3-4 maja w Poznaniu za pół ceny będzie można spać w luksusowych hotelach i popularnych hostelach. W prestiżowych hotelach czterogwiazdkowych ceny za pokój dwuosobowy zaczynają się już od 135 zł, a za nocleg w hostelu - od 30 zł. W 70 restauracjach, barach i pizzeriach doskonałe potrawy przygotowane przez utytułowanych szefów kuchni również będą serwowane za pół ceny.
Program uzupełniają poznańskie muzea, zoo, palmiarnia, baseny, parki linowe, spa, bowling, wrotkarnia oraz warsztaty (m.in. rękodzieła i ceramiczne). Za pół ceny można dostać bilety do teatru, opery i kupić książki w antykwariacie.
Przygotowano także kilka nowości. Sporym zainteresowaniem cieszyć się będzie zapewne otwierana w długi weekend majowy interaktywna Brama Poznania , nowoczesne centrum interpretacji historii, do którego wejście będzie darmowe. Za darmo będzie można odwiedzić też nowoczesne Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab , w którym turyści będą mogli zajrzeć do wnętrz samochodów i przeżyć symulację dachowania. Przebojem zapewne będzie także otwarte w połowie kwietnia Rogalowe Muzeum Poznania , w którym prezentowany jest cały proces produkcji rogala świętomarcińskiego.
W czasie akcji odbędzie się także druga już gra "Check-in Poznań" powstała na bazie popularnego serwisu foursquare. Na uczestników gry czekają specjalne nagrody.
"Poznań za pół ceny" jest akcją promującą turystyczne walory Poznania i okolic organizowaną przez Poznańska Lokalną Organizację Turystyczną. Pierwsza edycja akcji odbyła się w maju 2008 roku i była pierwszą w Polce i Europie akcją marketingową wykorzystującą pomysł wyprzedaży miasta w promocji. Pomysł znalazł wielu naśladowców. - Wiemy, że nasz projekt doczekał się już stałych klientów i cały czas zdobywa nowych - mówi Jan Mazurczak, Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. - Dzięki świadomej współpracy usługodawców możemy zaproponować szeroki wachlarz doskonałych jakościowo usług i unikalny program turystyczny - dodaje Mazurczak. - Po kilku latach wspólnego budowania marki jesteśmy pewni, że odwiedzający Poznań turyści wyjeżdżają z miasta z przekonaniem, że warto tutaj wracać.
Dla usługodawców to okazja do prezentacji dobrej jakościowo oferty - tłumaczy Jakub Pindych z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, koordynator akcji. - Nasi partnerzy to z jednej strony znani i doceniani na rynku usługodawcy, z drugiej nowe, mniej znane przedsięwzięcia. Jedni i drudzy są gotowi zmierzyć się z prawdziwym najazdem turystów i mieszkańców Poznania. - Na liście tegorocznych atrakcji zaznaczyłem już kilka miejsc, które chętnie odwiedzę z przyjaciółmi - dodaje Jakub Pindych.