Węgierski przewoźnik wprowadził kilka zmian w zimowej siatce lotów. Część z nich wynika ze zmniejszonego popytu w sezonie zimowym. Wizz Air podjął również decyzję o zlikwidowaniu tras, które cieszą się całorocznym zainteresowaniem.
Branżowa baza informacji "Aeroroutes" podała, że w porównaniu ze stanem z 16 października 2022 roku, węgierski przewoźnik zlikwidował kilkadziesiąt rotacji. Wiele zmian objęło Polskę.
Zmiany dotyczą 12 tras wykonywanych z naszego kraju. Od 30 października 2022 roku do 25 marca 2023 roku pasażerowie z Polski nie będą mogli polecieć z Katowic do Sztokholmu Skavsta i Stavanger oraz z Poznania i Wrocławia do Oslo Torp.
Od 3 listopada 2022 roku zawieszone zostanie połączenie z Wrocławia na Lanzarote, a od 6 listopada 2022 roku nie polecimy z Gdańska do Gothenburga i Liverpoolu. Oba połączenia wrócą już 12 grudnia 2022 roku. Podjęto decyzję o wstrzymaniu na miesiąc lotów z Krakowa do Reykjaviku.
Jak podaje portal pasazer.com, rzadziej będą odbywać się połączenia z Gdańska do Alesund (99 zamiast 105 lotów do końca okresu zimowego), Katowic do Dortmundu (183 zamiast 209 rejsów), Szczecina do Oslo Torp (41 zamiast 46 lotów) oraz Lotniska Chopina do Paryża (136 zamiast 147 rotacji).
Zmniejszona została także częstotliwość rejsów realizowanych przez spółkę Wizz Air UK z Londynu Luton. Zmiany dotyczą lotów do Gdańska, Krakowa, Wrocławia i na warszawskie Lotnisko Chopina.
Częściej zaś Wizz Air będzie latać z Okęcia do Tel Awiwu w Izraelu. Do końca sezonu zimowego węgierski przewoźnik ma wykonać 121 przelotów w ramach tej rotacji zamiast planowanych 90.
Źródła: Aeroroutes / pasazer.com