Tak promują się regiony Polski [WIDEO I SONDAŻ]

Niektóre województwa w Polsce naprawdę efektywnie wykorzystują unijne fundusze na swoją reklamę. Dolny Śląsk, Lubelszczyzna czy Podlasie mogą być wzorem dla innych regionów, m.in. dla Mazowsza, jeżeli chodzi o promocję swoich walorów turystycznych. Spośród 16 województw wybraliśmy te, które naszym zdaniem mają najciekawsze spoty reklamowe. Pytamy też, które Wam spodobały się najbardziej.
kadr z nagrania Tajemniczy Dolny Śląsk/CC/Youtube kadr z nagrania Tajemniczy Dolny Śląsk/CC/Youtube kadr z nagrania Tajemniczy Dolny Śląsk/CC/Youtube

TAJEMNICZY DOLNY ŚLĄSK

TAJEMNICZY DOLNY ŚLĄSK

Od 2012 roku w sieci i w telewizji możemy oglądać kilka świetnych spotów promujących Dolny Śląsk. Cała kampania reklamowa regionu ma dwie odsłony. Tę pierwszą (od lutego do czerwca 2012 roku) zapamiętaliśmy pod hasłem "Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia", z kolei drugą - "Dolny Śląsk. Dotknij Tajemnicy" (start w grudniu 2012 roku). We wszystkich filmach przeplatają się zdjęcia największych atrakcji turystycznych województwa, a więc m.in. Zamku Czocha, Sanktuarium w Krzeszowie i Stawów Milickich. Produkcja tylko dwóch spotów w drugiej części kampanii kosztowała 614 tys. zł, ale samorząd województwa przeznaczył na nią prawie 9 mln zł (koszt pierwszej to 7,6 mln zł). To jedna z najlepszych i najbogatszych kampanii promujących dany region Polski. Dzięki niej m.in. Stawy Milickie odwiedziło aż 40% turystów więcej niż rok wcześniej. W sieci i na kanałach telewizyjnych (m.in. Eurosport, National Geographic, Discovery Channel) filmy obejrzało ponad 122 mln osób z 28 krajów europejskich.

Krystian Herba promuje Podkarpacie / kadr z nagrania / CC/Youtube Krystian Herba promuje Podkarpacie / kadr z nagrania / CC/Youtube Krystian Herba promuje Podkarpacie / kadr z nagrania / CC/Youtube

PODKARPACKIE - PRZESTRZEŃ OTWARTA

PODKARPACKIE - PRZESTRZEŃ OTWARTA

Od dłuższego czasu takim hasłem reklamuje się Podkarpacie. Władze województwa postawiły na promocję tutejszych walorów zarówno turystycznych, jak i ekonomicznych. Zamierzają wspierać wizerunek Podkarpacia m.in. jako centrum polskiego lotnictwa. W 2011 roku mieliśmy okazję zobaczyć wyemitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych spot, w którym Podkarpackie promowało się jako "przestrzeń otwarta dla innowacji". Elementem kampanii reklamowej z 2012 roku są dwa filmy skierowane do turystów i inwestorów. (Ten pierwszy pokazujemy niżej). Nowe hasło i logo kosztowało województwo ok. 400 tys. zł.

Także w zeszłym roku powstał spot, w którym Podkarpacie reklamuje sportowiec z Rzeszowa Krystian Herba.

Kadr Kadr "Chwilo Trwaj"/CC/Youtube Kadr "Chwilo Trwaj"/CC/Youtube

LUBELSKIE - CHWILO TRWAJ

LUBELSKIE - CHWILO TRWAJ

"Chwilo trwaj" to chyba najbardziej nietypowy polski spot promujący turystykę, jaki mieliśmy okazję zobaczyć w ciągu ostatnich trzech lat. Zaczyna się jak zwiastun amerykańskiego dramatu, kończy happy endem z Lublinem w tle. (W rolę męską wcielił się Mikołaj Roznerski znany widzom m.in. z seriali "Na Wspólnej" i "M jak Miłość"). "Chwilo trwaj" to element kampanii wizerunkowej Lubelskiego z 2010 roku, która promowała region jako miejsce, gdzie naprawdę można cieszyć się życiem, odstresować i naładować akumulatory wyczerpane życiem w dużych miastach.

Podobnych napawających pozytywnymi emocjami spotów Lubelszczyzna ma znacznie więcej. W telewizji i w sieci pojawiło się m.in. kilkusekundowe wideo pt. "Lubelskie - Smakuj życie!". Tym hasłem Lublin promował się też prawie na stu billboardach w miastach całej Polski. W zeszłym roku z kolei ruszyła kampania "Lubelskie jak nowe". Reklama województwa pojawiła się na ekranach kin i billboardach w południowych województwach naszego kraju.

Lubelszczyzna intensywnie promuje też swoje tradycyjne specjały. Najpierw wystartował spot "Marka Lubelskie", później "Smaki Lubelszczyzny". Smacznie, zdrowo, tradycyjnie i nowocześnie - to atuty lokalnej kuchni, które do lubelskich stołów mają przyciągnąć smakoszy z  dużych miast Polski m.in. Katowic, Warszawy i Trójmiasta.

Kadr z wideo 'Małopolska zaskakuje Kadr z wideo 'Małopolska zaskakuje"/CC/Youtube Kadr z wideo 'Małopolska zaskakuje"/CC/Youtube

MAŁOPOLSKA ZASKAKUJE

MAŁOPOLSKA ZASKAKUJE

Małopolska postawiła na reklamowanie swoich zalet za pomocą dźwięków. Już samemu pomysłowi promowania regionu w taki sposób trudno odmówić oryginalności. Oprócz odgłosów korali, rąbanego drewna, zapinanego zamka, roweru czy rycerskich mieczy, które autorzy spotu umiejętnie połączyli w nietypową opowieść o Małopolsce, są też zdjęcia tutejszych malowniczych krajobrazów: zamku w Pieskowej Skale, Podhala, Jeziora Czorsztyńskiego i Tatr. Spot pod hasłem "Małopolska. Zaskakuje" powstał w grudniu 2012 roku jako element zimowej kampanii wizerunkowej województwa. Pojawił się m.in. na stronach portalu Gazeta.pl i Rmf.fm, nadal jest wykorzystywany w celach promocyjnych.

Kadr wideo Kadr wideo "Świętokrzyskie czaruje"/CC/YouTube Kadr wideo "Świętokrzyskie czaruje"/CC/YouTube

ŚWIĘTOKRZYSKIE CZARUJE - POLEĆ NA WEEKEND

ŚWIĘTOKRZYSKIE CZARUJE - POLEĆ NA WEEKEND

W 2013 roku eksperci pozytywnie ocenili działania promujące województwo świętokrzyskie. Od 2009 roku reklamuje się ono hasłem "Świętokrzyskie czaruje - Poleć na weekend". W związku z kampanią powstało kilka spotów, które wyprodukowała stacja TVN. Właśnie na tym kanale można je było obejrzeć. Dzięki Regionalnej Organizacji Turystycznej powstały kolejne kilkusekundowe filmy: reklama Szlaku Archeo-Geologicznego i wykonane w 3D spoty promujące m.in. turystykę aktywną w regionie - "Świętokrzyskie. Kraina wrażeń".

Świętokrzyskie czaruje - Poleć na weekend

Kadr wideo: Kadr wideo: "Pomorskie. Nabierz kolorów"/CC/Youtube Kadr wideo: "Pomorskie. Nabierz kolorów"/CC/Youtube

POMORSKIE NABIERZ KOLORÓW

POMORSKIE NABIERZ KOLORÓW

Bardzo ładnym spotem mogą się pochwalić mieszkańcy województwa Pomorskiego. Wideo promujące hasło regionu: "Pomorskie. Nabierz kolorów" było elementem największej do tej pory kampanii promującej walory turystyczne Pomorskiego. Jej efekty można było zobaczyć m.in. w sieci. Wszystkie działania marketingowe kosztowały województwo 5,5 mln zł. Cel: zwrócić uwagę turystów na to, że rejon Pomorza Wschodniego może być atrakcyjny o każdej porze roku, nie tylko latem.

Kadr Kadr "Podlaskie. Odwieczna potrzeba natury"/Youtube Kadr "Podlaskie. Odwieczna potrzeba natury"/Youtube

PODLASKIE. ODWIECZNA POTRZEBA NATURY

PODLASKIE. ODWIECZNA POTRZEBA NATURY

Bardzo nietypowe kampanie promocyjne prowadzi na pewno województwo Podlaskie. W spotach z 2012 roku nie zobaczymy przeplatających się zdjęć tutejszych krajobrazów, są za to etiudy z udziałem m.in. grupy artystycznej Nofiltrato znanej z programu "Mam talent" oraz projektantki mody Elwiry Horosz. Wideo wspiera kampanię wizerunkową Podlaskiego, któremu przyświeca idea promowania lokalnego "bogactwa różnorodności". Miejsce spotkań wielu różnych, tworzących razem spójną całość kultur, gdzie można znaleźć wytchnienie i kontakt z dziką naturą - między innymi taki obraz województwa ma wyłaniać się ze spotu i trzech bardzo nietypowych w swej formie etiud. Ten pierwszy, trochę magiczny, z Amazonkami w roli głównej, stworzył Krzysztof Kiziewicz, ostatnie - studio Fair Play Wojciecha Blaszko. Wszystkie materiały były emitowane na kanałach grupy Discovery: Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Etiuda z udziałem Nofiltrato

Kadr ze spotu: Kadr ze spotu: "Pasjonauci polecają"/CC/Youtube Kadr ze spotu: "Pasjonauci polecają"/CC/Youtube

ŚLĄSKIE - POZYTYWNA ENERGIA. PASJONAUCI POLECAJĄ

ŚLĄSKIE - POZYTYWNA ENERGIA. PASJONAUCI POLECAJĄ

Na brak kreatywnych pomysłów absolutnie nie mogą narzekać mieszkańcy województwa śląskiego. W 2010 roku na ogólnopolskich kanałach telewizyjnych (m.in. TVP, TVN, Polsat) promowali swój region prawdziwie kosmicznym i odlotowym spotem "Pasjonauci polecają". W nietypowy sposób pokazali swoje przyrodnicze i kulturowe perełki, a więc m.in. koniakowską tradycję koronczarską i "tradycję" wspinaczkową w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Nieco później powstał inny ciekawy film w reżyserii Matyldy Sałajewskiej i Marcina Nowrotka, który świetnie wpisuje się w koncepcję wizerunku województwa promującego się hasłem "Pozytywna energia". Wideo Sałajewskiej i Nawrotka ma kilka odsłon (m.in. Beskidy i Jura), w każdej z nich z miniaturowego papierowego Śląska autorzy przenoszą widzów do najpiękniejszych zakątków województwa.

Jesienią 2012 roku Śląskie miało ostatnią do tej pory kampanię promocyjną pod hasłem "Sezon na Śląskie". Zachęcano w niej Polaków do korzystania z weekendowych pakietów z noclegami w bardzo atrakcyjnych cenach.

Kadr wideo: Kadr wideo: "Kujawsko-pomorskie - Lubię tu być!"/CC/Youtube Kadr wideo: "Kujawsko-pomorskie - Lubię tu być!"/CC/Youtube

KUJAWSKO-POMORSKIE - LUBIĘ TU BYĆ!

KUJAWSKO-POMORSKIE - LUBIĘ TU BYĆ!

W zeszłym roku władze województwa kujawsko-pomorskiego zorganizowały ciekawą kampanię znaną jako "Unijny Paszport Turystyczny". Uczestniczący w niej turyści zwiedzali promowane w regionie atrakcje, a z pobytu w każdej z nich zbierali pieczątki do specjalnej książeczki, którą można było nabyć w punktach informacji turystycznej. Taka forma reklamy wspierała pozytywny wizerunek województwa, które promuje się hasłem: "Kujawsko-pomorskie - Lubię tu być!". Także w 2012 roku powstał animowany spot reklamowy, w którym została ukazana mapa regionu z jego najciekawszymi miastami m.in. Toruniem i Grudziądzem.

Lubuskie - Warte Zachodu/CC/Youtube Lubuskie - Warte Zachodu/CC/Youtube Lubuskie - Warte Zachodu/CC/Youtube

LUBUSKIE - WARTE ZACHODU

LUBUSKIE - WARTE ZACHODU

"Lubuskie - Warte Zachodu" to hasło, na którym od dłuższego czasu opiera się reklama województwa. W sieci krąży spot wyprodukowany przez zielonogórskie ZOOM Studio, w którym Lubuskie promuje się jako region wart Zachodu, bo jest: dynamiczny, młody, uroczy, naturalny, szalony, nowoczesny, aktywny, zdrowy, tajemniczy, fantastyczny i perspektywiczny. Lubuski Urząd Marszałkowski wyprodukował także spot promujący swoje działania w regionie. Odważny tytuł brzmi: "Cywilizacyjny skok z klasą". Oceńcie sami.

