Tworzymy lepszy LOT dla Ciebie

1 sierpnia 2013 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadziły nowy standard obsługi na pokładach swoich samolotów na wszystkich połączeniach europejskich. Wzbogaciła się oferta cateringowa - o nowe kanapki, sałatki, wrapy, pizzę i wybór napojów - a na pokładach pojawiła się kawa Starbucks. LOT wprowadził także dodatkowe serwisy takie jak Taxi&Fly, Limo Service, Meet and Greet, oraz Pre-order i Duty Free, z których można skorzystać w ramach Air Kiosku. Uruchomiona została także wersja mobilna strony lot.com oraz aplikacje na Androida i iOS. Od 10 sierpnia loty długodystansowe wykonywane są wyłącznie przez nowoczesne Dreamlinery.
Zmiany w ofercie LOT-u zostały opracowane w oparciu o specjalnie zlecone badania przeprowadzone przez pracownię TNS Polska. Wyniki pokazały, że aż 78 proc. pasażerów w klasie ekonomicznej i 89 proc. w klasie biznes nie widzi potrzeby poprawy jakości obsługi pasażerów. Mimo tak dobrych wyników, PLL LOT opracował kolejne zmiany, które mają poprawić komfort podróży i wizerunek polskiego przewoźnika.

Słuchamy naszych pasażerów i wprowadzamy zmiany, których naprawdę oczekują - mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Chciałbym, aby LOT był postrzegany jako linia przyjazna, nowoczesna i otwarta, dlatego zaoferowaliśmy wiele usług dodatkowych. Dzięki nim podróż będzie jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza - dodał Sebastian Mikosz.

Mobilna strona i aplikacja na smartfony

Istotną zmianą, która ułatwia pasażerom podróżowanie LOT-em jest dostęp do mobilnej wersji platformy rezerwacyjnej lot.com i do aplikacji na telefony i tablety (Android i iOS). Rezerwacji biletów oraz odprawy przed odlotem można już dokonywać z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie - łatwo, szybko i bardzo intuicyjnie. Szybszy i łatwiejszy jest też dostęp do wszystkich istotnych dla pasażerów informacji, w tym do ofert specjalnych, a także do wyszukiwarki "Najniższa cena". Wersja mobilna została opracowana z wykorzystaniem najnowszych technologii i innowacyjnych rozwiązań.

LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała pełną technologię tzw. Cloud Computing na tak dużą skalę. Cloud Computing to model zarządzania środowiskiem IT z rozwiązaniami zapożyczonymi z ideologii funkcjonowania w sieci internetowej. Odpowiada na potrzeby nowej epoki rozwiązań IT, w której priorytetem jest szybkość reakcji, efektywność i wydajność. Przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa danych. Cloud Computing odpowiada na potrzeby wynikające z coraz większej liczby połączonych urządzeń, ciągłych strumieni informacji i aplikacji WEB 2.0, takich jak otwarta współpraca, sieci społecznościowe i rozwiązania mobilne. Z wersji mobilnej pasażerowie LOT-u mogą korzystać już od połowy sierpnia, a aplikacje dostępne jest od września.

Nowe menu na pokładzie LOT-u

LOT zwiększył również różnorodność posiłków i przekąsek w pokładowym menu. Nowa oferta o nazwie "LOT Gourmet" została wzbogacona o produkty specjalnie dobrane pod gusta pasażerów.

Od 1 sierpnia na rejsach do 120 minut w menu "LOT Gourmet" na pasażerów czekają sałatka z makaronem i kurczakiem oraz sałatka grecka, a na rejsach powyżej 120 minut - pizza wegetariańska i wrap z kurczakiem. Na rejsach do 90 minut do wyboru są kanapka z wędliną lub serem i przekąski (batony i inne słodycze oraz chipsy). Na wszystkich rejsach dostępne będą również alkohole oraz szeroki wybór napojów bezalkoholowych. Bezpłatnie w klasie ekonomicznej na rejsach krajowych i europejskich LOT zapewnia swoim pasażerom wodę mineralną oraz słodką przekąskę.

LOT rozpoczął również współpracę z firmą Starbucks. Pasażerowie mają okazję skosztować najlepszej kawy (w tym bezkofeinowej) spod znaku najbardziej rozpoznawalnej marki świata. Na trasach krajowych oraz europejskich w ramach oferty "LOT Gourmet" oprócz kawy Starbucks oraz herbaty Dilmah Ceylon Gold, podróżni mają do wyboru podane przez Starbucks specjalnie skomponowane dietetyczne owsianki o smaku jabłka i cynamonu lub czekolady i pomarańczy.

Ceny za posiłki zostały skalkulowane tak, by były dostępne dla każdego. Są znacznie niższe niż na lotniskach czy w innych liniach prowadzących sprzedaż pokładową: cena kanapek to 10 zł, sałatek i wrapów - 12 zł. Kawa Starbucks kosztuje 8 zł, piwo 5 zł, a wino 10 zł. Warto podkreślić, że posiłki i napoje bezalkoholowe w klasie ekonomicznej i klasie biznes na najbardziej prestiżowych rejsach długodystansowych LOT-u pozostają bezpłatne.

Dodatkowe udogodnienia dla pasażerów

Oprócz nowego serwisu pokładowego, PLL LOT wprowadzają kilka kolejnych udogodnień i usług dla pasażerów.

Taxi&Fly i Limo Service - podróż z LOT-em możesz zacząć już w progu swojego domu! Ta usługa pozwala podczas zakupu biletu na stronie internetowej lot.com lub za pośrednictwem całodobowego Call Center zarezerwować transport z domu na lotnisko i z powrotem po powrocie do Warszawy. Osobom ceniącym luksus LOT oferuje możliwość dowiezienia limuzyną do samolotu.

Kolejna propozycja LOT-u to Meet&Greet, czyli dedykowana asysta na Lotnisku Chopina. Usługa jest skierowana do wszystkich pasażerów, którzy chcą uniknąć stresu podczas wizyty na lotnisku. Nasi pracownicy powitają pasażerów przy wejściu na teren portu i ułatwią wszelkie procedury przed odlotem - od odprawy bagażu po boarding.

Od września 2013 LOT uruchomił również usługę PlusGrade. Dzięki niej podczas rezerwacji biletu pasażer może licytować przeniesienie z klasy ekonomicznej do klasy Premium lub Biznes.

Specjalnie dla pasażerów klasy Biznes i Premium stworzyliśmy nowy magazyn pokładowy "Inspire" dedykowany tylko dla tych podróżnych. Wysoki poziom magazynu gwarantowany jest przez jego Redaktor Naczelną - Martynę Wojciechowską. Na łamach pisma czytelnicy znajdą artykuły z najciekawszych obszarów życia - od biznesu, inwestycji, przez luksusowe podróże po świecie, po sztukę, najnowsze trendy i kulturę. Wszystko to ujęte w niebanalną, wysublimowaną oprawę graficzną i okraszone unikalnymi fotografiami. Jest to magazyn inspirujący, inteligentny i ambitny. W pierwszym numerze znalazły się artykuły o urokach Tajlandii, miastach przyszłości, a także o tym, jak w życiu osiągnąć sukces. Gościem specjalnym wydania był charyzmatyczny Sebastian Karpiel-Bułecka.

Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych pasażerów co do jakości obsługi i komfortu podróży w ostatnim czasie wprowadziliśmy również: LOT Info SMS - serwis powiadamiający o statusie rejsu. Usługę sms można aktywować na dwa sposoby - wypełniając bezpłatnie formularz na stronie lot.com albo poprzez wysłanie sms-a z telefonu komórkowego. Do wyboru są dwie opcje usługi: standardowa, która obejmuje jednorazową informację o bieżącym statusie rejsu (koszt to 1 zł + VAT) oraz Premium, która dostarczy pasażerom wszystkich informacji o danym rejsie (koszt 5 zł + VAT). Przy zakupie biletu LOT-u wystarczy zostawić numer telefonu i wówczas pasażer będzie automatycznie otrzymywać informacje o swoim rejsie.

Zupełnie nowy AirKiosk

Z myślą nie tylko o miłośnikach awiacji, w serwisie lot.com powstał sklep internetowy - AirKiosk, który oferuje wiele gadżetów przydatnych zarówno w podróży, w domu, jak i w biurze. Ponadto, w Airkiosku sympatycy lotnictwa znajdą modele samolotów m.in. nowoczesny Boeing 787 Dreamliner.

LOT bardziej przyjazny i nowoczesny

Nowoczesne rozwiązania i nowe usługi dla pasażerów wynikają z wdrażanego w spółce Planu Restrukturyzacji. LOT postawił na stałe podnoszenie jakości obsługi pasażerów, a także bardziej aktywną komunikację z podróżnymi. Wszelkie podejmowane działania służą nie tylko pozyskiwaniu nowych klientów, ale także budowaniu wizerunku nowoczesnej i otwartej linii lotniczej wyróżniającej się na tle konkurencji. Na stronie lot.com pojawiła się specjalna sekcja, w której podróżni mogą śledzić postępy w zmianach oferty i samodzielnie zgłaszać swoje sugestie.

Na lotach długodystansowych tylko Dreamlinery

I ostatnia - historyczna zmiana. Od 10 sierpnia na siatce połączeń długodystansowych do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu latają wyłącznie samoloty Boeing 787 Dreamliner. To symboliczny moment, porównywalny z wymianą samolotów Iluszyn na samoloty Boeing 767 na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku.

LOT dysponuje dzisiaj pięcioma Boeingami 787 Dreamliner w trzyklasowej konfiguracji, oferującymi na pokładach najwyższy standard obsługi. Nowe maszyny są też oszczędniejsze i cichsze o około 20 proc. Komfort zapewnia wyższe ciśnienie w kabinie i wyższa wilgotność powietrza w porównaniu z tradycyjnymi samolotami szerokokadłubowymi. Mocnym atutem LOT-u jest również specjalnie wyszkolony i profesjonalny personel pokładowy "Elite Fleet", który zapewnia standard obsługi na najwyższym poziomie.