Samolot musiał lądować w ekstremalnych warunkach. Przez mgłę w ogóle nie było widać pasa startowego [WIDEO]

Piloci białoruskich linii musieli lądować w warunkach zerowej widoczności z powodu gęstej mgły. Z tym zadaniem poradzili sobie po mistrzowsku, zachowując przy tym zimną krew. Nic dziwnego, że ich nagranie, opublikowane 12 listopada, robi furorę w sieci.

Do internetu trafiło mrożące krew w żyłach nagranie, które trwa zaledwie minutę, ale to wystarczy, żeby wywrzeć na wszystkich duże wrażenie. Widzimy na nim przednią szybę w samolocie, która znajduje się w kabinie pilota. Niby nic w tym nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że... praktycznie nic przez nią nie widać.

Filmik został nagrany w samolocie należącym do białoruskich linii lotniczych. Rozpoczyna się w momencie, w którym maszyna leci pośród chmur. W chwili, gdy się zniża i pochodzi do lądowania, widoczność spada do zera. Przyczyną jest bardzo gęsta mgła. Dosłownie w ostatniej chwili można dojrzeć past startowy, kiedy samolot już dotyka ziemi i bezpiecznie ląduje na lotnisku w Mińsku.

 

Piloci i ich zespół wykazali się bowiem sporym doświadczeniem i przede wszystkim zimną krwią. Oczywiście w takich warunkach musieli lądować przy pomocy autopilota. Mimo to internauci nie kryli zachwytów nad umiejętnościami załogi.

Gęsta mgła, która spowiła w zeszłym tygodniu Białoruś, przyczyniła się do odwołań i dużych opóźnień wielu lotów na terenie kraju.

Komentarze (63)
Samolot musiał lądować w ekstremalnych warunkach. Przez mgłę w ogóle nie było widać pasa startowego [WIDEO]
Zaloguj się
  • qawsedrftg

    Oceniono 50 razy 42

    Ekstermalne to było lądowanie w Smoleńsku, Matka Wszystkich Lądowań. Tu nie ma nic ekstermalnego. Jeśli są spełnione wymagania (sprzętu i procedur na lotnisku, samolotu i pilotów - jednocześnie!) to nie ma tu nic niezwykłego.

  • brzucho-prezesa

    Oceniono 43 razy 39

    Ja pierdziele! Zachwyt nad umiejętnościami załogi i zimna krwią, chociaż lecieli na autopilocie. :D Już wkrótce będziemy chwalić maszynistów za doskonale trzymanie się toru jazdy i operatorów pras hydraulicznych za niezwykłą siłę. :D

  • pablopic

    Oceniono 28 razy 28

    piloci czy ILS? czym tu się zachwycać?

  • adam.c.54

    Oceniono 23 razy 21

    ILS Kat 3B mozna ladowac przy wysokosc decyzji 15m. Jezeli tak bylo to co to za ,,sensacja'' Jezeli ladowanie nie spelnialo tych warunkow to kryminal.

  • wranek

    Oceniono 24 razy 18

    Błasika w kabinie nie było?
    Dlatego?

  • mcguirre

    Oceniono 15 razy 15

    Lądowanie w pełnym automacie i ILS. Inaczej mogliby powiedzieć tylko „kur...aaaa”. Bez wsparcia systemów odpowiedzialny pilot nie laduje w takich warunkach. Nawet nie startuje wiedząc, że na lotnisku docelowym nie ma widoczności.

  • bbbzzz

    Oceniono 14 razy 14

    Przecież to standard na ILS odpowiedniej kategorii.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX