Utrudnienia na hiszpańskim lotnisku. Blisko 15 tys. osób nie zdążyło na swój lot. Przyczyną są kolejki

Iberia, hiszpańska linia lotnicza poinformowała, że od marca br. nie zdążyło blisko 15 tys. pasażerów. Powodem nie jest spóźnienie, a niekończące się kolejki do odprawy paszportowej. Lokalne media informują, że wiele rejsów zostało opóźnionych, a niektóre odleciały bez podróżujących, mimo widocznych braków pasażerów na pokładzie.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

W ostatnich miesiącach na europejskich lotniskach panuje chaos i zamieszanie. Wiele lotów zostało odwołanych, z kolei inne są opóźnione o wiele godzin. Przyczyną w dużej mierze jest wzmożony popyt na podróżowanie po pandemii oraz braki personelu. Napięta atmosfera panuje także w hiszpańskim porcie lotniczym Madryt-Barajas. 

Kolejki i opóźnienia na lotnisku w Hiszpanii

Długie kolejki w Madrycie nie są wyjątkiem w Europie. Podobne problemy doskwierają pasażerom na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Amsterdamie i innych krajach UE, z powodu wznawiania podróży po pandemii COVID-19 oraz zniesieniu restrykcji. Ten port lotniczy tylko w ostatnim czasie odnotował aż 15 tys. pasażerów, którzy spóźnili się na swój lot. Jak podaje "The Local", samolot lecący na początku tego tygodnia do Buenos Aires wystartował z Madrytu bez 100 pasażerów, którzy mieli ważne bilety. Podróżni nie zdążyli na lot przesiadkowy, ponieważ utknęli w kolejce do kontroli paszportowej.

Zobacz wideo Kunz: Chęć podróżowania jest tak duża, że naprawdę duże lotniska korkują się

Szczególnie problematyczny był okres Wielkanocy, gdzie przez gigantyczne kolejki aż 3 tys. osób nie skorzystało z wykupionego biletu. Utrudnienia odczuli przede wszystkim pasażerowie, ale także linie lotnicze Iberia. 

Przeciążone lotniska i terminale

Iberia skarżyła się w poniedziałek na opóźnienia i chaos podczas kontroli paszportowej lotniska Barajas w Madrycie. Z kolei hiszpańskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zaprzeczyło, że ktokolwiek spóźnił się na lot na lotnisku obsługiwanym przez Aena SME (AENA.MC). 

W ostatnich miesiącach policja nie zarejestrowała ani jednej skargi dotyczącej nieodebranych lotów

- podało ministerstwo w oświadczeniu.

Rozwiązaniem sytuacji jest ustawienie osobnej kolejki dla brytyjskich turystów, którzy są największą grupą zagranicznych gości odwiedzających Hiszpanię. Będą mogli oni korzystać z elektronicznych bramek paszportowych. Z kolei inne źródła podają, że brytyjscy pasażerowie nadal będą musieli podbijać paszporty po skorzystaniu z elektronicznych bramek. 

Więcej o: