Sekrety linii lotniczych. O tych rzeczach obsługa rzadko mówi otwarcie. Czego unikać w samolocie?

Pracownicy linii lotniczych rzadko mówią otwarcie o tym, czego unikać podczas lotu i długich podróży. Okazuje się, że problematyczne mogą być nie tylko niesforne osoby podróżujące razem z nami, lecz także... koc, herbata i toaleta. Sprawdź, co warto wiedzieć przed podróżą samolotem.

Częste podróżowanie po całym świecie, okazje do zwiedzania różnych fascynujących miejsc, eleganckie i piękne stroje - z tym wiele osób kojarzy pracę stewardesy czy stewarda. Jest ona jednak ciężka, stresująca i trudna. A do tego pełna sekretów, o których mało kto mówi otwarcie.

Zobacz wideo Twój lot się nie odbył? Co zrobić w takiej sytuacji? Ekspertka wyjaśnia

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Sekrety linii lotniczych. Zapomnij o słuchawkach i kocach podczas długiego lotu

Jedną z rzeczy, których lepiej w samolocie nie robić, jest korzystanie z rozdawanych pasażerom zestawów słuchawek. Choć te wręczane są zapakowane w foliowy worek i wydaje się, że są całkiem nowe, prawda może być zgoła inna. W wielu liniach lotniczych słuchawki po każdym locie są czyszczone i ponownie pakowane dla kolejnych podróżnych. Podobny problem dotyczy koców i poduszek, które wręczane są pasażerom podczas długich lotów. Zdarza się, że nie ma czasu na ich wymianę pomiędzy kolejnymi lotami, więc koce są zbierane, trzepane i składane tak, by wyglądały na świeże. Na szczęście nie dotyczy to zabrudzonych koców. Wypadki zdarzają się bardzo często - krwotoki z nosa, mdłości, a nawet zwykłe rozlanie napoju to codzienność pracowników linii lotniczych. Po wylądowaniu wszystko jest oczywiście czyszczone i odkurzane, ale zdarza się, że nie ma czasu np. na dokładną dezynfekcję łazienki. Zanim zdejmiesz buty w trakcie lotu i przejdziesz się po samolocie w samych skarpetkach, przemyśl to dokładnie. W samolocie lepiej też unikać kawy czy herbaty przygotowywanej na pokładzie. Woda trzymana jest bowiem w pojemnikach, które, niestety, są czyszczone dość rzadko. To sprawia, że niektórzy pasażerowie narzekają na smak napoju. Lepiej więc sięgać po napoje butelkowane.

Tajemnice linii lotniczych. Obsługa nigdy nie przyzna, że robi to regularnie

Obsługa samolotu nie znosi, gdy jest traktowana z wyższością. Anonimowo podkreślają, że nie są służącymi ani lokajami. Przed podjęciem pracy muszą przejść intensywne i rygorystyczne szkolenie. 

Pięć tygodni, które spędziłem na szkoleniu, było trudniejsze niż cztery lata, które spędziłem, zdobywając tytuł licencjata 

- wspomina steward pracujący dla zagranicznych linii lotniczych, cytowany przez Ofeminin.

Pasażerowie, którzy co chwila wciskają przycisk wywołujący obsługę, to prawdziwy koszmar obsługi. Podobnie jak ludzie, którzy notorycznie podrywają stewardessy i stewardów. Choć ci zachowują się profesjonalnie, to jednak nie oznacza, że nie komentują zachowania pasażerów. Pracownicy zwracają uwagę na wygląd podróżnych i oceniają ich na podstawie tego, w co są ubrani. Istotne jest też zachowanie - kultura i uprzejmość zrobią lepsze wrażenie niż traktowanie z wyższością.

Więcej o: