Choć urlop powinien kojarzyć się głównie z bezstresowym wypoczynkiem, dla niektórych podróżnych bywa źródłem wielu frustracji. Dobre samopoczucie podczas podróży mogą z powodzeniem zepsuć niecierpliwi współpasażerowie lub dziwne zasady obowiązujące w hotelach czy na lotnisku.
Większość ankietowanych Polaków przyznała, że podczas lotu samolotem najbardziej działają im na nerwy niecierpliwi podróżni: 30% irytują współpasażerowie, którzy chcą opuścić pokład już podczas kołowania samolotu, a 28% - tłumy ustawiające się tuż przy taśmociągu z nadzieją, że szybciej dostaną swój bagaż. W mniejszym stopniu przeszkadzają Polakom turbulencje podczas posiłków, klaskanie po wylądowaniu czy podstawianie autobusów do pokonania krótkich dystansów.
Aż 38% ankietowanych z Polski nie lubi natomiast czekania na wejście do swojego pokoju hotelowego, szczególnie po całej nocy spędzonej w podróży. Wielu uczestników ankiety - aż 33% - stresuje się, gdy w przypadku przyjazdu do obiektu w godzinach nocnych przy próbie wejścia do pokoju, nie działa karta magnetyczna. Podczas urlopu Polaków irytują również wysokie ceny napojów w pokojowym mini barze oraz wczesne godziny serwowania śniadania.
Zobaczcie, co jeszcze nas denerwuje podczas podróży. Oto wyniki ankiety „Doświadczenia podróżnika” wśród polskich użytkowników KAYAK.pl:
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników KAYAK-a z różnych krajów pokazują, że doświadczenia podróżnych są dość uniwersalne - najbardziej irytują niecierpliwi pasażerowie i czekanie na pokój w hotelu. Francuzi jednak o wiele bardziej niż Polacy denerwują się, gdy obsługa hotelu nie przestrzega tabliczki z prośbą „Nie przeszkadzać”. Aż 36% ankietowanych Rosjan nie lubi pokonywać drogi do samolotu autobusem, a 24% zapytanych Włochów przyznało, że przeszkadzają im pasażerowie, którzy lądowanie samolotu nagradzają gromkimi brawami.