Teraz będziesz wiedział wcześniej, czy twój pociąg się spóźni. Wystarczy, że kupisz bilet przez internet

Pod koniec stycznia PKP rozpoczęło testy nowej usługi. Pasażerowie, którzy wykupią bilet przez internet za pośrednictwem BILKOM, dostaną powiadomienie, jeśli ich pociąg będzie miał opóźnienie większe niż pięć minut.

BILKOM daje możliwość kupienia przez internet u następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Wielkopolskie oraz Koleje Małopolskie. Tam dostępny jest również Wspólny Bilet, czyli usługa, dzięki której można kupić jeden bilet na całą podróż, nawet jeśli odbywa się ona pociągami różnych przewoźników (obecnie można korzystać z oferty ośmiu z nich, tutaj można sprawdzić, których). 

Teraz BILKOM ma oferować dodatkowe udogodnienie. Testy rozpoczęły się pod koniec stycznia. Pasażerowie, którzy kupili przez BILKOM bilety, zostaną powiadomieni mailem lub SMS-em, jeśli ich pociąg będzie miał opóźnienie większe niż pięć minut. Wiadomości będą informować też o innych utrudnieniach na trasie. Warto podkreślić, że w przypadku zakupu biletu w kasie, opcja nie będzie dostępna, bo tam nie ma konieczności podawania danych kontaktowych.

Zobacz wideo

Nie są to pierwsze zmiany, które w ostatnim czasie ogłosiło PKP. Niedawno informowaliśmy, że pasażerowie drugiej klasy pociągów EIC oraz EIP nie dostaną już za darmo kawy i herbaty. Więcej przeczytasz tutaj:

W listopadzie 2019 pisaliśmy też, że rusza nowy system rezerwacji miejsc w PKP Intercity. Pasażer będzie samodzielnie wskazywał na mapie wagonu, które miejsce wybiera. Więcej w poniższym artykule: