Źle oceniła motel, więc obciążyli jej konto dodatkową kwotą. Obiekt zniknął z serwisu

Turystka Sharon Graham, która zatrzymała się w motelu Ocean View w Nowej Południowej Walii w Australii, na długo zapamięta tę wizytę. Po tym, jak oceniła obiekt na sześć w dziesięciostopniowej skali, motel obciążył jej konto kwotą 50 dolarów.

O sprawie poinformował serwis news.com.au. Kobieta po pobycie w motelu zostawiła mu w serwisie Booking.com ocenę 6/10. Napisała, że lokalizacja była dobra, ale pokój był dość głośny, pochwaliła też widok z okna i przyznała, że zdziwił ją brak obsługi sprzątającej pokój, choć spędziła tam dwie noce. "Nie wiem, czy zawsze tak działają, czy po prostu to przeoczyłam" - napisała.

Po dodaniu recenzji Graham dostała nową fakturę od właścicieli obiektu. Widniała na niej kwota 50 dolarów i informacja, że konto zostało obciążone za "fałszywą opinię w sieci". Na fakturze napisano, że pieniądze zostaną zwrócone, jeśli recenzja zniknie w przeciągu 24 godzin. Właściciele zagrozili, że jeśli tak się nie stanie, dojdzie do postępowania sądowego.

Opinia miała wprowadzać w błąd

Właściciele motelu tłumaczyli się, że ocena, którą pozostawiła klientka, wprowadza w błąd i nie odzwierciedla dokładnie jakości jej pobytu. Wyjaśnili, że dwudniowy pobyt kobiety nie miał wliczonego w cenę sprzątania i bez jej zgody obsługa nie mogła wejść do środka. Gdyby jednak o to poprosiła, z pewnością jej pokój zostałby sprzątnięty.

Jak podaje brytyjski The Independent, Ocean View Motel w Nowej Południowej Walii został usunięty z Booking.com. Sprawę skomentował też rzecznik serwisu rezerwacyjnego.

"Takie przypadki zdarzają się rzadko, ale jeśli dowiemy się, że właściciel obiektu próbował wywierać wpływ lub presję na klienta, aby usunął lub zmienił recenzję, natychmiast to sprawdzamy i możemy zawiesić obiekt, tak jak zrobiliśmy to w tym przypadku" - powiedział.

News.com.au dodatkowo donosi, że właściciele byli zmuszeni zamknąć tymczasowo motel z powodu wielu fałszywych rezerwacji i telefonów z groźbami, które pojawiły się, gdy sprawa wyszła na jaw.

Zobacz wideo
Komentarze (30)
Źle oceniła motel, więc obciążyli jej konto dodatkową kwotą. Obiekt zniknął z serwisu
Zaloguj się
  • bratjolki

    Oceniono 23 razy 17

    He he - oddając autko na Balicach po dwóch tygodniach najmu - dostałem "bolesny" raport ze auto było brudne i zabłocone. Przynajmniej bez dopłat.
    Niemniej jednak komplet europejskich map (jakieś 40 Euro) oraz mój zestaw głośnomówiący nigdy mniie nie dogonił....
    Pewnie krakusy pomyślały ze to taki swoisty napiwek :)))
    Czemu o tym piszę?
    Bo w Szwajcarii wydzwaniali mnie po świecie zeby sie dowiedzieć czy poduszeczka mojego dzieciaka ma być zwrócona (płaciłbym - 7CHF to prawda) czy ma pójść do kosza.
    Można?
    W jednych miejscach tak a w innych nie :)

  • stefffon

    Oceniono 21 razy 13

    mi Hertz chcial naliczyć dodatkową opłatę za palenie w aucie 50Euro, mimo że nikt w nim nie palił. Kłóciłem sie z 10 minut. A później na karcie miałem dodatkową opłatę 100E za "extra sprzątanie". Nigdy więcej hertz!

  • pnitecki

    Oceniono 2 razy 2

    Kiedys nas okradli w 4 gwiazdkowym hotelu na Cyprze, biżuteria, pieniądze, komputer i co najgorsze paszporty. Hotel powiedział że to nie ich sprawa, policja przyjechala jakby z musu, hotel powiedział ze nie zapewni nam transportu na drugą stronę wyspy żeby wyrobić paszporty i wrócić z i żebyśmy sobie wzieli taxi za 250 usd.. opisałem to na bookingu i nigdy nie zamieścili tej opinii mimo dowodów z policji które im wyslalem.. To tak w temacie booking.com

  • vafello65

    Oceniono 10 razy 2

    System ocen jest subiektywny o czego większość klientów nie bierze pod uwagę. Jedni dadzą plus za udogodnienia dla dzieci a drudzy minus, ze jest za dużo dzieci i przeszkadzają w wypoczynku. Albo minus, ze nie serwuje się śniadań pomimo, ze wyraźnie jest napisane, ze nie ma śniadań. To samo, ze nie można wypożyczyć roweru w obiekcie tylko trzeba iść 20 metrów do wypożyczalni zewnętrznej. A najlepsze są punkty za lokalizację. Z mapy przecież wszystko można wysnuć. Jeśli ktoś chce być w centrum to niech rezerwuje w centrum a jak na uboczu to na uboczu, ze wszystkimi tego konsekwencjami. A tak klient rezerwuje na uboczu i pisze, ze za daleko do centrum i daje 2-3 punktu za lokalizacje. Utrzymać średnią powyżej 9 punktów jest bardzo ciężko, wystarczy ze wpadnie raz na jakiś czas ocena poniżej 7 punktów.

  • stefan99999

    Oceniono 1 raz 1

    Korzystam z Booking.com od 9 lat. Rezerwuję noclegi kilkanaście razy w roku, zarówno prywatne jak i służbowe.

    Miałem 3 razy problem:
    1. Bukareszt - właściciel obiektu wstawił na Booking coś zupełnie innego niż było w rzeczywistości. Po mojej skardze do Booking.com, zostałem pisemnie przeproszony, a obiekt zniknął z oferty Booking.com
    2. Szkocja - na tydzień przed przyjazdem właściciel apartamentu anulował moją rezerwację bez podawania przyczyny. Po mojej interwencji Booking.com znalazł mi obiekt o wyższym standardzie - różnicę w cenie zwrócił mi Booking.com - ponoć wyegzekwował od nierzetelnego właściciela obiektu
    3. Walia - obiekt był nieprzygotowany, właściciel nie czekał na nasz przyjazd - Booking.com uruchomił procedurę zastępczą, znalazł nam inny obiekt na koszt nierzetelnego właściciela

    Konkluzja: Nierzetelni (może nieuczciwi) właściciele się zdarzają - Booking.com to solidna firma.

  • alderamin

    Oceniono 1 raz 1

    co za głąby, jakby tanich ferm 'lajków' nie było. kto jeszcze wierzy w te oceny.

  • student_zebrak

    0

    Ulladulla to rejon gdzie byly wielkie pozary. Obecnie blagaja turystow by zechcieli tam pojechac. W takiej chwili czepiac sie klientki za wpis, to samobojstwo. Poza tym wystarczy kontakt z Fair Trading i wlasciciele beda mieli klopoty. Wystawienie rachunku za opinie jest karalne. Zdaje sie, zaczadzieli.

  • atmt

    Oceniono 4 razy -4

    Ale njus.

  • kaviar100

    Oceniono 27 razy -7

    Nie raz korzystałem z usług Booking.com wynajmując apartamenty. Teraz mam zasadę nie wierzyć opiniom z booking.com 3/10 apart. były czyste. Często zdjęcia są upiększane. W rzeczywistości lokum jest inny. Raz chciałem zostawić komentarz negatywny to go w ogóle nieopublikowano. Zabukowałem lokum a co się okazało po przybyciu na miejsce, że ktoś go przede mną zabukował. Nie wiem jak działą ten booking ale mu nie wierze

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX