Polacy odzyskają pieniądze za niewykorzystane vouchery turystyczne. Jest oficjalne potwierdzenie UOKiK

Turyści otrzymają zwrot pieniędzy za niewykorzystane bony turystyczne wydane podczas pan - wynika z komunikatu opublikowanego na stronie UOKiK. Jak czytamy, biura podróży zmieniły niezgodne z prawem zasady.

Więcej informacji z Polski i ze świata znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Pandemia COVID-19 postawiła w trudnej sytuacji zarówno turystów, jak i przedsiębiorców - wiele usług turystycznych nie doszło wówczas do skutku z powodu zamkniętych granic, ograniczeń w przemieszczaniu się, zawieszonych lotów, czy zamkniętych hoteli i ośrodków wypoczynkowych. Biura podróży w ramach ekwiwalentu wpłaconej wcześniej sumy mogły zaproponować klientom vouchery turystyczne. Sposób ich rozliczania wzbudził jednak wątpliwości konsumentów, a sprawą zainteresował się UOKiK.

Grecja (zdjęcie ilustracyjne)First minute - co to znaczy? Wakacje rezerwowane w ten sposób mają wiele zalet

UOKiK: "Konsumenci mają prawo otrzymać zwrot za niewykorzystany voucher turystyczny"

Klienci biur podróży zgłosili, że warunki regulaminów dotyczące informowania o voucherach turystycznych, mogły wprowadzać w błąd co do przysługującego prawa do zwrotu niewykorzystanej wartości vouchera w trakcie jego obowiązywania, jak i po upływie terminu ważności.

Zobacz wideo Jest czysty i zadbany? To tylko pozory. 7 najbrudniejszych rzeczy w pokoju hotelowym
Wezwaliśmy dziesięciu z dwunastu badanych przedsiębiorców do zaniechania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i usunięcia skutków ich stosowania. Dzięki otwartej postawie przedsiębiorców udało się usunąć niezgodne z prawem postanowienia. Konsumenci mają prawo otrzymać zwrot środków finansowych za niewykorzystany voucher turystyczny

- wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w komunikacie na oficjalenj stronie UOKiK.

Działania Prezesa UOKiK objęły dziesięć biur podróży:

  • Best Reisen Group,
  • Coral Travel Poland,
  • Ecco Holiday,
  • Exim,
  • Grecos Holiday,
  • Konsorcjum Polskich Biur Podróży Trade&Travel Company,
  • L.T.M. Luxury Travel Management,
  • Nowa Itaka,
  • Orient Travel,
  • Rainbow Tours,
  • TOP Touristik,
  • TUI Poland.

Touroperatorzy uznali zastrzeżenia Prezesa UOKIK i dobrowolnie usunęli wprowadzające w błąd zapisy regulaminów oraz niedozwolone postanowienia wzorów umów. Zobowiązali się także do zwrotu wartości niewykorzystanych voucherów po upływie terminu ważności lub w każdym czasie na życzenie klienta.

Od 1 października Niemcy zaostrzają przepisy covidoweCOVID-19. Nasi sąsiedzi zaostrzają przepisy. "Jesień nie będzie usłana różami"

Więcej o: