Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Egipt wciąż jest jednym z najpopularniejszych kierunków na wakacje wśród Polaków, zupełnie jak Turcja czy Grecja. Turystów kuszą przede wszystkim oferty all inclusive, a także egzotyczne widoki i rozgrzane słońcem plaże. Nic dziwnego, że filmik zamieszczony na profilu @mamaiwerka zdobył popularność. Kobiety podczas pobytu w tym kraju dają swoim odbiorcom trzy przydatne rady dla wyjeżdżających do Egiptu.
Podróżni z krajów europejskich stosunkowo często zmagają się podczas pierwszych dni pobytu w Egipcie z tak zwaną "klątwą faraona". Objawia się przede wszystkim problemami gastrycznymi, w tym silnymi skurczami brzucha. - Na szczęście my mamy na to sposób - wyjaśnia TikTokerka na nagraniu. - Jest to ouzo, czyli anyżowy trunek. On nam zbytnio nie smakuje, ale na klątwę pomaga zawsze - dodaje. Ouzo to klasyczna grecka wódka o bardzo charakterystycznym smaku, z wyczuwalną nutą kolendry i cynamonu. Czy alkohol może pomóc na dolegliwości żołądkowe? Tak, ale musi być stosowany w trakcie lub po posiłku.
- Egipcjanie są zazwyczaj bardzo sympatyczni, ale żyją z turystyki. I na każdym kroku - czy to na basenie, czy na plaży - ktoś próbuje nam coś sprzedać. Dlatego trzeba poćwiczyć asertywność i nauczyć się odmawiać - opowiada TikTokerka. Kilka lat temu uchwalono nawet prawo karzące zbyt namolne oferowanie produktów czy usług. Podobne konsekwencje jak sprzedawcy ponoszą również osoby, które nagabują zwiedzających muzea i zabytki.
Choć wiele osób przyzwyczaiło się do sposobu zabiegania o klientów egipskich sprzedawców, to władze obawiają się, że może ono zniechęcać do przyjazdu do Egiptu turystów
– poinformował wówczas portal "Travel News".
Ostatnia rada, o której wspominają twórczynie na TikToku, dotyczy kart SIM. - Karty z internetem lepiej kupić na lotnisku, bo tam jest zdecydowanie taniej, a zazwyczaj WiFi nie działa na terenie całego hotelu - przestrzega TikTokerka. Profil prowadzony przez matkę i córkę zdobywa obecnie coraz większą popularność. Kobiety zebrały już ponad 1,7 mln obserwujących i 66,4 mln polubień.
Źródło: TikTok - @mamaiwerka