Pasażerowie, których lot został opóźniony, mogą otrzymać odszkodowanie. Jak podaje airhelp.com, okazuje się, że przyznawane jest ono niezależnie od ceny biletu lotniczego. Na opóźnieniu, które trwało ponad trzy godziny, można zyskać aż 600 funtów, czyli blisko 3,3 tys. zł.
Leon, czytelnik "The Independent" opowiedział gazecie swoją historię dotyczącą opóźnionego lotu.
Tydzień temu wróciłem z Cancun do Manchesteru. Mieliśmy przybyć o 5.55, ale w rzeczywistości wylądowaliśmy o 9.46. Kiedy dotarliśmy do bramki i otworzyliśmy drzwi samolotu, była godzina 10.08, ale były problemy z ustawieniem mostu samolotowego
- relacjonował.
Oznacza to, że opóźnienie wynosiło cztery godziny i 13 minut. Mężczyzna postanowił więc złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot.
Wypełniłem formularz, ale linia lotnicza zaoferowała nam odszkodowanie w wysokości 260 funtów na osobę, czyli za opóźnienia poniżej czterech godzin
- mówił mężczyzna
Odszkodowania za opóźnienie lotów przedstawiają się następująco:
Więcej informacji ze świata znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Leon w rozmowie z "The Independent" stwierdził, że "odszkodowanie, które wypłacają linie lotnicze, jest oparte na czasie lądowania, a nie, jak czytał, uzależnione od czasu otwarcia drzwi samolotu".
Czy mam rację? To jak w końcu to robimy?
- zapytał, dodając, że wraz z innymi osobami, które nie zgadzają się z decyzją linii lotniczych, założył grupę na Facebooku. Zdradził, że planują zaangażowanie w sprawę prawnika.
Dla linii lotniczych przegranie sprawy wiązałoby się z wypłatą kilkudziesięciu tysięcy funtów.
Jak wskazuje "The Independent", zgodnie z prawem brytyjskim odszkodowanie za opóźnienie jest przyznawane, jeśli pasażerowie przybędą na miejsce docelowe z trzygodzinnym spóźnieniem, a odpowiedzialność za to spoczywa na linii lotniczej.