Pasażerka rozłożyła fotel w samolocie, czym rozwścieczyła osobę z tyłu. Jak powinna się zachować?

Czy powinniśmy pytać osobę, który zajmuje miejsce za nami, o to, czy możemy rozłożyć fotel? O problemie przypomniało nagranie, które kilka dni temu opublikowała pewna pasażerka. Zapytaliśmy stewardessę o to, jak należy zachować się w takiej sytuacji.

Wendy Williams, która podróżowała niedawno samolotem linii American Airlines z Nowego Orleanu do Charlotte w Karolinie Północnej, w trakcie rejsu rozłożyła swój fotel. Wyraźnie nie spodobało się to mężczyźnie, który zajmował za nią miejsce. Kobieta nagrała zdarzenie i opisała je w mediach społecznościowych.

Konflikt na pokładzie

Na krótkim filmie widzimy, jak mężczyzna potrząsa fotelem Wendy. Jak łatwo domyślić się, w ten sposób demonstruje swoje niezadowolenie z faktu, że kobieta rozłożyła siedzenie. 

Autorka wpisu skrytykowała nie tylko pasażera, który siedział za nią, lecz także załogę American Airlines. Jak relacjonuje Wendy, została upomniana przez jednego z jej członków, z kolei mężczyzna został uznany za poszkodowanego i otrzymał kieliszek rumu.

Zobacz wideo Niewygody podróży? Ten wynalazek sprawi, że w samolocie wyśpisz się jak we własnym łóżku:

Pytać, czy nie pytać?

Nagranie, które ma już ponad 1,3 miliona wyświetleń, podzieliło widzów. Niektórzy twierdzą, że zachowanie mężczyzny było skandaliczne. Inni z kolei zauważają, że kobieta przed rozłożeniem siedzenia powinna upewnić się, czy nie przeszkadza to osobie, która zajmuje za nią miejsce. 

Jak należy zachować się w takiej sytuacji? Zapytaliśmy o to Justynę Kłęk - autorkę bloga "Bujająca w obłokach", która przez wiele lat pracowała jako stewardesa. 

- Fotele nie rozkładają się we wszystkich samolotach. Jednak w tych, w których jest taka opcja, wielu pasażerów z niej chętnie korzysta. Tej kwestii nie regulują żadne przepisy, z wyjątkiem startu i lądowania, kiedy oparcie fotela musi być w pozycji pionowej. Dlatego w tego typu sytuacjach w czasie rejsów zawsze należy kierować się dobrym wychowaniem. Każdy pasażer przed rozłożeniem swojego siedzenia powinien więc zapytać osobę, która siedzi z tyłu, o to, czy jej to nie przeszkadza - mówi nasza rozmówczyni. 

Justyna Kłęk zauważa, że wiele osób w takich sytuacjach z grzeczności nie reaguje. - Dlatego wówczas zazwyczaj interweniowaliśmy i upominaliśmy pasażera z przodu, że osoba z tyłu nie ma wystarczająco dużo przestrzeni, by odbywać podróż w komfortowych warunkach - zdradza.

Zaskakujący pomysł na fotele w samolotach. Będą jak te w pociągach? Więcej na temat tego pomysłu dowiesz się z naszego artykułu >>

Kwestie bezpieczeństwa

Nasza rozmówczyni przypomina także, że siedzenia mogą być rozłożone tylko i wyłącznie w trakcie lotu. W czasie startu i lądowania jest to zabronione ze względów bezpieczeństwa. Ma to ogromne znaczenie w razie nagłej ewakuacji.

- Rozłożone fotele, utrudniałyby jej przeprowadzenie. Dlatego wszystkie siedzenia powinny być w tym czasie ustawione pionowo, by wszyscy mogli jak najszybciej opuścić pokład - podsumowuje. 

Komentarze (89)
Pasażerka rozłożyła fotel w samolocie, czym rozwścieczyła osobę z tyłu. Jak powinna się zachować?
Zaloguj się
  • gokle

    Oceniono 80 razy 58

    Zerżnięte z CNN.
    Kobieta nie musiala rozkladac siedzienia. Mezczyzna za nia mial najgorsze siedzenie w samolocie, sciana z tylu i fotel tuz pod nosem z przodu( bardzo malo miejsca na nogi). Ona czuje sie ofiara, ale wydaje sie, ze to wlasnie ona nie ma respektu dla goscia z tylu.

  • known2own

    Oceniono 47 razy 45

    Skandalem jest, że linie dowolnie sobie zmniejszają odstępy i ładują dodatkowe rzędy bez pełnej funkcjonalności. A potem takie miejsce jest sprzedawane w normalnej cenie - każdy by się wściekł. Sugerowanie pytania kogoś o pozwolenie na zmniejszenie jego komfortu jest dziwne. Co taka osoba ma powiedzieć? Albo skłamać z grzeczności, że ok, albo powiedzieć prawdę, że nie ok - i co wtedy?

  • witek7205

    Oceniono 37 razy 33

    " Dlatego wówczas zazwyczaj interweniowaliśmy i upominaliśmy pasażera z przodu, że osoba z tyłu nie ma wystarczająco dużo przestrzeni, by odbywać podróż w komfortowych warunkach - zdradza."

    Upomnijcie swoich szefów ze gęściej foteli zamontować się już nie da i że węższe też już być nie mogą.

  • ryyys

    Oceniono 29 razy 27

    Sam incydent oraz komentarze pod jego opisem pokazują, że w przeszłość odeszły czasy, gdy ludzie rozumieli czego wymagają zasady DOBREGO ZACHOWANIA. Pleni się prostactwo.

  • wolny-analityk

    Oceniono 25 razy 25

    Dlatego Ryanary i inne Wizzary godzą sprawiedliwie wszystkich w tej kwestii. Po prostu niedasie.

  • threemen

    Oceniono 33 razy 23

    To po cholerę są rozkładane, skoro nie powinno się ich rozkładać.

  • ja_prostak

    Oceniono 25 razy 19

    Tyż miałem podobnie, ale w autokarze, na wycieczce objazdowej (wielogodzinna trasa). Pani Deska nasz przewodnik wyraźnie powiedziała - można rozkładać siedzenia za zgodą pasażera z tyłu. Może przeczyta to ta głupia zmanierowana blondynka, która siedziała przede mną. Taka młoda siksa.

  • edytkus

    Oceniono 24 razy 14

    Mezczyzna bez kultury ale ta kobieta tez. On w sumie nie mial wyboru, a nie wiemy co mowil do tej kobiety. Zreszta skoro ona mogla dla wygody rozlozyc oparcie on rownie dobrze mogl sie relaksowac cwiczac books na tymze.

  • princepinot

    Oceniono 41 razy 9

    Pasazer ktory nabyl miejsce z fotelem ktory moze rozkladac ma prawo do uzytkowania tego fotela zgodnie z jego przeznaczeniem i przepisami.
    Jednoczesnie istnieje zwyczaj zeby podnosic fotele do pozycji pionowej w czasie posilkow. Jezeli fotel przed nami nie jest podniesiony a przeszkadza nam w czasie posilku to powinnismy prosic zaloge o delikatne zwrocenie uwagi pasazerowi przed nami. Nigdy nie powinnismy wdawac sie w zadne dyskusje samemu.
    W tym konkretnym przypadku pasazerka miala prawo rozlozenia fotela bea pytania. Jezeli to problem dla pasazera z tylu to powinnien zwrocic sie do zalogi o pomoc w zalatwieniu trj sprawy. Nigdy samemu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX