140 turystów zachorowało podczas wakacji w Turcji. Hotel: Klasyczny sposób na bezpłatne wakacje

Ponad 140 brytyjskich turystów złożyło pozew zbiorowy przeciwko pięciogwiazdkowemu hotelowi w Turcji. Urlopowicze skarżyli się na problemy gastryczne i niską jakość obsługi, jednak kierownictwo ośrodka nie zgadza się z zarzutami. Uważa, że to próba wyłudzenia odszkodowania. "Klasyczny sposób na bezpłatne wakacje" - mówi Nihat Onur, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Mukarnas Resort & Spa w tureckich mediach.

Na złe warunki w hotelach skarżą się Brytyjczycy, którzy urlop spędzili w pięciogwiazdkowym Mukarnas Resort & Spa w Turcji. Lista zażaleń jest długa: problemy gastryczne, muchy latające po całym hotelu, brudne toalety i baseny, niehigieniczne warunki panujące w bufecie. 

Wakacje (all inclusive)Turcja wprowadza nowy podatek. Od 1 stycznia 2023 roku szykują się zmiany

Zepsute wakacje

Na ból brzucha, wymioty i biegunkę w ciągu pierwszych dni wypoczynku w ośrodku skarżyła się 45-letnia Julie O'Sullivan, jej 46-letni mąż Harry Hunt, a także ich nastoletnie dzieci.

– Nie mogliśmy się doczekać wyjazdu na długo oczekiwane wakacje, ale zaledwie dwa dni po przyjeździe Harry i ja zachorowaliśmy. Stało się to nagle i przez pierwsze 24 godziny miałam ciągłe wymioty i biegunkę. Wtedy nasze dzieci również czuły się nieswojo. Większość wakacji spędziliśmy w naszym pokoju. Nie mogliśmy cieszyć się jednodniowymi wycieczkami. To było straszne. Całe wakacje były kompletną katastrofą – nie kryła oburzenia turystka w rozmowie z "Daily Mail".

Antalya w TurcjiTurecki kurort oblężony przez turystów - ponad 11 mln odwiedzających

 - Wszystkie przypadki zgłaszanej niedyspozycji podczas wakacji są niepokojące, jednak szczególnie niepokojące jest to, że dotyczy to tak dużej liczby osób, z czego większość borykała się z podobnymi objawami - powiedziała Jennifer Hodgson z kancelarii Irwin Mitchell.

- Reprezentujemy ponad 140 osób, które tego lata przebywały w Mukarnas Resort i Spa. Badamy sprawę i jesteśmy zdeterminowani, aby uzyskać odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym działaniom zostaną wyciągnięte wnioski, które pomogą zapobiec zachorowaniu innych wczasowiczów w przyszłości - dodała prawniczka na łamach "Daily Mail".

To oszustwo - odpowiada hotel

Jednak turecki hotel kwestionuje roszczenia brytyjskich urlopowiczów. Uważa je za całkowicie bezpodstawne i zapewnia, że wystąpił z roszczeniami wzajemnymi o odszkodowanie. Właściciele uważają, że jedynie Brytyjczycy podważali jakość obsługi. - To oszustwo. Żaden z naszych gości nie zgłaszał podobnych dolegliwości - przekonuje Nihat Onur dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Mukarnas Resort & Spa. - To klasyczny sposób na bezpłatne wakacje – denerwuje się. 

Uważa, że stoją za tym brytyjskie kancelarie prawne, które przekonują klientów do zawarcia z nimi umowy i wystąpienia z roszczeniem odszkodowawczym.

Przedstawiciel kadry zarządzającej tureckiego hotelu przekonuje, że zdarzały się przypadki zakażeń rotawirusem wśród turystów, a szczególnie wśród dzieci i nie ma to nic wspólnego z jakością świadczonej obsługi w kurorcie.

Podkreślił, że wszystkie pomieszczenia w hotelu są dezynfekowane, żywność przechowywana jest zgodnie ze standardami, a wszystko to sprawdzają niezależne firmy audytorskie i inspektorzy Ministerstwa Zdrowia.

- Niestety, niektórzy z naszych brytyjskich gości rozpowszechniają negatywne komentarze na portalach społecznościowych. To dziwne, że w hotelu, w którym może zatrzymać się łącznie 500 osób, tylko 50 z nich zachorowało, podczas gdy inni nie - dodaje. 

Dyrektor zapewnia, że hotel będzie walczyć w sądzie o dobre imię. - W wyniku szkody wyrządzonej naszej marce wytoczono przeciwko Brytyjczykom powództwo wzajemne o odszkodowanie za szkody materialne i niepieniężne - powiedział na koniec przedstawiciel tureckiego hotelu.

Źródła: "Daily Mail" / turizmgazetesi.com

Więcej o: