Stewardesy nadają sekretne kody nielubianym pasażerom. Usłyszałeś imię Filip? To wcale nie pomyłka

W ten sposób ostrzegają się wzajemnie o problematycznych osobach, które są też inaczej traktowane. Są też określenia, które warto znać na wszelki wypadek. To warto wiedzieć przed podróżą samolotem.

Więcej ciekawych artykułów o podróżach znajdziecie na naszej stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Sylwia Bomba zdradza patent na długi lot. "Lećcie samolotem, który..."

Zawód stewardesy nie jest lekki - długie zmiany cały czas na nogach, nieregularne przerwy i różni pasażerowie. Żeby ułatwić sobie życie, stworzyły tajny kod, aby informować się o problematycznych pasażerach. Jakie to kody? Stewardesy zdradziły kilka określeń pasażerów i sposoby na uniknięcie łatki dla brytyjskiego serwisu "The Sun". 

Stewardesy nadają nielubianym pasażerom sekretne kody. Tak oznaczają problematyczne osoby

Pasażerowie, którzy sprawiają problemy na pokładzie czy zachowują się tak, jakby znali pracę stewardes lepiej niż one, otrzymują sekretne miana. Wszystko po to, aby personel pokładowy wiedział, na kogi uważać. I komu zafundować gorszą obsługę. Jedna ze stewardes powiedziała dla portalu "The Sun", że najbardziej nieznośni pasażerowie są określani mianem "Filip". Wzięło się od skrótu "PLIP" (ang. "Passenger I’d Like to Punch") - "pasażer, którego chciałbym uderzyć". Jednak z upływem czasu określenie stało się nieco bardziej subtelne. Jak nie stać się "Filipem"? Przede wszystkim nie nadużywaj dzwonka - to bardzo denerwuje personel pokładowy. Korzystaj z przycisku tylko, gdy dzieje się coś poważnego (np. ktoś potrzebuje pomocy medycznej), a nie dla kolejnego kubka napoju. 

Ale są też nieco bardziej pozytywne kody - jeśli wraz z numerem swojego miejsca usłyszysz słowo "BOB", to możesz się cieszyć. To określenie dla pasażerów, którzy są "najlepsi na pokładzie" (ang. Best On Board"). Warto wiedzieć, że jeśli przy wychodzeniu stewardesa powie do ciebie "cheerio", oznacza to, że personel pokładowy z przyjemnością powita cię ponownie na pokładzie. 

Stewardesy nadają pasażerom tajne kody. Te określenia warto znać na wszelki wypadek

Wśród personelu pokładowego funkcjonują też określenia, które pasażerowie powinni znać na wszelki wypadek. Są to następujące kody:

SBSE ("secure, brace, seatbelts and exits"), czyli "bezpieczny, wzmocniony, pas bezpieczeństwa i wyjścia". Gdy padnie ten zwrot, pasażerowie powinni być na swoich miejscach, dobrze przypięci pasami oraz powinni wiedzieć, gdzie są najbliższe wyjścia. Jeśli samolot szykuje się do lądowania w wodzie, powinni mieć też na sobie kamizelki ratunkowe (nienadmuchane, gdyż nadmuchane mogą uniemożliwić wyjście z samolotu).

PAB (ang. Passengers with Able Bodies"), czyli "w pełni sprawni pasażerowie", to kod, którym posługują się stewardesy, aby znaleźć w pełni sprawne osoby, które pomogą personelowi pokładowemu w szybszym rozkładaniu zjeżdżalni ewakuacyjnych i otwieraniu drzwi. To bardzo przyspiesza ewakuację z maszyny w razie konieczności. 

Więcej o: