Daj się złapać na ofertę biur w sieci

Jeśli masz komputer z dostępem do internetu, w kilka minut przejrzysz i porównasz tysiące propozycji biur podróży i zamówisz najlepszą

Prawie 80 proc. biur turystycznych prezentuje swoje wyjazdy w internecie, umożliwiając rezerwację i opłatę. Niektóre posiadają oferty wyłącznie w internecie. Coraz więcej osób decyduje się na taką właśnie formę zamówienia. Z internetu można skorzystać prawie wszędzie i dosłownie w każdej chwili: w domu, w szkole, w pracy, w kafejkach internetowych. Co więcej, możemy błyskawicznie zamówić wycieczkę w zagranicznym e-biurze (ale wtedy sami finansujemy dojazd do miejsca, z którego zaczyna się podróż). Zamówienia składa się 24 godz. na dobę i siedem dni w tygodniu.

Internetowe biura podróży nie są touroperatorami, tzn. nie organizują wyjazdów. Mają status agentów turystycznych, czyli prezentują i sprzedają cudze oferty. W przeciwieństwie do biur podróży nie wymagają posiadania ubezpieczenia. Za konkretną wycieczkę odpowiedzialny jest konkretny touroperator. Ma to znaczenie np. w wypadku reklamacji. Wszelkie pretensje kierujemy bezpośrednio do organizatora wycieczki, który swoją ofertę prezentował poprzez internetowy portal turystyczny oczywiście biurom internetowym zależy na porządnych partnerach.

Zaufanie do nich nadal jest mniejsze niż do biur tradycyjnych, poza tym nadal boimy się kupować przez internet, podając numer karty kredytowej. E-biura starają się przekonać klientów, że jest to bezpieczna forma płatności, a w zastępstwie proponują np. przelew z konta.

Polskie e-biura

Przedstawiamy dwa największe polskie e-biura. oferty innych - krajowych i zagranicznych - można znaleźć w internecie

Wakacje.pl

Najstarszy w Polsce portal turystyczny (istnieje od 1999 r. z siedzibą w Gdańsku), członek Polskiej Izby Turystyki (PIT). Oferuje ponad 100 tys. wyjazdów do 119 państw (listę 68 największych touroperatorów znajdziemy w dziale Biura, a przy wyszukiwaniu szczegółowym nazwy wszystkich 98).

Wakacje.pl sprzedały w 2003 r. ponad 3 tys. wycieczek za prawie 6,5 mln zł. Firma prowadzi też sprzedaż biletów lotniczych, a w kwietniu otworzyła call center - telefoniczne centrum obsługi klienta.

Oprócz znanych i popularnych last minute firma oferuje też first minute zwane tutaj Wcześniej-Taniej - za szybkie zabukowanie ofert w niektórych kurortach (teoretycznie mniej popularnych, ale są np. z Pragi) zapłacimy mniej, niż rezerwując je w sezonie.

Po znalezieniu odpowiedniej oferty możemy ją wstępnie zabukować. Wysyłamy internetowo formularz z imieniem i nazwiskiem, kontaktem telefonicznym bądź e-mailowym, datą urodzenia i miejscem zameldowania. Następnie czekamy na telefon albo e-mail od konsultanta firmy. Z nim uściślamy szczegóły oferty i formę płatności.

Następnie klient otrzymuje faksem bądź e-mailem umowę do zaakceptowania, podpisania i odesłania faksem wraz z dowodem przelewu lub wpłaty. Akceptowane są karty Visa i MasterCard, a także mTransfer z mBanku.

Adres internetowy: wakacje.pl

e-mail: rezerwacje@wakacje.pl; różne informacje info@wakacje.pl

rezerwacja telefoniczna (0-801) 455 401 (nr poza Telekomunikacją Polską: (58) 345 50 60) poniedziałek-piątek 8.30-20, sobota 9-15

Travelplanet.pl

Biuro powstało w 2000 r. we Wrocławiu, członek PIT. W 2003 r. wybrało je 5 tys. Polaków. Sprzedaje wycieczki, ubezpieczenia podróżne i bilety lotnicze za pośrednictwem zależnego serwisu Aero.pl . Szczyci się niską liczbą reklamacji - 0,006 proc. W ostatnim kwartale Travelplanet.pl sprzedało usługi turystyczne za prawie 3 mln zł (300 proc. więcej niż w tym samym okresie 2003 r.).

Wypełniamy internetowy formularz, wpisując dane personalne swoje i osób towarzyszących. Po potwierdzeniu dostępności miejsc i obliczeniu ceny biuro przesyła nam dokumenty rezerwacji. Należy je podpisać i odesłać na podany przez konsultanta numer faksu.

Po otrzymaniu dokumentów Travelplanet.pl prosi o dokonanie zapłaty (przelewem bankowym, z konta internetowego (np. "Płacę z Inteligo" czy "mTransfer") lub kartą kredytową (tylko Visa albo Mastercard). W tym ostatnim przypadku przesyła link do autoryzacji - klient wpisuje numer karty, datę ważności oraz trzy cyfry na odwrocie (te same informacje można podać przez telefon). Następnie firma pobiera należność z karty klienta. Akceptuje też płatności specjalnymi kuponami pracowniczymi Travelplanet.pl, które mogą wykupić pracodawcy i dawać pracownikom w formie gratyfikacji.

W zależności od terminu wyjazdu vouchery podróżne i bilety lotnicze zostaną dostarczone na wskazany adres domowy lub będą czekały w punkcie odpraw na lotnisku. Uwaga! jeśli startujemy z warszawskiego Okęcia, samochód możemy zostawić na wynajętym przez Travelplanet.pl parkingu na 200 aut. Jest ogrodzony i strzeżony całą dobę, a samochody są dodatkowo ubezpieczone (8 dni - 120 zł, 15 dni -165 zł).

Jest też program Gwarancja Najniższej Ceny - jeśli po dokonaniu zakupu w Travelplanet.pl klient znajdzie gdzie indziej taką samą wycieczkę tego samego touroperatora z identycznymi świadczeniami po niższej cenie, firma zwróci różnicę. Warunkiem jest posiadanie zaświadczenia dokumentującego możliwość tańszego zakupu oraz namiary teleadresowe na biuro podróży. Jednak uwaga: tańszą ofertę trzeba znaleźć dokładnie tego samego dnia, kiedy złożono rezerwację w Travelplanet.pl!

Adres internetowy: travelplanet.pl

tel. (071) 341 82 45, 343 86 73, 343 86 72, 344 10 84; faks: 343 17 49

e-mail: cc@travelplanet.pl (call center); info@travelplanet.pl (informacje)

Rezerwacja telefoniczna (poniedziałek-piątek, 8-20, sobota 10-16), (0-801) 400 600, z tel. kom. (0-507) 030 00 (końcówka od 1 do 8); faks (0-71) 343 84 20

Więcej o: