Polacy już teraz planują przyszłoroczny urlop. Masowo wykupują oferty all inclusive

Większość Polaków marzy o wakacjach all inclusive. Szalejąca w kraju drożyzna sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na zagraniczny wypoczynek tego typu. Wiele polskich biur podróży odnotowało wzrost przedsprzedaży na 2023 rok.

Bon turystyczny straci ważność w marcu 2023 roku. Wielu Polaków zdążyło już wykorzystać dodatkowe pieniądze na wypoczynek, więc w przyszłym sezonie planuje wakacje za granicą. Nietrudno znaleźć takie oferty, które będą dużo tańsze niż te w Polsce.

Zobacz wideo "Nie polecę, nie warto", czyli jak oszczędzić na wakacjach. Bronek radzi w "Co tak drogo"

Polacy już teraz planują przyszłoroczny urlop. Do biur wpływa ogrom rezerwacji

Dziennik "Puls Biznesu" poinformował, że polskie biura podróży wskazują na ogromne zainteresowanie Polaków wakacjami all inclusive na 2023 rok. Odnotowany wzrost liczby rezerwacji ofert First Minute wzrósł od 16 do 40 proc.

Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Biuro Coral Travel, które odnotowało największy wzrost zainteresowania ofertą, wskazuje, że najczęściej wybierana jest Turcja.

Na naszą korzyść działa fakt, że wakacje kupowane teraz kosztują mniej niż Last Minute z minionego lata

- mówi z kolei Maciej Szczechura, członek zarządu giełdowego biura Rainbow, które odnotowało około 20 proc. wzrost liczby rezerwacji w ofercie First Minute.

TUI Poland odnotowało nieco mniejszy wzrost zainteresowania ofert First Minute - około 20 proc., a Itaka o 16 proc.

Wakacje all inclusive podrożeją. A biura podróży są ostrożne

Jak podaje "Puls Biznesu", dane Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelData nie są zbyt optymistyczne dla turystów. Wyższe ceny za paliwo i słabnący kurs złotego sprawiają, że trzeba będzie zapłacić więcej za wypoczynek. Jak czytamy  w dzienniku biznesowym, koszty touroperatorów wzrosły o ok. 270-280 złotych.

Choć turyści wykazali ogromne zainteresowanie ofertą First Minute, to biura podróży podchodzą ostrożnie do oceny przyszłego sezonu wakacyjnego. Przyznają, że dopiero na wiosnę będzie możliwe oszacowanie popytu na 2023 rok.

Więcej o: