Które linie lotnicze nie chcą wypłacać odszkodowań pasażerom? Ryanair w czołówce, ale to nie on wygrywa ranking

W badaniu zleconym przez AirHelp wzięto pod uwagę kilkudziesięciu przewoźników, którzy rozpoczynają lub kończą swoje loty na terenie Unii Europejskiej. Okazuje się, że większość z nich odrzuca wnioski klientów o odszkodowania.

Z raportu podsumowującego badania dowiadujemy się m.in., że Ryanair odrzuca prawie wszystkie wnioski o odszkodowania, które zostały złożone bezpośrednio przez pasażerów. Dzieje się tak aż w 98,4 proc. przypadków. Jednak irlandzki przewoźnik nie jest liderem zestawienia. Pierwsze miejsce zajmują ex aequo: Tunisair, Vueling Airlines, Ernest Airlines i Bulgaria Air. W przypadku wymienionych firm odsetek odrzuconych wniosków wyniósł 99,9 procent. 

Kiedy przysługuje nam prawo do odszkodowania?

Średnia dla wszystkich przebadanych przewoźników wynosi 58 procent. Oznacza to, że większość pasażerów, którym pieniądze należą się z mocy prawa, musi o nie walczyć. 

Dlaczego samoloty się spóźniają? To nie zawsze wina pogody. Więcej dowiesz się z filmu:

Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 261/2004 pasażerom zakłóconych lotów przysługuje prawo do odszkodowania. Dotyczy to lotów, które rozpoczynają się lub kończą na terenie Unii Europejskiej. O odszkodowanie można starać się m.in. gdy rejs został odwołany, był opóźniony o co najmniej trzy godziny lub pasażerowi odmówiono wejścia na pokład. 

- Jeśli ktoś zetknął się z wymienionymi w unijnym Rozporządzeniu problemami i uważa, że jego wniosek został bezpodstawnie odrzucony przez przewoźnika, nie powinien rezygnować z należnych praw. Po otrzymaniu odmowy wciąż może skutecznie starać się o należne mu pieniądze - dowiadujemy się z raportu AirHelp.

Jak wypadają Wizz Air i LOT?

Jak prezentują się wyniki innych popularnych linii lotniczych? W przypadku Wizz Air odsetek odrzuconych wniosków wynosi 61,4 procent. Z kolei LOT może pochwalić się bardzo niskim wynikiem. Odsetek odrzuconych wniosków u polskiego przewoźnika wynosi jedynie 37,8 procent.

Ranking linii lotniczych pod względem odsetka odrzuconych wnioskówRanking linii lotniczych pod względem odsetka odrzuconych wniosków Airhelp

Z raportu dowiadujemy się także, że większość pasażerów rezygnuje po nieudanych próbach walki o odszkodowanie. - Jak wynika z przeprowadzonego na nasze zlecenie badania, prawie 60 procent Europejczyków przyznaje, że zrezygnowało ze starań o odszkodowanie za zakłócony lot po pierwszej odmowie ze strony przewoźnika - wskazuje Marta Koziarz z AirHelp.

***

AirHelp to globalna firma, która specjalizuje się m.in. w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnienia i odwołane loty. Odsetek błędnie odrzuconych wniosków został obliczony na podstawie danych firmy AirHelp dotyczących wniosków obsługiwanych przez nią między styczniem 2018 roku i październikiem 2019 roku. Badanie opinii pasażerów wykonano online przez w dniach 26 czerwca - 3 lipca 2019 roku. Uczestniczyło w nim 10 429 osób.

Przeczytaj także: Lufthansa ukarana za nielegalne loty do USA. Urząd: znali prawo i złamali je umyślnie >>

Komentarze (6)
Które linie lotnicze nie chcą wypłacać odszkodowań pasażerom? Ryanair w czołówce, ale to nie on wygrywa ranking
Zaloguj się
  • eurotram

    0

    Ryan "tylko" w czołówce jak się weźmie pod uwagę całkiem egzotycznych przewoźników, zwłaszcza w naszej części rynku lotniczego. Jak wziąć pod uwagę nasz rynek i linie rzeczywiście na nim istotne, to na pierwszy miejscu mamy Ryana,a na drugim Easyjet i ta kolejność już nie dziwi.

  • kttosia

    Oceniono 3 razy 1

    "Artykuł" z czterech liter.
    Powinien być podpisany "materiał promocyjny". Kolega mi mowil ze z Rayanem nigdy nie mial problemu i ze bardzo łatwo złożyć wniosek u nich. Ja z Lufą tez nie mialam problemów (2 razy). Myślę ze z AirHelp korzystaja ludzie mało obyci albo naiwni. Ja wolę dostać cale 250 euro, a nie tylko połowę.

  • striepo

    Oceniono 3 razy 1

    Pasażer LOTu wie jak napisać reklamacje, bo to trudne nie jest, jest on też świadomy, że każdy pośrednik ZABIERA 50%, więc co to za interes.

  • lukikus1

    Oceniono 4 razy 2

    Na końcu artykułu okazuje się, iż dane są z sufitu na podstawie jakiś dziwnych danych prywatnej firmy będącej stroną sporów z liniami lotniczymi , a artykuł kryptoreklamą.
    Gdyby rzeczywiście przebadano przypadkowych 10 tys osób w Europie to może kilkadziesiąt by korzystało w ostatnim czasie z linii lotniczych. Z tego może 2 osoby złożyły reklamacje i i to nie byłby raczej materiał do badań. Natomiast jak firma badała tylko własnych klientów, którzy weszli w spór z jej pomocą to jest to oczywiście także zaprzeczenie obiektywizmu i w ogóle sensu badania- przecież ta firma wie jakie były wyniki reklamacji i nie musi badać w tym celu swoich klientów.
    "Odsetek błędnie odrzuconych wniosków został obliczony na podstawie danych firmy AirHelp dotyczących wniosków obsługiwanych przez nią między styczniem 2018 roku i październikiem 2019 roku. Badanie opinii pasażerów wykonano online przez w dniach 26 czerwca - 3 lipca 2019 roku. Uczestniczyło w nim 10 429 osób."

  • jew_jitsu

    Oceniono 5 razy 5

    Bez obrazy, ale patrzy mi to na kryptoreklamę tej firmy od odszkodowań. Dostałem, działając bez pośrednictwa, od Ryana odszkodowanie bez problemu, siły wyższej, firmy, która weźmie swój procent, itp. 3.14erduł. Podobnie jak od LOTu. Znacznie gorzej myślę o Wizzairze, którego nie ma w tym zestawieniu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX