Dreamliner - spełnione LOT-nicze marzenia

Charakterystycznie wyprofilowane skrzydła, dostojne "świderkowate" silniki oraz smukła i lśniąca sylwetka całego kadłuba. Tak zapewne poeci mogliby pisać o zaletach . samolotu XXI wieku, który lata w barwach naszego LOT-u już od niemal roku. A za takie uchodzi "na niebie" tylko jeden model - Boeing 787 Dreamliner.

Światowe lotnictwo stanęło w obliczu rewolucyjnej zmiany i ogromnej szansy rozwoju. Nazwa tego samolotu nie wzięła się zresztą znikąd - lot Dreamlinerem jest rzeczywiście spełnieniem marzenia.

Maszyny te są innowacyjnym krokiem dla linii lotniczych, tak jak w przypadku LOT-u, który jako jeden z nielicznych przewoźników na świecie ma obecnie całą flotę długodystansową złożoną tylko z Dreamlinerów. Samoloty te latają regularnie do czterech miast na tzw. trasach dalekodystansowych, czyli do Toronto, Nowego Jorku, Chicago i Pekinu. W kończącym się sezonie zimowym samoloty wykonywały dodatkowo też czartery dla polskich biur podróży, odwiedzając tak odległe zakątki świata jak m.in. Sri Lankę, Kubę, Meksyk czy Mombasę.

Dreamliner to samolot rewolucjonizujący rynek lotniczy nie tylko ze względów technologicznych i eksploatacyjnych (lżejsza kompozytowa konstrukcja, mniejsza emisja dwutlenku węgla, efektywniejsze zużycie paliwa, niższy poziom hałasu), ale przede wszystkim pod kątem komfortu i doświadczania przez pasażera podróży lotniczej.

O 1/3 większe niż w innych samolotach, przyciemniane okna - aby z każdego siedzenia w samolocie, widząc horyzont, móc doświadczyć magii latania - szeroka kabina pozwalająca na zwiększenie przestrzeni między komfortowymi fotelami, optycznie otwierające przestrzeń oświetlenie kabiny imitujące niebo, warunki w kabinie pasażerskiej gwarantujące dobre samopoczucie po najdłuższym nawet rejsie, to atuty nie do przeceniania w dobie coraz bardziej wymagających i świadomych podróżnych. Przy coraz silniejszej konkurencji na rynku linie lotnicze prześcigają się, aby zapewnić swoim pasażerom nie tylko doskonały serwis obsługi, ale także nowoczesną flotę.

Trudno uwierzyć, ale dane techniczne potrafią być fascynujące

Z ciekawostek warto wspomnieć o magicznej liczbie 1,5 MW. Tyle bowiem energii produkuje Boeing 787. Wystarczyłoby to do zasilenia 60 domów jednorodzinnych lub dwóch milionów iPodów. Idźmy dalej - 3 metry. O tyle wyginają się do góry skrzydła samolotu w momencie startu. Jest to możliwe dzięki kompozytom, które stanowią podstawę budowy skrzydeł. A na koniec liczba 100. Całe 100 kilometrów mają wszystkie przewody w Dreamlinerze!

W samolotach LOT-u - który jako pierwszy europejski przewoźnik dołączył Boeingi 787 do swojej floty - są dostępne trzy klasy serwisowe. Klasa biznes - z osiemnastoma fotelami całkowicie rozkładanymi do pozycji leżącej. Nowatorska klasa premium economy, mieszcząca 21 komfortowych foteli, w podłokietniku każdego z nich znajduje się odtwarzacz systemu rozrywki pokładowej. Klasa ekonomiczna - z 213 fotelami, każdy z osobistym systemem rozrywki pokładowej.

Dreamliner to ukoronowanie zmian, które stale zachodzą w LOT pod hasłem "Zmieniamy się dla Ciebie, naszego pasażera". To zmiany, które rozpoczęły się od nowej odsłony serwisu w klasie biznes na rejsach long-haul, poprzez wprowadzenie serwisu kelnerskiego czy dedykowanie specjalnie wyszkolonego personelu Elite Fleet do obsługi tylko tych pasażerów.

Dzięki Dreamlinerom LOT przywrócił podróżom lotniczym ich niepowtarzalny charakter i urzeczywistnił jedno z najbardziej odwiecznych marzeń człowieka, czyli sen o lataniu. Wystarczy poczytać opinie pasażerów na branżowych, ale nie tylko, portalach czy forach - to zupełnie nowy komfort podróżowania w "obłokach". To przełomowy i ekscytujący moment dla całej branży turystycznej i podróżniczej - rejsy Dreamlinerem na długo pozostaną bowiem niedoścignionym doświadczeniem.