Stewardesa radzi, które miejsce zająć w samolocie, żeby mieć najlepszą obsługę

Myślisz, że jakość obsługi zależy wyłącznie od tego, które linie lotnicze wybierzesz? Była stewardesa przekonuje, że istnieje istotniejszy czynnik niż wybór przewoźnika. Chodzi o miejsce, które zajmujesz na pokładzie samolotu.

Według Annie Kingston, byłej stewardesy (kobieta pracowała m.in. dla linii lotniczych Emirates), pasażerowie siedzący w ostatnich rzędach mogą spodziewać się dużo milszej i szybszej obsługi.

Dlaczego? Chodzi o to, że pracownicy nie lubią być zasypywani jednocześnie wieloma prośbami od różnych pasażerów, a tak dzieje się, gdy obsługują ludzi siedzących z przodu. Stewardesa pracująca dla jednej z amerykańskich linii lotniczych, która chciała pozostać anonimowa, potwierdziła to, co zdradziła Annie:

Nie cierpimy, kiedy któryś z pasażerów nas wzywa, bo wtedy wszyscy nas zauważają i nagle każdy czegoś chce. Kiedy osoba z ostatniego rzędu odwróci się i poprosi o coś do picia, nie mam z tym problemu, ponieważ jestem w pobliżu.

Za przewożenie okazów zagrożonych bez wymaganych zezwoleń grozi nawet kara pozbawienia wolności do 5 lat. Więcej na ten temat dowiesz się z naszego filmu:

Zobacz wideo

Zanim steward czy stewardesa dotrze do osoby, która potrzebuje pomocy, musi zmierzyć się po drodze z natłokiem pytań i problemów, przez co obsługiwanie staje się wolniejsze. Odpowiadanie na prośby pasażerów siedzących z tyłu jest bardziej dyskretne - inni nie absorbują personelu, który sprawnie może zająć się problemem jednej, konkretnej osoby. 

Nie siedzisz z tyłu? Uśmiechnij się!

Jay Robert, steward i założyciel serwisu internetowego o podróżowaniu samolotem Fly Guy, twierdzi, że obsługa szybciej odpowiada na prośby pasażerów siedzących w tylnych rzędach, ponieważ łatwiej jest ich zapamiętać (zwykle nie wszystkie miejsca tam są zajęte). Z tyłu jest też zazwyczaj ciszej, więc łatwiej usłyszeć to, co mówi pasażer. 

Jeśli jednak zostało ci przypisane środkowe lub początkowe miejsce, istnieje kilka trików, dzięki którym personel szybciej cię zapamięta i poczuje do ciebie sympatię. Jay zapytał swoich znajomych z pracy o to, jak zachowywać się, by zostać dobrze obsłużonym w każdej sytuacji. Usłyszał takie rady:

- wejdź na pokład samolotu z uśmiechem i przywitaj się z załogą,

- okaż szacunek i zdejmij słuchawki z uszu, kiedy z nami rozmawiasz,

- z uwagą słuchaj instrukcji dotyczących bezpieczeństwa,

- podczas obsługi podnieś wzrok znad ekranu swojego telefonu/laptopa/tabletu,

- załoga może obsłużyć cię w satysfakcjonujący sposób tylko wtedy, gdy ją widzisz i słyszysz,

- patrz na obsługę, gdy mówimy. To miłe, uprzejme i buduje zaufanie. Nie wspominając, że zostaniesz obsłużony w pierwszej kolejności.