- Decyzja jest podyktowana m.in. dbaniem o bezpieczeństwo turystów i dostosowaniem procedur do wymogów sanitarnych wynikających z epidemii COVID-19. Bilety imienne mają umożliwić szybką identyfikację w przypadku ewentualnego zakażenia któregoś z pasażerów - czytamy w komunikacie Polskich Kolei Linowych.
Sprzedaż biletów imiennych na Kasprowy Wierch prowadzona jest we wszystkich kanałach sprzedaży PKL tzn. w sklepie internetowym www.pkl.pl, kasach biletowych i w Biurach Obsługi Klientów w Kuźnicach i pod Gubałówką.
Aby kupić taki bilet, należy podać imienne dane, które się na nim znajdą. W przypadku zakupu kilku biletów w jednej transakcji pobierane są dane osobowe od jednego pasażera. Przed wejściem do wagonika należy okazać pracownikom obsługi PKL dokument tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport czy legitymację szkolną), aby potwierdzić zgodność danych osobowych na zakupionych biletach. Zmiany danych osobowych można dokonać na 24 godziny przed terminem wyjazdu.
Rezerwując bilet przez internet, zyskujemy pewność wjazdu bez zbędnego oczekiwania w kolejce do kasy. Dlatego, aby podnieść poziom bezpieczeństwa sanitarnego i umożliwić zachowanie dystansu pomiędzy osobami w kolejce do kasy, większość biletów na wyjazd koleją PKL Kasprowy Wierch dostępna jest właśnie w sklepie internetowym.
Zadbano także o to, aby wagoniki przewoziły mniej osób. - W 60-osobowym wagoniku przewożonych jest każdorazowo maks. 30 pasażerów - informują Polskie Koleje Liniowe, jednocześnie przypominając, że na terenie wszystkich ośrodków grupy PKL konieczna jest dezynfekcja dłoni, zasłanianie ust i nosa w budynkach i wagonikach oraz zachowanie zalecanej odległości między osobami.
Źródło: PKL
Przeczytaj także: