USA. Pasażerka zaatakowała stewardesę. Wybiła jej dwa zęby. Prawie 500 incydentów w ciągu pięciu tygodni

Stewardesa amerykańskich linii Southwest Airlines została zaatkowana podczas lotu w miniony weekend. W starciu z agresywną pasażerką straciła dwa zęby. Szefowa związku zawodowego pracowników transportu napisała w liście do prezesa linii, że tylko od 8 kwietnia do 15 maja na pokładach tego przewoźnika doszło do aż 477 incydentów z udziałem niewłaściwie zachowujących się pasażerów.

Media na całym świecie wciąż donoszą o agresywnych pasażerach, z którymi muszą radzić sobie załogi samolotów. Nie chcą stosować się do poleceń personelu, odmawiają zakrycia ust i nosa, co teraz jest dodatkowym wymogiem w samolotach, krzyczą, awanturują się, a nawet posuwają się do rękoczynów. Tak było między innymi w przypadku pasażerki linii Southwest Airlines, która, jak podaje NBC News, w ubiegły weekend zaatakowała stewardesę. 

Lyn Montgomery, liderka związku zawodowego Transport Workers Union of America Local 556, postanowiła zwrócić się z apelem do szefa Southwest Airlines Gary'ego Kelly'ego o wsparcie w związku z rosnącą liczbą zdarzeń z udziałem pasażerów. 

Bezprecedensowa liczba incydentów osiągnęła niedopuszczalny poziom

- pisze i zwraca uwagę również na rosnącą agresję pasażerów. Jako przykład podaje przypadek wspomnianej stewardesy, która została zaatakowana przez jedną z podróżnych, w wyniku czego doznała obrażeń twarzy i straciła dwa zęby. Montgomery w liście do prezesa Southwest Airlines przytacza zatrważające liczby. Tylko w okresie od 8 kwietnia do 15 maja, czyli w ciągu pięciu tygodni, na pokładach tej linii miało dojść do 477 przypadków niewłaściwego zachowania pasażerów.

Zwolnili stewardesę, bo miała niecały kilogram nadwagiZwolnili stewardesę po 25 latach pracy. Powód? Niecały kilogram nadwagi

Southwest Airlines wydały oświadczenie, w którym zapewniły, że nie tolerują i nie akceptują żadnych przypadków słownego i fizycznego znęcania się nad członkami personelu pokładowego. Przewoźnik wyjaśnił, że pasażerka, która w niedzielę leciała z Sacramento do San Diego, została po wylądowaniu aresztowana. "Wielokrotnie zignorowała zasady bezpieczeństwa, a po wylądowaniu stała się agresywna". Chris Mainz, rzecznik Southwest Airlines, doprecyzował w rozmowie z CNN, że pasażerka nie chciała m.in. zapiąć pasów czy podnieść stolika do pozycji pionowej.

ABC News podaje, że 28-latka została oskarżona o pobicie. Stewardesa została zabrana do szpitala, który już opuściła.

Lyn Montgomery w swoim liście apeluje o zapewnienie załogom lotniczym wsparcia i bezpieczeństwa. Liderka związku zawodowego uważa, że Southwest Airlines powinno stworzyć listę pasażerów, którzy ze względu na niezgodne z przepisami zachowanie mają zakaz wstępu na pokład przewoźnika.

Stewardesa podpowiada, czego unikać na pokładzieStewardesa podpowiada, czego lepiej nie spożywać w samolocie. "Obiecaj mi, że tego nie zrobisz"

Wzrost agresywnych zachowań w samolotach nie dotyczy jednak tylko jednej linii. NBC przywołuje oświadczenie Federalnej Administracji Lotnictwa, w którym organizacja poinformowała, że od 1 stycznia tego roku otrzymała 2500 zgłoszeń dotyczących źle zachowujących się pasażerów. 1900 przypadków dotyczyło osób, które odmówiły zakrycia ust i nosa. 

Zobacz wideo Pandemia potęguje patologie. "Przemoc domowa to palący problem"
Więcej o: