Oklaski po wylądowaniu czy godziny check-inu? Co najbardziej irytuje Polaków podczas podróży?

KAYAK.pl przeprowadził ankietę wśród swoich użytkowników, aby dowiedzieć się, co najbardziej przeszkadza im podczas podróżowania. Zobacz, co najbardziej irytuje polskiego turystę.

Choć urlop powinien kojarzyć się głównie z bezstresowym wypoczynkiem, dla niektórych podróżnych bywa źródłem wielu frustracji. Dobre samopoczucie podczas podróży mogą z powodzeniem zepsuć niecierpliwi współpasażerowie lub dziwne zasady obowiązujące w hotelach czy na lotnisku. 

Większość ankietowanych Polaków przyznała, że podczas lotu samolotem najbardziej działają im na nerwy niecierpliwi podróżni: 30% irytują współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład już podczas kołowania samolotu, a 28% - tłumy ustawiające się tuż przy taśmociągu z nadzieją, że szybciej dostaną swój bagaż. W mniejszym stopniu przeszkadzają Polakom turbulencje podczas posiłków, klaskanie po wylądowaniu czy podstawianie autobusów do pokonania krótkich dystansów.

Aż 38% ankietowanych z Polski nie lubi natomiast czekania na wejście do swojego pokoju hotelowego, szczególnie po całej nocy spędzonej w podróży. Wielu uczestników ankiety - aż 33% - stresuje się, gdy w przypadku przyjazdu do obiektu w godzinach nocnych przy próbie wejścia do pokoju, nie działa karta magnetyczna. Podczas urlopu Polaków irytują również wysokie ceny napojów w pokojowym mini barze oraz wczesne godziny serwowania śniadania.

Zobaczcie, co jeszcze nas denerwuje podczas podróży. Oto wyniki ankiety „Doświadczenia podróżnika” wśród polskich użytkowników KAYAK.pl:

Co najbardziej denerwuje Cię podczas lotu samolotem?

  • Ludzie, którzy ustawiają się w kolejce już pół godziny przed wejściem na pokład - 5%
  • Ludzie, którzy chcą wyjść z samolotu zaraz po wylądowaniu - 30%
  • Ludzie, którzy są przekonani, że dzięki czekaniu tuż przy taśmociągu szybciej dostaną swój bagaż - 28%
  • Ludzie, którzy klaszczą po wylądowaniu - 14%
  • Turbulencje podczas posiłków - 10%
  • Podstawiane autobusy, nawet jeśli samolot dzieli od terminalu tylko 50 metrów - 13%

Co najbardziej denerwuje Cię podczas pobytu w hotelu?

  • Ceny napojów w mini barze (czy woda mineralna musi kosztować 25 złotych?) - 10%
  • Restrykcyjne godziny otwarcia (basen czy spa otwarte tylko od 17:00 do 19:00, a śniadanie serwowane do 9 rano) - 10%
  • Godziny zameldowania (bardzo irytujące, gdy przyjeżdża się wcześnie rano i trzeba czekać na wejście do pokoju) - 38%
  • Niedziałająca karta magnetyczna, kiedy chcesz dostać się do pokoju po północy, a późne zameldowanie zostało wcześniej potwierdzone przez hotel - 33%
  • Pracownicy hotelu, którzy nie przestrzegają prośby „Nie przeszkadzać” - 9%

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników KAYAK-a z różnych krajów pokazują, że doświadczenia podróżnych są dość uniwersalne - najbardziej irytują niecierpliwi pasażerowie i czekanie na pokój w hotelu. Francuzi jednak o wiele bardziej niż Polacy denerwują się, gdy obsługa hotelu nie przestrzega tabliczki z prośbą „Nie przeszkadzać”. Aż 36% ankietowanych Rosjan nie lubi pokonywać drogi do samolotu autobusem, a 24% zapytanych Włochów przyznało, że przeszkadzają im pasażerowie, którzy lądowanie samolotu nagradzają gromkimi brawami.

 

Więcej o: