Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Zamieszanie na europejskich lotniskach jest wyjątkowo uciążliwe w okresie wakacyjnym, gdzie popyt na podróże jest największy. Niemal cała branża lotnicza boryka się z dużymi brakami w personelu, czego skutkami są strajki, opóźnienia, a także odwołane loty. Niektóre linie lotnicze są zmuszone zawiesić wakacyjne rejsy.
Obecna sytuacja i braki wśród personelu przyczyniają się do dużych zmian na lotniskach. Cięcia w siatce lotów Eurowings są częścią ograniczeń i zakłóceń, które w ostatnim czasie ogłosiła grupa Lufthansa. Na początku czerwca przewoźnik ogłosił już odwołanie 900 lotów. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszym artykule: Niemcy. Lufthansa odwołuje kolejne loty przed wakacjami. Odczuje to ponad 250 tys. pasażerów. Skutkiem zamieszania jest zawieszenie dwóch połączeń - na liście znajdują loty ze Stuttgartu do Krakowa oraz z Düsseldorfu do Wrocławia. Pierwsze połączenie wróci do siatki lotów 12 września, z kolei wrocławianie do Düsseldorfu polecą dopiero 30 października.
Zmiany będą zauważalne także na innych lotniskach w kraju. W lipcu z Gdańska do Düsseldorfu, zamiast 18 lotów, odbędzie się zaledwie 10, a w sierpniu osiem zamiast 18. Do Düsseldorfu trudniej będzie polecieć również z Krakowa. W lipcu odbędzie się tam 10 zamiast 18 lotów, a w sierpniu dziewięć z 19.
Eurowings to kolejny przewoźnik, który zawiesza połączenia z Polski w wakacje. Sytuacja na europejskich lotniskach doskwiera szczególnie pasażerom, których loty są opóźnione lub całkowicie odwołane. Zawieszenie rejsów tanich niemieckich linii lotniczych ma wiązek z ograniczeniem siatki lotów grupy Lufthansa, które chce w ten sposób ułatwić sytuację na lotniskach.
Na oficjalnej stronie przewoźnika możemy przeczytać:
Po dobrych dwóch latach pandemii, linie lotnicze Lufthansa Group informują o wysokim popycie na podróże lotnicze tego lata. To dobra wiadomość po najgorszym kryzysie w lotnictwie. Obecnie jednak infrastruktura nie została jeszcze w pełni przywrócona. Cała branża lotnicza, zwłaszcza w Europie, cierpi obecnie z powodu braków kadrowych. Dotyczy to portów lotniczych, usług obsługi naziemnej, kontroli ruchu lotniczego, a także linii lotniczych