Boom w branży lotniczej. Do końca 2022 roku wystartuje 130 nowych linii lotniczych

Psychologowie i coachowie przekonują, że kryzys to nie tylko katastrofa, ale również szanse. Obserwując boom w branży lotniczej, można odnieść wrażenie, że wiele firm właśnie tak odebrało pandemię. Jak informuje portal fly4free.pl do końca roku swoją działalność rozpocznie 130 nowych przewoźników, z czego aż 40 proc. zostanie uruchomionych w Europie.

Więcej informacji o Polsce i świecie przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Luksus made in Poland. Te jachty robią furorę na świecie

Konsultingowa firma International Brand & Art Consulting opublikowała dane, z których wynika, że do końca 2022 roku aż 130 nowych linii lotniczych uruchomi swoją działalność. Zdaniem ekspertów, to właśnie pandemia stworzyła idealne warunki do budowania nowych firm w branży lotniczej.

"Ten boom na nowe linie jest w dużej mierze spowodowany niskimi cenami samolotów i pustymi trasami" – mówi Stuart Hatcher, dyrektor ds. dochodów w IBA w rozmowie z portalem Aerotime. – "Podobnie będzie w 2022 roku, który nadal będzie sprzyjał start-upom" – dodał.

samolot (zdjęcie ilustracyjne)Najbardziej punktualne linie na świecie. Nie brak zaskoczeń [RANKING]

Islandzka linia PLAY już w czerwcu ubiegłego roku wykonała swój pierwszy lot z lotniska Keflavik do Londynu. Nową linię powołali do istnienia byli właściciele WOW Air. Z Norwegii zaczął latać tani przewoźnik Flyr, w Stanach Zjednoczonych powstała linia Brezze Airways. Działalność wznowi także brytyjska Flybe, która nazywana była "pierwszą ofiarą pandemii". Z Dominikany pod szyldem AraJet latać będzie Flycana. Tani przewoźnik dysponuje zezwoleniem na wykonywanie 30 tras m.in. do Kolumbii, Meksyku, na Kubę, Arubę czy USA.

Biznesowy model tanich przewoźników

International Brand & Art Consulting wskazuje, że ten rok będzie bardzo ciekawy, jeśli chodzi o debiuty nowych linii lotniczych. W połowie tego roku ma ruszyć ultra tania linia z Indii - Akasa. Stoi za nią miliarder Rakesh Jhunjhunwala – nazywany Warrenem Buffettem Indii. Firma kilka miesięcy temu złożyła zamówienie na zakup 72 Boeingów 737 MAX. Mają zostać dostarczone w ciągu czterech lat.

Miejsce po linii Norwegian oferującej tanie loty pomiędzy USA i Europą chce zapełnić nowy przewoźnik Norse Atlantic Airways, który zapewnia, że loty będzie wykonywał Dreamlinerami.

To tylko nieliczne przykłady, bo przecież jak zapowiada International Brand & Art Consulting na niebie do końca roku ma stać się ciasno i rozpocznie się konkurencja wśród przewoźników. Większość z nich będzie chciała realizować biznesowy model tanich przewoźników. 

Burmistrz Ustrzyk Dolnych planuje budowę portu lotniczego w Bieszczadach (samolot - zdjęcie ilustracyjne)Kontrowersyjny pomysł wybudowania lotniska w Bieszczadach. "Turyści skorzystają"

"Obecne środowisko niskobudżetowe jest podatnym gruntem dla operatorów nieposiadających dotychczasowego zadłużenia. Mogą stworzyć linię lotniczą z czystym kontem. Jednak koszty operacyjne ostatecznie wzrosną wraz z ożywieniem rynku, a solidne modelowanie biznesowe z efektywnym zapewnianiem płynności będzie miało kluczowe znaczenie" – czytamy w raporcie IBA.

Źródło: aerotime.aero / fly4free.pl 

Więcej o: