Więcej Flirtów na trasach. PKP Intercity ogłosiło nowy rozkład. Obowiązuje już od niedzieli

400 pociągów PKP Intercity dziennie, więcej połączeń Pendolino z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa i powrót dalekobieżnego składu na Litwę. Już od najbliższej niedzieli 11 grudnia niemal do końca 2023 roku będzie obowiązywał nowy rozkład.

– Dla stale rosnącego, wielomilionowego grona pasażerów pociągów PKP Intercity standardowym doświadczeniem stają się nowoczesne pojazdy, którymi wybierają się w podróż. Od 2016 roku intensywnie inwestujemy w unowocześnienie floty pociągów i efekty są widoczne gołym okiem – nowy roczny rozkład jazdy po raz kolejny przynosi zwiększenie liczby komfortowych połączeń. Co ważne, nowości w ofercie nie obejmują jedynie połączeń po Polsce, lecz także pociągi międzynarodowe – dużym zainteresowaniem może się cieszyć połączenie do Wilna – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Jak informuje w swoim komunikacie PKP Intercity, w nowym rozkładzie jazdy na sezon 2022/2023 każdego dnia na tory będzie wyjeżdżać średnio około 400 pociągów. Na trasach z i do Warszawy, Krakowa, Poznania, Łodzi, Szczecina, Bydgoszczy, Olsztyna czy Kielc częściej podstawiane będą pociągi kategorii IC.

Jeśli chodzi o miejscowości nadbałtyckie, Polacy najczęściej wybierali Kołobrzeg, Mielno i GdańskPolacy podróżują pomimo inflacji. Szukają tańszych noclegów, choć łatwo nie jest

Pendolino - zwiększona częstotliwość 

Z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa zwiększone zostanie kursowanie Pendolino. W każdą stronę będzie ich po siedem dziennie. "Nowe połączenia umożliwią między innymi podróż w najwyższym standardzie z Warszawy do Krakowa po godzinie 16:00, a od marca ze stolicy do Trójmiasta po godzinie 20:00" - informuje PKP Intercity.

Berlin, Praga, Wilno, Kowno 

Polskie koleje w sezonie 2022/2023 chcą przyciągnąć podróżnych i zwiększają częstotliwość połączeń dalekobieżnych. Więcej składów pojedzie do Berlina i Pragi.

Poza tym mieszkańcy Poznania zyskają dodatkowe połączenie z Warszawą oraz stolicą naszego zachodniego sąsiada. "Będzie to szósta para pociągów EIC, która będzie kursowała w relacji Warszawa – Berlin – Warszawa. Wszystkie pociągi będą mieć wspólną nazwę Berlin - Warszawa -Express. Trasę pomiędzy Poznaniem a Berlinem będziemy pokonywać średnio w czasie 2:40" - informuje PKP Intercity.

Łatwiejsze, zdaniem przewoźnika, staną się podróże z Krakowa do Pragi. Pociąg TLK Galicja, który kursował ze stolicy Małopolski do Ostrawy zostanie wydłużony. Po drodze pociąg będzie zatrzymywać się m.in. w Katowicach, Zabrzu i Gliwicach.

Wielu turystów ucieszy powrót na tory pociągu dalekobieżnego na Litwę. IC Hańcza, który do tej pory kursował pomiędzy Krakowem a Suwałkami, od 11 grudnia zostanie wydłużony do stacji Mockava na Litwie. Tam będzie skomunikowany ze składem kolei litewskich do Kowna i Wilna. Podróżni muszą się więc przygotować na jedną przesiadkę, ale, jak zapewnia przewoźnik, składy będą podstawiane na ten sam peron, więc nie będzie problemu z przejściem między pociągami. Podróż będzie odbywała się na jednym bilecie. Za bilet z Warszawy do Wilna trzeba będzie zapłacić 25 euro (ok. 117 zł), a do Kowna – 20 (ok. 94 zł).

5 minut po pełnej godzinie

PKP Intercity od 11 grudnia wprowadza cykliczny rozkład dla pociągów z Lublina do Warszawy. Pociągi ze stacji Lublin Główny w kierunku Warszawy będą odjeżdżać 5 minut po pełnej godzinie.

Na trasie Kraków - Katowice prędkość pociągu zostanie zwiększona. Dzięki temu IC Wawel odcinek ten pokona o 4 minuty szybciej, w 48 minut.

Zmiany dotyczą także Łodzi. Do rozkładu jazdy zostały włączone stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, dzięki temu mieszkańcy zyskają dodatkowe możliwości przesiadania się.

Zmodernizowana flota

Do dyspozycji pasażerów są już pierwsze nowe elektryczne zespoły trakcyjne ED160 Flirt, a kolejne przewoźnik będzie odbierać w przyszłym roku. Już w grudniu na trasę pomiędzy Lublinem a Katowicami wyruszy nowoczesny pojazd IC Sztygar. W kolejnych miesiącach do zmodernizowanych składów będą mogli wsiąść pasażerowie na trasie Kraków – Poznań (pociąg Pułaski) oraz Katowice –Poznań (pociąg Spodek). Tym samym z kategorii TLK awansują na IC.

Zakopane. Stacja narciarska SzymoszkowaNajpopularniejsze miejscowości w polskich górach zimą. Zestawienie Google

Remonty, modernizacje, komunikacja zastępcza

W nowym rozkładzie jazdy uwzględniona została także modernizacja dworca Warszawa Zachodnia, który obsługuje najwięcej pociągów dobowo w skali Polski.

"W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na stołecznej, dalekobieżnej linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska lub Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej albo Warszawy Głównej" – podało PKP IC.

Do lipca mają trwać prace remontowe prowadzone na krakowskiej linii średnicowej, co wpłynie na ograniczenia w ruchu w krakowskim węźle kolejowym. Od czerwca 2023 roku z powodu prac torowych na Centralnej Magistrali Kolejowej zawieszone zostanie kursowanie pociągów IC Warmia na odcinku Warszawa Zachodnia – Kraków Główny oraz IC Łokietek w całej relacji od Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. W związku z zaplanowanymi pracami remontowymi, od marca do czerwca zostanie wstrzymany ruch na odcinku Tarnów - Krynica.

Ze względu na prace inwestycyjne ruch pociągów między Krakowem a Zakopanem zapewniony będzie w okresach szczególnie ważnych dla Zakopanego, czyli okresie zimowym. Przez pozostałą część roku linia kolejowa łącząca obydwa miasta będzie zamknięta, na odcinku Kraków – Zakopane będą kursować autobusy zastępcze.

Źródło: PKP Intercity

Więcej o: