lepsze traktowanie przez personel pokładowy i otrzymać darmowego drinka? Nawet lecący najtańszą klasy mogą liczyć na traktowanie jak pasażerowie VIP. Jak? Oto kilka sekretnych sposobów.
Więcej podobnych ciekawostek przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Zakładanie dresów i luźnych bluz przed podróżą samolotem to sposób na zachowanie komfortu i wygody podczas lotu. Wygląda na to, że lepiej jednak dokładnie przemyśleć ubiór. Dlaczego?
Ubiór ma znaczenie. Nie twierdzę, że dzięki temu dostaniesz miejsce w pierwszej klasie lub premium. To mit. Możesz jednak kontrolować to, w jaki sposób jesteś postrzegany. Kulturalni pasażerowie zwiększają szanse na to, że obok nich będzie zatrzymywać się wózek z napojami
- przyznała portalowi "The Points Guy" stewardesa pracująca w amerykańskich liniach lotniczych. Odpowiedni wygląd, właściwe zachowanie i kultura osobista zwiększają szanse nie tylko na zdobycie napoju czy darmowego drinka, lecz także na odrobinę lepsze traktowanie przez obsługę. Nie zapewni jednak przeniesienia na miejsce w klasie premium. Podobnie działają drobne upominki przekazywane przez pasażerów personelowi pokładowemu. Mowa o czekoladkach, drobnych słodkościach, kartkach z podziękowaniami czy innych tego typu drobiazgach. Można to traktować jako kontrowersyjną formę przekupstwa, ale wiele stewardes zwraca uwagę na skuteczność tego typu upominków.
W jaki sposób można jeszcze zdobyć darmowego drinka? O tym w filmie opublikowanym na Tiktoku opowiedziała Kat Kamalani, stewardesa pracująca w Stanach Zjednoczonych. Jej zdaniem, to najskuteczniejszy i najpewniejszy sposób na zdobycie gratisu. Niestety, pasażerowie nie mają na to wpływu. O czym mowa?
Jeśli twój monitor, klimatyzacja nad twoim siedzeniem lub coś innego ulegnie awarii i się zepsuje, a my nie możemy tego naprawić, mamy możliwość zaoferowania ci darmowych drinków w ramach rekompensaty za ten błąd (...). Nie wstydźcie się, powiedzcie obsłudze, jeśli coś się zepsuje
- wyznała stewardesa. Jest jednak jeden warunek, na który zwróciła uwagę. Pasażer nie powinien być nieuprzejmy i niegrzeczny, szczególnie gdy awaria lub błąd nie jest winą obsługi lotu. Bycie wrednym drastycznie zmniejsza szanse na darmowe drinki i napoje.