Więcej ciekawych tematów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Zestawienie stworzono na podstawie opinii pasażerów. Oceniali oni przewoźników między innymi na podstawie reakcji na składane skargi, pod kątem punktualności, a także usług na pokładzie i komfortu podróży. - Przeanalizowaliśmy doświadczenia i opinie pasażerów, aby sprawdzić, które linie zapewniają komfort podróży i zadowolenie klientów - poinformowali twórcy raportu z firmy Bounce. Na podstawie zebranych informacji wyłoniono 10 najgorszych linii lotniczych świata. W sumie pod lupę wzięto aż 71 przewoźników, którzy otrzymali punkty w 10-stopniowej skali.
Pierwsze miejsce w niechlubnym zestawieniu zajęła linia Viva Air Colombia (3,4 pkt na 10). Z kolei drugie - meksykańki przewoźnik Viva Aerobus (3,6 pkt na 10). Trzecie miejsce trafiło także do meksykańskiej linii. To Volaris, która uzyskała 4 punkty.
Co ciekawe, czwarte miejsce zajął Ryanair. Irlandzki przewoźnik zdobył 4,2 punkty. Inne europejskie linie, które znalazły się w zestawieniu, to: hiszpański Vueling (szóste miejsce), EasyJet (siódme miejsce), ukraińskie UIA (ósme miejsce), a także portugalski przewoźnik TAP (dziewiąte miejsce).
Oto cała pierwsza dziesiątka zestawienia firmy Bounce:
Warto wspomnieć także o tym, jak prezentuje się końcówka rankingu. Najlepiej wypadł japoński przewoźnik All Nippon Airways, który zdobył 9,6 na 10 punktów. Zaraz za nim znalazły się linie: Singapore Airlines (9,5 pkt) oraz Korean Airlines (9,2 pkt).