Polska: Puszcza Kampinoska (góra)/shutterstock i Szczecin / Dariusz GORAJSKI / AG Polska: Puszcza Kampinoska (góra)/shutterstock i Szczecin / Dariusz GORAJSKI / AG Polska: Puszcza Kampinoska (góra)/shutterstock i Szczecin / Dariusz GORAJSKI / AG

POZOSTAŁE REGIONY POLSKI

POZOSTAŁE REGIONY POLSKI

Tego lata ruszyć ma kampania promująca turystykę w Wielkopolsce. Województwo zachodniopomorskie z kolei wyprodukowało anglojęzyczny spot skierowany do inwestorów, który był emitowany na kanałach BBC i CNN. W sieci krąży też promujące Opolszczyznę wideo, które stworzyło lokalne studio Hipixel. Zdecydowanie trudniej znaleźć ciekawe spoty promujące województwa łódzkie, mazowieckie i warmińsko-mazurskie.

Więcej o:
Komentarze (26)
Tak promują się regiony Polski [WIDEO I SONDAŻ]
Zaloguj się
  • Gość: its

    Oceniono 18 razy -6

    Dla mnie najepszą kampanią i najbardziej rozpoznawalną zawsze była i jest kampania Śląskiego. Prowadzona z rozmachem i kreatywnie. CO najważniejsze mieli pieniądze na szeroką kampanię medialną.
    Spot Małopolski bardzo fajnie zrobiony, Lubelskie zabawne i wpadające w oko. Pomorskie też się wyróżnia, a reszta średnia niestety.
    Spot Podkarpackiego z Herbą przydługi, aczkolwiek zrobiony całkiem fajnie. Ten promujący turystkę krótki a przez to zamazany - kto jest w stanie przeczytać wszystkie zmieniające się napisy opisujące miejsca?

    Oglądając te spoty uświadomiłam sobie, że mówią one o atrakcjach regionu ale czy na pewno zachęcają do przyjazdu. Wychodzi na to ze wszędzie pięknie. Niczym nikt się nie wyróżnia. Lubuskie natomiast....cóż ile osób bez patrzenia wie gdzie to jest? :))
    Te działania są potrzebne, bo o niektórych regionach naprawdę bardzo mało wiadomo, ale do tej pory jedynymi kampaniami regionalnymi naprawdę widocznymi był Śląsk i Małopolska...a podkarpackie....w opinii ludzi z Polski i zagranicy to tylko Bieszczady - ciągle....

  • Gość: www

    Oceniono 26 razy 6

    Wydaje się pieniądze ze środków europejskich na pierdoły, które nie przynoszą wymiernych efektów. Kasa wpływa dla prywatnych właścicieli stacji telewizyjnych.
    Efekt może przynieść tylko reklama międzynarodowa, bo pozwala pozyskać turystów z zewnątrz. Ale z tego nie dostaje się procentu od panów o kilku nazwiskach.

  • Gość: Nulek

    Oceniono 4 razy 4

    Dla mnie fajnie prezentuje się świętokrzyskie. Pokazują dokładnie to, co mają i na co można liczyć. Wszystko w fajnej konwencji. I ten spot w 3d zrobiony jest bardzo fajnie :))

  • Gość: buczoss

    Oceniono 11 razy 3

    Niestety do spędzania wakacji w Polsce zniechęca mnie bardzo wysoki koszt i ogólna marnizna ośrodków turystycznych.
    Wakacje we Włoszech w luksusowym apartamentowcu z basenem, morzem i niemal gwarancją pogody kosztują za 2 tygodnie tyle co w Polsce 5 dni w zbliżonym standardzie. Póki nasi pseudo restauratorzy, hotelarze czy inni właściciele pensjonatów nie dojdą do tego, ze musi być taniej (jakoś Włosi potrafią) to wakacje w Polsce będą dla desperatów.

  • Gość: Ma.......

    Oceniono 1 raz 1

    Ja zapraszam wszystkich do Małopolski.

  • Gość: Antenka

    Oceniono 1 raz 1

    A ja kocham moje świętokrzyskie! :)

  • slonko54321

    Oceniono 9 razy 1

    Tak, tak, zapraszamy do pięknego Lublina :-) www.sekretylublina.pl

  • Gość: lubusz

    Oceniono 7 razy 1

    dlaczego pod pierwszym obrazkiem lubuskiego jest napisane lubelskie?! czy tak trudno jest odroznic te dwa wojewodztwa?!

  • Gość: józek

    0

    A ja zapraszam do województwa lubuskiego , na główną plażę w Wilkowie świebodzińskim , jest niezwykle przygotowana do sezonu 2013.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX