O jednym warto pamiętać zawsze: do bagażu nadawanego do luku nie należy wkładać przedmiotów najdroższych i najcenniejszych - te lepiej mieć przy sobie w bagażu podręcznym. Czasem zdarza się, że nawet przy dochowaniu należytej staranności bagaż znika, jest jednak kilka sposobów na to, aby zwiększyć szansę na jego powrót do właściciela.
Im bardziej wyróżniająca się walizka, tym łatwiej można ją zauważyć i opisać w razie, gdy pojawią się problemy. W sklepach można bez problemu dostać wielokolorowe walizki z rzucającymi się w oczy wzorami. Jeśli nie chcesz zmieniać walizki, którą teraz posiadasz, możesz ją ozdobić czymś charakterystycznym, na przykład kolorową wstążką lub naszywką. Taką walizkę dużo łatwiej znaleźć pośród innych.
Żeby walizka była łatwa w identyfikacji, warto także opisać ją swoimi podstawowymi danymi. Można doczepić do niej karteczkę z imieniem i nazwiskiem, a przede wszystkim numerem telefonu - wiele walizek ma specjalne miejsce na tego rodzaju dane. Podobną karteczkę warto włożyć do środka. W ten sposób walizkę będzie można łatwo zidentyfikować, gdy zawieruszy się na lotnisku lub poleci nie tym lotem, którym powinna.
To w bagażu podręcznym powinny znaleźć się wszystkie najcenniejsze dla ciebie przedmioty, na przykład komputer, tablet czy też biżuteria. Na wszelki wypadek do bagażu podręcznego możesz dodać również bieliznę i odzież na przebranie oraz podstawowe kosmetyki (trzeba pamiętać o małych opakowaniach do 100 mililitrów), gdyby walizka główna nie dotarła na czas. Wtedy nie musisz zaopatrywać się szybko w to, czego brakuje.
Gdy pakujesz swój bagaż podręczny i główny, pamiętaj o tym, żeby nie przekroczyć limitu wagi. W przeciwnym wypadku będzie trzeba zrobić dopłatę za nadbagaż, która na ogół jest dość wysoka.
Dla pewności przed przekazaniem bagażu obsłudze porównaj wydruk na naklejce z boarding passem. Zwróć uwagę, czy kod znajdujący się na wydruku odpowiada miejscu, do którego lecisz. W przeciwnym wypadku zgłoś to obsłudze.
Jeżeli nie możesz znaleźć swojego bagażu w miejscu docelowym, wtedy niezwłocznie zgłoś to pracownikom lotniska. Zwykle od razu ma miejsce rozpoczęcie akcji poszukiwania bagażu, a jeżeli zostanie on zlokalizowany, wtedy jest przesyłany do miejsca docelowego i dowożony do klienta.
Od razu można również napisać reklamację do linii lotniczej, na podstawie której można ubiegać się o odszkodowanie. Aby zgłosić reklamację, potrzebujesz mieć ze sobą bilet lotniczy, odcinek karty pokładowej, dowód nadania bagażu oraz protokół. Czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji wynosi na ogół około 30 dni. W przypadku, gdy reklamacja nie została rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniami klienta, można dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
Artykuł pochodzi z serwisu PanSamolocik.pl