Polacy domagają się odszkodowań za wakacje. Szorstki papier toaletowy jednym z absurdalnych powodów

Polscy turyści coraz częściej domagają się odszkodowań za wakacje. Granice absurdu przekroczyło jednak małżeństwo, które domagało się blisko 8 tys. złotych odszkodowania, ponieważ papier toaletowy był zbyt szorstki, dzieci krzyczały za głośno, a ekspres do kawy... ciągle był czyszczony.

Dla wielu wakacyjny wyjazd wiąże się z kilkoma miesiącami oszczędzania. Dlatego też tak bardzo zależy nam na tym, by długo wyczekiwane wakacje były idealne. Nie zawsze jednak wszystko idzie po naszej myśli. Polacy coraz częściej domagają się odszkodowań za nieudany urlop. Czasem wnioski bywają jednak absurdalne.

Zobacz wideo Sylwia Bomba radzi, jak przygotować dziecko do podróży

Reklamacje turystów są po prostu śmieszne. Do sądu wpłynęła absurdalna skarga

Jak podaje "Rzeczpospolita" pewne małżeństwo skierowało do sądu reklamację dotyczącą wakacyjnego wyjazdu, żądając blisko 8 tys. złotych zadośćuczynienia za nieudany urlop. Pobyt w trzygwiazdkowym hotelu okazał się dla nich koszmarem nie ze względu na mieszkające w nim robaki, nieświeże jedzenie, czy brak kompetentnej obsługi. Wskazali m.in. na zbyt szorstki papier toaletowy, płacz i krzyk dziecka w restauracji oraz na nieodpowiednio schłodzone piwo i ciągle czyszczony ekspres do kawy, co uniemożliwiało relaks przy ulubionym napoju.

Co ciekawe, sąd pierwszej instancji rozpatrzył wniosek małżeństwa pozytywnie, jednak zdaniem sądu apelacyjnego hotel nie dopuścił się żadnych uchybień i wywiązał się z umowy z turystami. Rekompensata w wysokości blisko 8 tys. złotych przewyższała również kwotę wakacji, za które zapłacili 2700 złotych za osobę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Polacy niezadowoleni z wakacji. Coraz częściej składają reklamacje

Europejskie Centrum Konsumenckie działające przy UOKiK podało, że w 2022 roku skarg na wakacje było znacznie więcej niż w 2021 roku.

W 2021 r. w okresie od połowy czerwca do końca września otrzymaliśmy 632 zgłoszenia na wakacyjne problemy. W 2022 r. od połowy czerwca do końca sierpnia już jest ich więcej - odnotowaliśmy 863 zgłoszenia

 - czytamy w komunikacie ECK.

Z komunikatu dowiadujemy się również, że większość zgłaszanych problemów w okresie od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła:

  • sektora lotniczego - 762 zgłoszenia,
  • wynajmu noclegów - 96 zgłoszeń,
  • wypożyczalni aut - 19 zgłoszeń,
  • usług turystycznych (biur podróży) - 8 zgłoszeń.
Więcej o: