Niezwykłe stworzenie na plaży w Australii. Naukowcy sami nie są do końca pewni, co to jest

Na plaży w Byron Bay w Australii pojawiło się tajemnicze stworzenie. Znalazła i sfotografowała je Jodie Clowes, która następnie podzieliła się swoim odkryciem na Facebooku. Niektórzy przestrzegali ją, żeby była ostrożna.

Kobieta opublikowała zdjęcia nietypowego stworzenia na facebookowej grupie Byron Bay Community. Fioletowy stwór wzbudził wielkie zainteresowanie wśród mieszkańców.

Wow, piękne!
To bardzo rzadki gatunek, powinnaś to zgłosić.
Zakochałam się!
Piękne, ale prawdopodobnie by cię zabiło

- czytamy w komentarzach. Badacz Julian Uribe-Palomino z organizacji naukowej CSIRO cytowany przez serwis Daily Mail mówi, że potrzebne są dodatkowe badania, aby w stu procentach potwierdzić, z jakim gatunkiem mamy do czynienia. Jednak jego zdaniem może to być meduza z gatunku Cephea cephea. Choć jest jedną z najbardziej jadowitych, nie jest szkodliwa dla człowieka. Uribe-Palomino podkreśla, że to wyjątkowe znalezisko, ponieważ ten gatunek żyje w otwartym oceanie i na brzeg wymywany jest rzadko - głównie przez silne wiatry lub prądy morskie.

Według Atlas of Living Australia Cephea cephea występuje głównie na obszarze zwanym Indo-Pacyfikiem oraz w wodach wschodniego Atlantyku. Uribe-Palomino zachęca, aby każdy, kto znajdzie nietypowe stworzenie, kontaktował się z Atlas of Living Australia i przesyłał zdjęcia.

Znaleziona na plaży meduza jest przepiękna, ale wkrótce sami możemy doprowadzić do wyginięcia wielu wspaniałych gatunków zwierząt. Z powodu zmian klimatycznych wiele z nich jest zagrożonych. Globalne ocieplenie najbardziej zagraża właśnie zwierzętom podwodnym. Z naszego wideo dowiesz się, dlaczego tak jest:

Zobacz wideo
Komentarze (14)
Zaloguj się
  • nietyp

Oceniono 12 razy 8

To mi trochę przypomina wyborcę PIS... Tylko jest dużo ładniejsze.

• zgryz3

Oceniono 7 razy 3

Cztery wpisy i jeden głupszy od drugiego. Nieodmienne na polskich blogach silenie się na dowcipy z zabawy w remizie.

• drakaina

Oceniono 2 razy 2

Mam nadzieję, że ta zakochana pani wrzuciła meduzę do oceanu, gdzie jej - meduzy - miejsce, a nie tylko udostępniła jej zdjęcia na fejsie czy insta...

• student_zebrak

Oceniono 1 raz 1

Byron Bay i okolice to tereny zyjacych alternatywnie, a Nimbin to stolica marychy i nie tylko. Moze probowali jakies nowe dopalacze?

• fryderykus

0

moze to ten sam glut ktory pokryl plaze na pn norwegi? kolor podobny

• domrosa

Oceniono 13 razy -1

Cenię dobre dziennikarstwo. Płacę Agorze abonament. Znajdź związek przyczynowo-skutkowy w zdaniu z artykułu: "Znaleziona na plaży meduza jest przepiękna, ale wkrótce sami możemy doprowadzić do wyginięcia wielu wspaniałych gatunków zwierząt."

Czy "autor/ka" artykułu również ceni dobre dziennikarstwo?

• america_n_beauty

Oceniono 8 razy -2

Na brzeg wymywany jest rzadko... - wymywany?? Chyba "wyrzucany" Panie piszący

• saves

Oceniono 21 razy -3

Nie wiadomo co, ale na wszelki wypadek naród wybrany powinien stwierdzić, że to ich.

• ansuz_odyn

Oceniono 22 razy -12

Czy kochliwa lewaczka będzie legalizowała ich związek miłosny?
    Dlaczego pozbawiać meduzy szansy na miłość z lewaczka?

TYLKO FASZYSTA TAKI JAK JA MÓGŁBY NAIGRYWAĆ SIĘ Z ICH MIŁOŚCI. :)))))