"Film nie jest projektem komercyjnym, wykonaliśmy go przy okazji naszych realizacji w różnych częściach kraju" - piszą twórcy filmu, Agencja Reklamowa Bogaczewicz z Rzeszowa, która na swoim koncie ma głównie filmy promocyjne dla branży turystycznej.
Czteroipółminutowy klip pokazuje subiektywny wybór pięknych miejsc w Polsce widzianych z lotu ptaka. Do tego dołożono sielankową muzykę. Film powstał dzięki wykorzystaniu oktokoptera, zdalnie sterowanego latającego śmigłowca i wysokiej klasy kamer (np. Epic Red One).
Mimo tak dużej popularności film podzielił oglądających. Pośród pozytywnych komentarzy powtarzają się słowa "piękny" i "rewelacyjny". "Yeah, I am proud of being polish :)" ("Jestem dumny z bycia Polakiem!") - napisał jeden z użytkowników YouTube. Natomiast internauci, którym film nie przypadł do gustu, przede wszystkim zarzucają jego twórcom stronniczość i nieadekwatny wybór zaprezentowanych w klipie miejsc. Pojawiają się również komentarze skrajnie negatywne: "DO NOT get fooled by the movie. Poland is ugly as hell" ("Nie dajcie się ogłupić temu filmowi. Polska jest brzydka jak diabli").
Sami twórcy odpowiadają: "Dlatego że pochodzimy z Podkarpacia, siłą rzeczy w filmie znajduje się najwięcej materiałów z tego regionu".
Jakie miejsca możemy zobaczyć filmie?
Bieszczady - Jezioro Solińskie (woj. podkarpackie)
Słowiński Park Narodowy (woj. pomorskie)
Gdańsk - Stare Miasto (woj. pomorskie)
Białka Tatrzańska (woj. małopolskie)
Hotel Bania (woj. małopolskie) Terma Białka (woj. małopolskie)
Wyciąg Kotlenica (woj. małopolskie)
Przełom Wisłoka - Rymanów (woj. podkarpackie)
Zalew Krasnobród (województwo lubelskie)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
Bieszczady Połonina Wetlińska (woj. podkarpackie)
Agencja Bogaczewicz zapowiada już stworzenie kolejnego filmu promującego Polskę. Nowy klip ma prezentować miejsca wybrane przez internautów.