6 trendów turystycznych, które zdaniem ekspertów zdominują 2013 rok [EUROMONITOR]

Co wydarzy się w 2013 roku w turystyce? Londyńska firma Euromonitor zajmująca się m.in. badaniem trendów turystycznych, opublikowała raport prezentujący 10 trendów, które zdominują nadchodzący rok.
W 2013 roku kraje z W 2013 roku kraje z "czarnej listy" staną się hitami wśród Amerykanów / fot. Shutterstock W 2013 roku kraje z "czarnej listy" staną się hitami wśród Amerykanów / fot. Shutterstock

Kraje z "czarnej listy" staną się hitami wśród Amerykanów

Ameryka Północna

Wśród Amerykanów rośnie zainteresowanie krajami, które niegdyś znajdowały się na turystycznej czarnej liście, a więc Kubą, Birmą, Libią czy Koreą Północną. Z badań Euromonitora nad rozwojem turystyki wynika, iż do 2016 roku tylko w przypadku Birmy liczba amerykańskich turystów zwiększy się tam o 70%.

W 2013 roku obywatele BRICS będą coraz częściej robić zakupy w Europie / fot. Shutterstock W 2013 roku obywatele BRICS będą coraz częściej robić zakupy w Europie / fot. Shutterstock W 2013 roku obywatele BRICS będą coraz częściej robić zakupy w Europie / fot. Shutterstock

Obywatele BRICS będą coraz częściej kupować w Europie

Europa

W 2013 roku i kolejnych latach Europę odwiedzać będzie coraz więcej obywateli państw tworzących grupę BRICS, czyli Brazylii, Rosji, Indii, Chin oraz RPA. Podyktowane jest to dynamicznym rozwojem tych krajów w ostatnich latach. Atrakcyjne ceny produktów są jednym z głównych powodów, dla których Europa jest interesującym celem wśród mieszkańców innych kontynentów. Czołówkę miast odwiedzanych przez nich najchętniej stanowią Paryż, Londyn, Frankfurt, Mediolan i Madryt.

Dubaj Hotel Burj al Arab / shutterstock Dubaj Hotel Burj al Arab / shutterstock Dubaj Hotel Burj al Arab / shutterstock

Bliski Wschód przyciągnie bogaczy

Bliski Wschód

Powstające w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Katarze i Libanie centra handlowe razem z luksusowymi hotelami mają przyciągnąć arabskich bogaczy. To właśnie ta grupa społeczna ma w kolejnej dekadzie polepszyć sytuację finansową niektórych państw Bliskiego Wschodu. Tylko w zeszłym roku Festiwal Zakupów w Dubaju zgromadził około 3,5 miliona uczestników, z których część zapełniła aż 90% tamtejszych hoteli.

Lagos Nigeria / shutterstock Lagos Nigeria / shutterstock Lagos Nigeria / shutterstock

Nollywood, czyli Nigeria rządzi w kinie

Afryka

Które państwo na świecie jest liderem przemysłu filmowego? Tak, Indie. A które jeszcze? Pewnie myślicie teraz o Stanach Zjednoczonych, jednak odpowiedź Was zaskoczy. To Nigeria należy do czołowych producentów filmów na świecie. Po dwudziestu latach intensywnego rozwoju, kiedy do środkowej Afryki z całego kontynentu zaczęli ściągać miłośnicy kina grozy, w Lagosie - największym mieście w tym kraju - powstały luksusowe hotele takich sieci jak Radisson, Sheraton czy Ibis. Kino nigeryjskie znane jest jako Nollywood, a większość produkowanych przez wytwórnie filmów to horrory. Obecnie stanowi ono najważniejszy w Nigerii czynnik rozwoju sektora rozrywkowego.

Luksusowy hotel sieci Radisson w Szanghaju / fot. Shutterstock Luksusowy hotel sieci Radisson w Szanghaju / fot. Shutterstock Luksusowy hotel sieci Radisson w Szanghaju / fot. Shutterstock

W Azji coraz bardziej luksusowo

Azja

W nowym roku i kolejnych latach możemy się spodziewać sieci ekskluzywnych hoteli sygnowanych przez znane marki, głównie samochodów. Kilka takich apartamentów na swoim koncie ma już Tonino Lamborghini, który zamierza zwiększyć w przyszłości ich liczbę przynajmniej do czterdziestu. Blisko piętnastoprocentowy wzrost liczby luksusowych pensjonatów do 2016 roku zapowiedział już Wietnam.

Na wakacje z tabletem? W 2013 roku w niektórych miejscach nie będzie to możliwe! / fot. Shutterstock Na wakacje z tabletem? W 2013 roku w niektórych miejscach nie będzie to możliwe! / fot. Shutterstock Na wakacje z tabletem? W 2013 roku w niektórych miejscach nie będzie to możliwe! / fot. Shutterstock

Digital detox - odpoczniemy od technologii

Bez technologii

Coraz częściej napotykamy oferty hoteli, które gwarantują swoim gościom ciszę i spokój. Wielu turystom trudno uwierzyć w te katalogowe obietnice, jednak na mapie świata znajdziemy dziś miejsca, gdzie naprawdę można się zrelaksować. Są bowiem takie hotele, w których obowiązuje całkowity zakaz korzystania z wszelkich udogodnień technologicznych. Pakiety usług hotelowych zwane "technology free", czyli "wolne od technologii", skierowane są głównie do turystów, którzy na co dzień prowadzą szybkie i stresujące życie. Skorzystanie z takiej oferty jest równoznaczne z pozbyciem się na czas pobytu w hotelu wszystkich cyfrowych gadżetów.